Nieuw meisje op stal en paard volledig de weg kwijt!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Nieuw meisje op stal en paard volledig de weg kwijt!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 11:59

Hallo,
Wij hebben een nieuw meisje op stal van 14 jaar met een paard van 3. Sinds ze bij ons op stal is komen staan is ze al op 1 heel ernstig delict betrapt, namelijk met wortels gooien naar de hoofden van andere paarden. Nou kwam ik van de week savonds met mijn vriend op stal om die van mij andere deken om te doen. Zij was er ook toen ze keihard HEE schreeuwde tegen haar eigen paard stond mijn paard te trillen achterin zijn box en hij is vanuit het niks vreselijk angstig geworden, heb er toen niks over gezegd omdat ik met mezelf een spreekverbod tegen haar heb afgesproken, en omdat ik mn woede gewoon niet meer kan inhouden met haar in de buurt. Andere bevindingen zijn dat er gejat wordt, niet opgeruimd wordt en je je nek breekt over haar spullen die door de hele stal liggen als ze er is.
Wat kan ik hier aan doen en wat zouden jullie denken als dit jullie paard was. We hebben al meerdere keren met de staleigenaar gepraat maar hij denkt echt alleen maar aan t geld.

Djilna

Re: Nieuw meisje op stal en paard volledig de weg kwijt!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:01

Wat dacht je van haar eerst eens erop aan spreken?
En als dat niet werkt samen met een paar stalgenoten naar de stalhouder stappen? Werkt beter dan alleen.

Wel erg vervelende situatie trouwens!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:02

Nou ik zou haar toch wel even flink aanspreken op wat er gebeurt. Als jij en je paard last hebben van haar gedrag moet haar dat toch duidelijk gemaakt worden. Misschien reageert ze er wel heel goed op als je haar aanspreekt.

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:03

Ik zou haar erop aanspreken, dat dit niet de manier van omgaan is bij jullie op stal. Mocht ze er nog problemen mee hebben, dan de stalhouder maar inschakelen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:04

Hij denkt aan het geld, willen jullie dat hij haar meteen eruit zet dan? Kan er niet beter eens goed met dat meisje gepraat worden, als iedereen zich ergert en er niks van zegt schiet het ook niet op.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:04

Nou de staleigenaar duidelijk maken dat als hij niet met haar en haar ouders gaat praten. Jij en andere stalgenoten dat gaan doen.
Dan gesprekje met het meisje dat er bepaalde regels op stal gelden. Dat zij daar ook zich aan hoort te houden. Als dat niet helpt gesprekje met de ouders dat je het niet goed ziet komen.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:05

hebben andere mensen er ook last van? Want als je staleigenaar 't alleen maar om 't geld gaat kun je uiteindelijk misschien met elkaar afspreken 'of zij weg, of wij weg'. Dan moet de staleigenaar een keuze maken want het is natuurlijk belachelijk:S. Weet niet of zelf aanspreken zo goed zal werken want kan me voorstellen dat je zo kwaad bent dat je misschien je zelfbeheersing zal verliezen en dingen zegt die je achteraf beter niet had kunnen zeggen. Succes

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:07

Jeetje wat erg, voel gelijk mijn maag om...

Het welzijn van de paarden gaat voor!
Ik zou haar inderdaad hierop aanspreken... beetje rare omgang met paarden!
Ook misschien met de rest gaan praten, rond de tafel en haar erop attenderen dat je paarden zo niet
behandeld, typisch geval van "ik verdien geen paard"

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:10

Ik zal eerste een gespek aangaan met de staleigenaar.
Om hem in te lichten, maar ook om de keuze bij hem te laten.
Wie het meisje erop aanspreekt.

Ik vnd dat je in dit soort situatie's altijd moet uitkijken.
Stel het meisje word heel boos, doordat jij haar op haar handelen hebt aangesproken (wat natuurlijk je goed recht is)
Ze pakt haar spullen en vertrekt (eind goed al goed voor jullie)
Maar de huurbaas loopt dan natuurlijk wel zijn inkomsten mis.
Met een beetje pech kijkt hij jou daarvoor aan en sta jij niet meer fijn op deze plek.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:15

Het lijkt mij een niet zo aardig meisje.
Toch is het knap van je dat je een spreekverbod hebt. Met jezelf ;)
Maar ik denk dat er toch een moment komt, dat de bom breekt.
Dus misschien is het verstandiger om haar er op aan te spreken.
Desnoods met nog meer personen, die hetzelfde vinden.
Succes iig!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:18

Ik zou haar erop aanspreken ondanks je spreekverbod, andere paarden zullen ook last hebben van dat geschreeuw.
Laat de bom maar barsten als het genoeg is, duidelijke regels stellen, praten met de stalhouder en het probleem voorleggen, met haar erbij.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:35

even vanuit het meisje bekeken: je komt op een neiwue stal (met misschien een nieuw paard) je weet eigenlijk niet veel, paard is wat zenuwachtig en daar doe je wat mee (of het goed is kijk ik nu even niet naar) dan komt de halve stal naar je toe gelopen om over je te klagen....niet echt fijn..

