Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vrouwke schreef:ik krijg vaak veulens van andere om een beetje op te voeden en te leren mee te lopen enz.
ik weet niet of die bang is, maar is dat zo, ga lekker in de wei op de grond zitten, zo win je zijn vertrouwen.
komt tie naar je toe, rustig hand uitsteken, vind die dat goed, kan je hem proberen te aaien. enz
Star1998 schreef:Dat probeer ik juist te leren!
weet jij het dan?
Ik weet het wel ongeveer.
Gewoon bij soortgenootjes.
En af en toe mee laten lopen en hoefjes optillen enzoow.
Maar ik bedoel gewoon..
IEts van leuke bezigheden ofzo.
of veiligheidsmatregelen.
Ladygiroc schreef:Star1998 schreef:Dat probeer ik juist te leren!
weet jij het dan?
Ik weet het wel ongeveer.
Gewoon bij soortgenootjes.
En af en toe mee laten lopen en hoefjes optillen enzoow.
Maar ik bedoel gewoon..
IEts van leuke bezigheden ofzo.
of veiligheidsmatregelen.
Gewoon lekker paard laten zijn en veiligheidsmaatregel zijn niet veel anders dan bij een ander paard..
Castreren is een strak plan! Zeker met de merrie die ernaast staat.
Aan een halster laten wennen, meelopen en voetjes optillen en uitkrabben is best handig als er een hoefsmid of een dierenarts moet komen. Verder gewoon 2 jaar laten staan en niet teveel mee doen..
Abeltje77 schreef:ochjeetje.... hoe oud ben je? heb je hulp? Heb je mensen in je omgeving die wél weten waar ze aan beginnen?
Dat hoop ik toch wel heel erg voor het paardje...
het waren toch allemaal zwarte arabische hengsten ook he, die met dat groentesoep..)Abeltje77 schreef:ochjeetje.... hoe oud ben je? heb je hulp? Heb je mensen in je omgeving die wél weten waar ze aan beginnen?
tenminste dat hoop ik.Star1998 schreef:Abeltje77 schreef:ochjeetje.... hoe oud ben je? heb je hulp? Heb je mensen in je omgeving die wél weten waar ze aan beginnen?
ik ben 11
en ik begin er niet aan.
mijn vader.
ik word gewoon haar BFF hahatenminste dat hoop ik.
Onze overburen hebben al twee veulens gehad.
ze kunnen ons altijd helpen.
twinducklin schreef:Wat noem jij heel wat afstand? Net een jaar zal hij waarschijnlijk nog niet heel veel moeite doen om bij een merrie te komen, maar vanaf 1,5 jaar beginnen ze er wel mee. De een eerder als de ander. Bij ons staan de hengstveulens/jaarlingen en andere verwante hengsten helemaal niet in de buurt van de merrie, lees echt uit zicht van de merries anders blijven ze langs de draad op en neer lopen.
tenminste dat hoop ik.
Star1998 schreef:twinducklin schreef:Wat noem jij heel wat afstand? Net een jaar zal hij waarschijnlijk nog niet heel veel moeite doen om bij een merrie te komen, maar vanaf 1,5 jaar beginnen ze er wel mee. De een eerder als de ander. Bij ons staan de hengstveulens/jaarlingen en andere verwante hengsten helemaal niet in de buurt van de merrie, lees echt uit zicht van de merries anders blijven ze langs de draad op en neer lopen.
oke ik zal het zeggen.
hij doet het nu nog niet.
hij loopt nu nog vanaf zijn geboorte in een veulenkudde van zijn leeftijd.
daar zitten er 6.
3 ervan zijn hengsten.
dus 3 merrie's.
zo gauw het zover is dat hij dat gaat doen, laaten we hem castreren