Hoe leer je hem dingen enzo?
Vrijdag gaan we kijken naar een tinker hengstenveulen, ik wil hem dan zo lang mogenlijk hengst houden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miss_Malfoy schreef:Bij mij op stal staat een friese hengt van een jaartje oud. Geweldig hé? 't is echt een plaatje. Totdat je 'm uit z'n stal haalt (staat al een aantal maanden verplicht op boxrust, uitgegleden, heel naar.) maar dan begint de hel dus.
Macusa schreef:Miss_Malfoy schreef:Bij mij op stal staat een friese hengt van een jaartje oud. Geweldig hé? 't is echt een plaatje. Totdat je 'm uit z'n stal haalt (staat al een aantal maanden verplicht op boxrust, uitgegleden, heel naar.) maar dan begint de hel dus.
Een paard (vooral van die leeftijd) hoort helemaal niet op stal. Dat is vragen om problemen, zowel qua gedrag als gezondheid (met name het bewegingsapparaat).
westernjo schreef:Wat heb ik een geluk gehad met mijn paardje als ik het zo lees. Mijn eerste paardje is namelijk ook een veulen (1,5 toen ik em kocht) maar het is zo'n goedzak! Nooit chagarijnig, is tegen ieder mens en ieder paard vriendelijk, leert ontzettend snel, kan al een hele hoop, is ontzettend cool, schrikt niet snel van iets en heeft duidelijk al een hoop vertrouwen in mij. *zucht* ja ik ben verliefd