Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
.
Joolien schreef:Ik heb nog een andere probeersel. Dit heb ik vaak toegepast op stal en wonderbaarlijk genoeg laten alle paarden waarbij ik dit heb toegepast zich nu pakken.
Als je het weiland inloopt, doe dan ongeinteresseerd en jaag haar dan weg. Kijk goed naar de lichaamstaal van het paard. Het is niet de bedoeling dat ze keihard moet wegrennen, maar je moet haar gewoon wegjagen. Dit kan in een klein drafje of een vlotte stap. Ze mag gewoon niet bij je in de buurt komen.
Je draait dan het spelletje om.
In het begin zullen ze het leuk vinden en ver weg gaan draven/galopperen.
Na een tijdje zullen ze steeds minder ver wegrennen en een beetje om je heen gaan cirkelen. Je zult zien dat ze zich steeds meer op jou gaan richten. Probeer het een tijdje vol te houden en niet te vroeg opgeven. Blijf naar de lichaamstaal van het paard kijken.
Als je er achteraan loopt (nog steeds wegjagen), en ze gaan met hun hoofd draaien om naar je te kijken, probeer dit dan vol te houden, dan zal ze ineens omdraaien en naar je toekomen.
Het gaat niet om moemaken, of opjagen, maar om het spelletje om te keren. Paarden zijn slim, en zodra je dit een keer toegepast hebt, zullen ze zich eerder overgeven.
De eerste keer zul je zo'n 30 min tot 45 min er mee bezig zijn. Dit zal snel minder worden.
Het zal alleen helpen als je goed naar de lichaamstaal van het paard blijft kijken. En geef niet te snel op, dan heeft het geen effect.
Succes gegarandeerd!
SAMMYxJO schreef:Misschien helpt het beter als je het halster om laat..![]()