Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jootje77 schreef:Ik zou kiezen voor een aanpak met een klein handje brok. Geef hem telkens een brokje onderweg en laat hem ruiken aan je hand. geef hem complimenten wanneer hij doorloopt. ik denk wanneer je dit een week volhoudt je het uit kunt bouwen wel een handje brok meenemen maar pas geven wanneer je bij het land bent etc. Dieren doen veel voor een beloning. Dat is mijn ervaring. Probeer het eens zou ik zeggen.
Dat kan ook nog wel helpen
) volgens het principe: als jij niet trekt trek ik ook niet. Als ik haar duidelijk wil maken dat zij blijkbaar iets anders wil dan ik, geef ik een rukje aan de ketting zodat ze ineens weer weet hoe het zit maar ik blijf er niet aan trekken want dat heeft geen zin. JoviBan schreef:Hengstenketting... zweep....![]()
Het is zo eenvoudig om een paard te leren dat ie pas gras mag eten wanneer hij daar toestemming voor krijgt en door te lopen wanneer dat van 'm gevraagd wordt.
Ongelooflijk dat sommige mensen daar hengstenkettingen en zwepen bij hanteren.
Lous schreef:Okee ik lees hier alleen maar commentaar van hoe het niet moet. Maar kom dan eens even met dingen aanzetten hoe het WEL moet.

Arabesk schreef:Lous schreef:Okee ik lees hier alleen maar commentaar van hoe het niet moet. Maar kom dan eens even met dingen aanzetten hoe het WEL moet.
Als je dat niet weet, wordt het tijd om jezelf eens bij te scholen
Google is your best friend
( naar jouw mening). Echt je weet het allemaal altijd beter. Maar kan nooit goed in details treden.
Arabesk schreef:ik zou alles voor kunnen kauwen natuurlijk, maar er is zoveel te vinden op internet, dat mensen dat ook prima zélf zouden kunnen vinden. Als ze maar een beetje moeite willen doen
Arabesk schreef:ik zou alles voor kunnen kauwen natuurlijk, maar er is zoveel te vinden op internet, dat mensen dat ook prima zélf zouden kunnen vinden. Als ze maar een beetje moeite willen doen