Trappen tegen de stalwand:S hoe oplossen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilsse

Trappen tegen de stalwand:S hoe oplossen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 14:38

Hoi iedereen,

Sinds kort staat mijn paardjelief de gehele nacht tegen de stalwanden aan te trappen. nu ook overdag als ze
binnenstaan met slecht weer.

Vervelen kan ze zich bijna niet, Ze heeft een jollybal een liksteen en krijgt haar eten uit een Hooinet.
Ik heb ook al geprobeerd haar in een andere stal te zetten, dit werkte even, (1dag) en toen begon ze weer.

Eerder deed ze dit niet, en ik weet niet echt meer wat ik eraan kan doen,Mijn ouders worden er nu een beetje gek van.(Stallen staan naast hun slaapkamer:P)

Wie o wie herkent dit en heeft er een oplossing of verklaring voor, ik weet het niet meer!

Liefs

marieke84

Re: Trappen tegen de stalwand:S hoe oplossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:49

wij hadden ooit ook zo'n paard en hebben toen zware stalmatten opgehangen juist tegen de muur, hij heeft nog even gestampt ertegen (dit maakt veel minder kabaal), maar hij is dit vlug gestopt. Misschien hebben ze dit gevoel niet graag of beweegt de mat na het stappen in hun richting. Ik weet niet hoe het juist kwam, maar bij ons werkte dit.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 14:55

En wat voor een stalmatten zijn dat?
Mensen met suggesties alles is welkom!! Word er knetter gek van, zit in de kamer en kan haar nog horen grrrr

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:02

tja, hoe moet ik dat uitleggen. Je kan ze vergelijken met zo'n matten die je in de trailer legt meer ze waren toch wel 2 cm dik. Wij gebruikten ze voor de koeien. Door de dikte van de mat was er bijna geen geluid meer, en na een tijdje hield hij er gewoon mee op...
Ik had het idee gekregen van iemand die zo'n mat voor de staldeur neerlegde, hij zei dat zijn paard is gestopt met zijn voorbeen te kappen op de grond omdat hij het gevoel van het kappen op die rubber mat niet goed kon verdragen...

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 15:03

en waar zou je deze kunnen kopen ofzo? en hoe duur zijn ze ongv.. word er helemaal gek van:P

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:05

Bij ons staat er ook een paard (mn 'buurpaard') die dat doet. Daar hangen ook van die matten op, het lijken (of misschien zijn het wel) gewoon die normale zwarte huismatten met gaten, alleen dan een stuk groter. Schrik me alleen nog steeds rot als ze het doet. Komt er genoeg uit, krijgt genoeg aandacht, dus wat nou precies de reden is?

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 15:06

Dat heb ik dus ook met haar, ze krijgt genoeg aandacht en komt er elke dag uit....ik snap het niet

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:07

ik weet dat ze behoorlijk duur zijn, dus als het niet zou werken ben je wel wat kwijt, maar het is het proberen waard. Eventueel kun je eens in de buurt gaan vragen bij een landbouwer of hij zo iets liggen heeft dat je kunt gebruiken of 2dehands overnemen. Dat lijkt mij een goedkopere oplossing? Wij hebben dit gekocht in een handel voor stalinrichtingen, ik ga even opzoeken of ik iets vind...

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:07

[quote="xx_ladyilse"]Hoi iedereen,

Sinds kort staat mijn paardjelief de gehele nacht tegen de stalwanden aan te trappen. nu ook overdag als ze

Vervelen kan ze zich bijna niet, Ze heeft een jollybal een liksteen en krijgt haar eten uit een Hooinet.
Ik heb ook al geprobeerd haar in een andere stal te zetten, dit werkte even, (1dag) en toen begon ze weer.

Eerder deed ze dit niet, en ik weet niet echt meer wat ik eraan kan doen,Mijn ouders worden er nu een beetje gek van.(Stallen staan naast hun slaapkamer:P)

Wie o wie herkent dit en heeft er een oplossing of verklaring voor, ik weet het niet meer!

Liefs[/quote

een paard kan zich echt niet 24 uu rper dag vermaken met een jollybal.

ook een liksteen kan je niet als vermaak zien,hooi dan nog wel,mits ze dit 24 uur per dag tot hun beschikking hebben,en dan nog hebben ze ook behoefte aan andere dingen,voornamelijk beweging wat ze nu niet krijgt als ze op stal staat.
ik zou er voor zorgen dat je paard zo veel mogelijk,in ieder geval een paar uur per dag buiten komt.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 15:09

oowie schreef:
xx_ladyilse schreef:
Hoi iedereen,

Liefs[/quote

een paard kan zich echt niet 24 uu rper dag vermaken met een jollybal.

ook een liksteen kan je niet als vermaak zien,hooi dan nog wel,mits ze dit 24 uur per dag tot hun beschikking hebben,en dan nog hebben ze ook behoefte aan andere dingen,voornamelijk beweging wat ze nu niet krijgt als ze op stal staat.
ik zou er voor zorgen dat je paard zo veel mogelijk,in ieder geval een paar uur per dag buiten komt.

