Bon_Bon schreef:Vind het altijd een beetje bullshhit dat een paard tot zn derde alleen maar in het land mag staan, juist als ze jong zijn lekker mee wandelen etc. hoeft geen uren te duren maar lat ze het verkeer zien en laat ze zien dat het niet eng is.
Een voetje leren geven mag ook best, is nog geen enkel paard onhandelbaar van geworden.
Verder hoort een veulen wel lekker met leeftijdsgenootjes te kunnen spelen maar ze mogen best iets doen en leren hoor!!!
Hmm ik denk dat veel mensen het hier niet mee eens zijn...
Ik heb enorm veel verpeste paarden gezien, verpest door mensen met te weinig kunde, die dachten goh leuk we kopen een veulen, zo schattig en we kunnen hem helemaal naar onze hand zetten.
Tegen de tijd dat het lieve veulentje 2,5 werd, was het een paar honderd kilo verwend stuk vlees...
Ik heb meerdere van zulke paarden weer in het gareel proberen te krijgen, bij sommigen is het niet gelukt, een dier dat 3 jaar lang verwend is door baasje lief, en nooit echt heeft geleerd wie de baas is, krijg je in zijn pubertijd echt niet meer zo ff terug op de rails.