dat nemt niet weg dat ze het paard niet goed behandeld of fat ze haar spullen niet opruimt...maar mischien weet ze niet hoe ze met het paard om moet gaan..je kunt ook vragen of ze misschien hulp nodig heeft, of iets dergelijks (ik ken het meisje neit, weetr niet of het helpt hoor) maar regels stellen in een stal die neit van jou is klopt ook niet.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:46

Maar iedereen kan toch bedenken dat je niet met wortels naar paarden gaat gooien? Heeft niks te maken met veel of weinig paardenkennis lijkt mij.

Ik zou een gesprek met haar aangaan, rustig uitleggen dat de situatie niet prettig is zo, waarom niet, en vragen hoe zij daar zelf over denkt.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:49

ik zeg niet dat het meisje het goed heeft gedaan...dat laa tik er even buiten (staat er) en daarbij, wie zegt dat het goed gezien is, mischien durfde ze de wortels niet zo te geven gooide ze ze over de deur heen, met de bedoeling op de grond (ook niet goed, maar met goede bedoelingen)

ik zeg alleen: bekijk het van 2 kanten, ik snap volledig dat je neit blij bent met zo'n meid op stal, maar die meid heeft ook een kant van het verhaal...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 13:00

@EmptyWords:

[i]Gooide ze het over de deur heen[i]? boxdeur stond open van meerdere paarden van anderen(en dus niet die van haar) en ze stonden met zn 3en als pitcher met wortels te gooien nou kun je daar weinig verkeerd aan zien denk. We hebben al meerdere keren met de staleigenaar gepraat(iedereen voor zich zelf nooit gezamelijk) en die heeft haar dus na het wortelincident hierop aan gesproken althans hij heeft haar vader aangesproken op het gedrag van zijn dochter, en wat betreft het gaat hem alleen om het geld paarden staan zowat op een kale vloer nou heb ik hier verder nooit problemen van gemaakt want ze staan de hele dag buiten maar nu beginnen zijn hakken gewoon stuk te gaan en als je t laat zien zegt ie ik zie niks is gewoon viezigheid. Mijn paard was nog niet zo toen dit gesprek is geweest dus er moet nog iets gebeurd zijn. En ik heb haar geprobeerd te helpen met haar paard en ook duidelijk gezegd als ze t niet wil ze t gewoon moest zeggen, dat ik me daar niet over aangevallen voel. Wij moeten altijd paar maanden van het jaar de paarden op zondag binnenhalen en haar paard mag niet meer door de jongere binnengehaald worden omdat ie gewoon gevaarlijk en onopgevoed is. Maar wat mijn paard betreft begin ik ondertussen wel heel erg te twijfelen om andere stal te zoeken maar ik wil eigenlijk niet weg hier want hij kan wel lekker de hele dag naar buiten.
Laatst bijgewerkt door Judje op 06-02-09 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd en teveel aan vraagtekens en codes verwijderd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:05

Als ik iemand paarden zie bekogelen met wortels dan ga ik niet staan kijken, maar grijp ik haar in de kladden, en wel meteen!!

Sorry, paarden op een kale vloer? Wat doe je daar nog??

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 13:06

@EmptyWords:

Oja wat betreft ze weet niet veel, ze weet helemaal niks van paarden. Haar vader heeft Z gereden en die helpt haar maar die heeft duidelijk nog nooit op een jong paard gereden. Het enige wat je van deze famillie hoort is dat ze zo rijk zijn en dat dat paard zo bijzonder geweldig mooi loopt en niet te vergeten heel uitzonderlijk voor zo'n jong paard, met andere woorden ze lopen alleen maar op te scheppen waar ze ook al geen vriende mee maken. En als jijzelf als 13-jarige alleen maar kan roepen mijn paard heeft Z gereden en ik voer een paard van 1.70m dat 3 jaar oud is 4x een kilo brok geeft, waarvan 1 kilo voor en 1 kilo meteen na het rijden. Dus zeg het maar
Laatst bijgewerkt door Judje op 06-02-09 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd. Meestal is het duidelijk genoeg wanneer je de gebruikersnaam noemt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:08

Ik proef ook wat jaloezie..

