Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ofwel een kleiner stukje wei afmaken?
ThaGirl schreef:Wil ze ook niet mee als ze als aller laatste uit het land gehaald word?
Ik heb ook zo'n paard dat niet echt om te kopen is met koekjes, maar zij wil echt wel mee als ze als enige achter blijft.
(en dan vooral dat hengstenveulen binnen zetten, want daar zal ze het liefst bij willen blijve)
vrouwke schreef:misschien een optie.
ik heb het wel een met een paard gehad van iemand anders.
ik deed dan een draad spannen vanaf de poort, liep achter de paarden door, en dreef ze zo naar voren.
het was stroomdraad zonder stroom.
als ze dan bij de poort zijn en jij staat aan de andere kant, kunnen ze geen kant meer op.
en dan kan jij ze pakken
Passionata schreef:opties om het paard te kunnen pakken weet ik ook niet zo dadelijk, ik heb het nooit met m'n paarden aan de hand gehad. ze komen meteen naar me toe als ik roep, met of zonder snoepje.
Maar ik zou jou paard dan een tijdje niet meer op in de wei zetten, ofwel s' nachts buiten zetten en s' morgens terug binnen proberen te halen.ofwel een kleiner stukje wei afmaken?
Als dat niet mogelijk is heb ik geen tips voor je.
prow schreef:met een bak biks schudden helpt meestal wel
mijn pony heeft dit ook soms wel eens
bergkraai schreef:prow schreef:met een bak biks schudden helpt meestal wel
mijn pony heeft dit ook soms wel eens
als het zo makkelijk was....
) 
bergkraai schreef:Hij krijgt enkel eten op stal... Ook haal ik hem niet alleen uit de weide als er gewerkt moet worden.. gewoon ff een borstel een koekje erin en weer op de weide...
bergkraai schreef:Passionata schreef:opties om het paard te kunnen pakken weet ik ook niet zo dadelijk, ik heb het nooit met m'n paarden aan de hand gehad. ze komen meteen naar me toe als ik roep, met of zonder snoepje.
Maar ik zou jou paard dan een tijdje niet meer op in de wei zetten, ofwel s' nachts buiten zetten en s' morgens terug binnen proberen te halen.ofwel een kleiner stukje wei afmaken?
Als dat niet mogelijk is heb ik geen tips voor je.
s'nachts op de weide lijkt me niet echt een goed idee, ik vroeg om serieuze reacties.. daar valt dit dus niet echt onder he>!
TE5 schreef:bergkraai schreef:Hij krijgt enkel eten op stal... Ook haal ik hem niet alleen uit de weide als er gewerkt moet worden.. gewoon ff een borstel een koekje erin en weer op de weide...
Maar blijkbaar vind hij dat toch niet interessant genoeg om er uit te komen, lijkt mij...
Hoe reageert hij meestal als je m dan toch te pakken hebt gekregen?
Is er iets 'engs' waar je langs moet uit de wei, of iets anders waarbij hij aangeeft het niet leuk te vinden?