Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

haha.. zo zie ik het zelf iig graag 
. 
moi22 schreef:Dank jullie wel voor de reacties.
@viv77: Ik heb daar ook wel eens aan gedacht maar ik geloof er niet in dat dieren in de toekomst kijken als je snapt wat ik bedoel. Mensen plannen dingen zo van nu ga ik dat en straks dat. Ik studeer diergeneeskunde en ons wordt altijd geleerd dat een dier in het hier en nu leeft. Hier zijn geen bewijzen voor dus het kan zijn dat je gelijk hebt maar onderzoek hiernaar is gewoon heel moeilijk en voorlopig lijkt het erop dat dieren niet vooruit kijken.
moi22 schreef:Doordat mijn paard hier blijkbaar niet de enige in is ben ik toch gaan denken dat dit gedrag een sociale functie of andere betekenis heeft alleen heb ik geen idee welke.
Citaat:ik heb op een drafbaan stage gelopen..en als je de stallen binnen kwam ging de eigenaar fluiten en gingen ze allemaal plassen..echt heel appart en ze deden het allemaal..wel een grappige ervaring om mee te maken haha..
ter info: dit deden ze expres zodat de paarden geen volle blaas hadden tijdens de training..
luxx schreef:mij is verteld dat paarden dit doen omdat ze als ze hun plas in hun blaas hebben dit warmte geeft, als jij komt krijgt hij eten en dat geeft weer nieuwe energie om op te warmen, en kan hij zijn blaas leeg laten lopen.
Bonita_Bon schreef:Dus als jij op stal komt, weet je paard dat ie een aaitje krijgt, jij je spullen pakt, hem uit de stal haalt en gaat poetsen en rijden. Prachtig als ie dan nog even snel plast, topknol!
.
dan gaat hij ondertussen ff plassen en poepen
Dat doet die van mij ook, alleen staat die van mij op de wei. Ziet ze mij aankomen, plast ze snel en komt dan op me aanlopen al hinnikend.
' omdat ze dan toch stopt met grazen als ze naar me toekomt.
brenniie schreef:ik heb op een drafbaan stage gelopen..en als je de stallen binnen kwam ging de eigenaar fluiten en gingen ze allemaal plassen..echt heel appart en ze deden het allemaal..wel een grappige ervaring om mee te maken haha..
ter info: dit deden ze expres zodat de paarden geen volle blaas hadden tijdens de training..