Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wiepeke schreef:Ik heb wel twee oudere haflingerruinen (12 en 17) maar deze zijn allebei zeer dominant en mijn jaarling ook en dat zou volgens mij voor problemen gezorgd hebben.
SuSEQ schreef:Wiepeke schreef:Ik heb wel twee oudere haflingerruinen (12 en 17) maar deze zijn allebei zeer dominant en mijn jaarling ook en dat zou volgens mij voor problemen gezorgd hebben.
Juist daar is het goed voor: je jaarling eens tonen dat hij ook ondergeschikt moet kunnen zijn... Als hij dat nooit ondervonden heeft, kan het nog een leukerd worden om zelf de bovenhand op te halen.
) en bij hun in de wei zou mijn jaarling zijn energie niet kwijt geraken en dan denk ik dat ik ook problemen zou krijgen met hem. Bovendien zijn mijn beide haflingerruinen vierkant beslaan en mijn jaarling is wel stevig gebouwd maar ik neem dat risico liever niet.
Timmie2000 schreef:Mijn jaarling hengst staat tussen volwassen paarden, ik moet zeggen het gaat super de ruinen laten wel weten dat hij onder aan de ladder staat maar laten hem daarna ook weer met rust 1 ruin heeft hem onder zijn hoede genomen. Wie heeft er nog meer jonge dieren in een volwassen koppel lopen?
Cynthia24 schreef:Ik heb ook 2 jaarlingen en we hebben geprobeerd om hun samen te zetten samen met een haflinger van iemand anders op stal maar dat ging helemaal fout....
Hij jaagde 1 van me jaarlingen dwars door de omheinig en liep een wond op van 25 a 30 centimer en veel hechtigen en een week op de kliniek en het is niet zeker of hij voor de 100% gaat herstellen

Dus dat gaat helemaal goed komen. Timmie2000 schreef:Cynthia24 schreef:Ik heb ook 2 jaarlingen en we hebben geprobeerd om hun samen te zetten samen met een haflinger van iemand anders op stal maar dat ging helemaal fout....
Hij jaagde 1 van me jaarlingen dwars door de omheinig en liep een wond op van 25 a 30 centimer en veel hechtigen en een week op de kliniek en het is niet zeker of hij voor de 100% gaat herstellen
Dat is niet zo mooi??