Niet gaan zitten klagen op bokt, maar je schouders eronder en er wat aan doen! Als je gaat zitten zwelgen in je ellende kom je niet verder! :)

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:09

Ik vind het altijd zo knap dat de boosdoener (of ze het nu expres deed of niet) er altijd zo goed vanaf komt. Ik zou niet eens meer naar die stalhouder gaan, ik zou gewoon zelf een gesprek aangaan met dit meisje en anders gelijk aanbellen bij haar vader. Als zij met wortels gooit kan dat een misverstand zijn, misschien dacht ze er even niet bij na (en dat lijkt me al zeer onlogisch). Maar als jouw paard staat te trillen op zijn benen voor iemand die een beetje haar stem verheft, dan is het voor mij heeul duidelijk en zou ik daar ook echt wat aan doen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 13:10

@Tallie_Ho:

BIJNA op de kale vloer maar tis zeker geen dikke laag, ik doe van alles daaro ontwormen, ik regel de wortels met de wortelboer, sta geregeld de paddocks voor hem uittemesten, veeg vaak het hele paarden gedeelte en niet tevergeten ik schep vaak de hoefslag naar binnen. En wat ik eigenlijk het ergste vindt is dus dat ik zoveel doe en wat ik ook vraag het kan allemaal niet/lees hij wil t niet. V.b. extra stro, paard binnen laten staan als ik op wedstrijd moet ja ik krijg 9 euro korting hoef de wormenkuur niet te betalen.
Laatst bijgewerkt door Judje op 06-02-09 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd. In de meeste gevallen is het noemen van de gebruikersnaam voldoende.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:12

Des te meer redenen om met de beste man te gaan praten.. Als jij voor hem "werkt" en je kunt dit soort dingen niet bespreekbaar maken, dan zou ik me als ik jou was achter de oren krabben en er eens overna denken of het het allemaal nog waard is ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:13

Ik was hier al lang weggeweest! Ik zou mijn paard daar niet meer laten staan..er is duidelijk al genoeg gebeurd! En daarnaast staat ie bijna op een kale vloer? Mijn paard heeft iedere dag een dik schoon stro bed, voor minder doe ik het ook niet! Ik zou niet gaan zitten wachten op het volgende incident! :n

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:13

TS, laten we het hier gewoon over de problemen hebben waarmee jij in de knoop zit. De achtergrond van het meisje hebben hier niets mee te maken, dan kan zij nog zo onhandig zijn..het doet er gewoon niet toe. Het enige wat jij zou kunnen doen is naar dit meisje toegaan en gewoon op een vriendelijke manier vragen of zij weet waarom jouw paard bang wordt van haar, en of er misschien iets is gebeurd. En dan zeg je dat je niet boos wordt, maar dat als dit meisje jouw paard misschien eng heeft gevonden, jij haar daar best bij wilt helpen. Dat is het enige wat je kan doen, wil dit meisje niet luisteren, dan zou ik daar lekker weggaan. Niemand anders wilt er wat aan doen..dus dan is het of niet meer klagen of weggaan. Nogmaals, de rest van het meisje haar leven doet er niet toe.

Overigens, dat jij niets extra's krijgt dat doe je zelf. Jij bent bereid om al deze dingen te doen en als je dan niets extra's krijgt, kun je het vragen..krijg je het dan niet moet je nogmaals niet klagen als je daar wilt blijven staan. Wil je dat wel, dan moet je daar weggaan.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 13:13

@Tallie_Ho:

JALOEZIE? Begin niet tegen mij over jaloezie want als er iets is waar ik hekel aan heb is dat t wel. Ik heb zelf een vriendin van wie de moeder heel rijk is en die kopen geregeld paarden van 15000 euro. En het gaat helemaal niet om het geld het gaat erom hoe groot hun kapsones zijn daar hou ik niet van en ook de rest van de stal niet. Plus waarom zou ik jaloers zijn op een rijk 13-jarig meisje wat liegt, steelt en bedriegt nee dank je
Laatst bijgewerkt door Judje op 06-02-09 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:16

Er doen verhalen rond dat zij steelt, je weet het echter niet zeker. Ik ga me hier nu niet meer verder in mengen. Als jij naar iemands kapsones moet kijken (wat ook HEEL VAAK een masker is omdat ze nieuw is en het er daar duidelijk niet allemaal zo leuk is) dan zou ik zeggen doe dat lekker maar laat dat verhaal dan zitten op bokt. Niemand heeft hier wat aan, en hoe meer jij dat meisje de grond in trapt met je woorden, hoe meer ik ook het gevoel krijg van jaloezie. En dan kun je er nog zo'n hekel aan hebben, wij weten ook niet hoe we via internet iedereen maar altijd serieus moeten nemen. Zo gaat het nu eenmaal TS. Ik zou wat minderen over dit meisje en je houden bij de problemen waar je echt last van hebt. Dat zij rijk is, doet er nogmaals, helemaal niet toe.

Daffie het is ook niet nodig om me een pm te sturen. Ookal bedoel je die goed. Ik zou bij jezelf even nagaan of je hier nu wel eerlijk praat over dit meisje, hoe fout ze ook bezig is. En dan zou ik inplaats van blijven klagen op bokt, nu bij wijze van je schoenen aantrekken en er persoonlijk wat aan gaan doen.
Laatst bijgewerkt door LadyElmira op 06-02-09 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt