Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en voordat ze op de grond rechtgemaakt zijn en alle knopjes er al zoveel mogelijk opzitten ..
(moet t paard natuurlijk wel al braaf mee kunnen lopen en luisteren he!)
. 
Cheveyo schreef:Je kan de wereld aan trukendozen opentrekken om aan te wennen maar laat echt vooral die longeerlijn achter slot en grendel tot hij minimaal 3 is. Veel te jong voor wat jij nu wilt doen, dit is een zwaar ras! Helemaal als de verzorgster van mijn paard dat zou doen met mijn 2.4 jarig...was het einde van het verzorgen.
En het gaat niet alleen om het longeren hoor, ik heb een hele goede band met Wes. En longeren? hooguit 15 minuten. Zo krijg tie een beetje spieren en leert hij naar mijn stem commado's te luisteren. En als hij het niet leuk zou vinden zal hij heus anders tegen me reageren denk ik
.

, dringt vast ooit wel door wat we hier allemaal bedoelen.
Ik ga Wessel heus niet dingen laten doen die andere ook niet zouden doen. 1 a 2x in de week 15-20 min longeren.. and that's it? 
of ze er dan geestelijk al aan toe is weet ik niet, maar lichamelijk nog zéker niet!