Ik heb ook niet gezegt dat ze er niet uikomen, ze komen er elke dag uit, ze staan bijna de hele dag buiten, maar dan doet ze het s nachts dus ook.
Ik snap ook wel dat een paard daar geen bevredigend gevoel uit krijgt;)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:12

ik zou het aan een bedrijf vragen waar ze trailers verkopen,of ze daar ook rubberen matten verkopen,en anders misschien even een paar koeien boeren afgaan of die nog een mat hebben liggen.
succes.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:12

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 15:21

heb net gekeken maar kan geen prijs vinden. Kijk nu even op marktplaats, bedankt!!

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:25

je moet natuurlijk wel kijken of ze dik genoeg zijn, een mat van 5-10 mm zal niet veel helpen denk ik, ik zoek nog even mee naar prijzen...

http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.be/search%3Fhl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla%253Anl%253Aofficial%26q%3Dstalinrichting%252Bstalmat%26btnG%3DZoeken%26meta%3Dlr%253Dlang_nl&url=http%3A//zakelijk.marktplaats.nl/agrarisch-onderdelen/199626833-stalinrichting.html%3Fxref%3D1 Dit zijn denk ik de matten zoals wij ze gebruikt hebben, alleen staat er weer geen prijs bij, misschien even bellen?
Laatst bijgewerkt door marieke84 op 21-11-08 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 15:28

heb net 1 van 15mm zal dat wat helpen denk je?

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:30

xx_ladyilse schreef:

dit zal al wel helpen denk ik

ik ben degene die jij bedoeld ook juist tegengekomen op marktplaats denk ik, ze zien er degelijk uit
Laatst bijgewerkt door marieke84 op 21-11-08 15:32, in het totaal 2 keer bewerkt

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 15:31

ik za ook even overleggen met mijn ouders, miss dat mijn vader ze wel zelf heeft(bouwbedrijf) marieke84 dankje:D voor meehelpen

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:34

ze zijn niet goedkoop maar misschien kun je ze nog voor iets anders gebruiken moest het toch niet helpen? Wasplaats of zo? Ik duim dat het helpt!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 21:33

marieke84 schreef:
xx_ladyilse schreef:

dit zal al wel helpen denk ik

ik ben degene die jij bedoeld ook juist tegengekomen op marktplaats denk ik, ze zien er degelijk uit

en niet te duur:D maar ja moet eerst maar weten of het helpt:S:S:S ik zal niks anders weten jij?????? wat zou een oorzaak kunnen zijn ??

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:38

Hmm.. wat voor paard heb je?

Mij schiet verveling, geen klikkende combi met buurpaard, mijten in de sokken en pijn te binnen. Dus, kan jij voor mij wat wegstrepen? Laat je paard ook even nakijken door een da, want als die zo plots begonnen is hiermee moet er iets mis zijn.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:31

mijn pony doet het ook Boos!

wij hebben bij een boer oude matten gekocht en deze aan de wand gemaakt
ze trapt nog wel maar het geluid [ staat in container] is stukken minder

ze doet het vooral met voeren en deed het s`nachts[ ze horen haar nu niet meer]

we hebben haar in de grote container [ 2.5 x 7 meter] gezet met uitloop maar daar kon ze niet wennen

ze staat nu weer in haar kleine [ 2.5 x 3.2 m] containerbox

ze staat overdag buiten en krijgen 4x eten en echt genoeg voordroog hooi,het is gewoon een gewoonte geworden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:34

Mijn paard deed het, ze had gewoon de 'pest' aan de buuf.
Andere stal en het was opgelost.

Maar dat is bij jou de oplossing niet als ik het zo lees.
Wanneer wordt er het vaakst getrapt?

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 13:25

RianneH schreef:
Hmm.. wat voor paard heb je?

Mij schiet verveling, geen klikkende combi met buurpaard, mijten in de sokken en pijn te binnen. Dus, kan jij voor mij wat wegstrepen? Laat je paard ook even nakijken door een da, want als die zo plots begonnen is hiermee moet er iets mis zijn.

Heb een arabier.
Verveling kan(maar heeft genoeg te doen snachts met dr hooi en speeltjes), de combi met haar buurvrouw is idd niet goed. Mijten in de sokken heeft ze volgens mij niet en ze is net helemaal gecheckt door de DA en fysio

edit: ras toegvoegd
Laatst bijgewerkt door ilsse op 24-11-08 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 13:27

Anya schreef:
Mijn paard deed het, ze had gewoon de 'pest' aan de buuf.
Andere stal en het was opgelost.

Maar dat is bij jou de oplossing niet als ik het zo lees.
Wanneer wordt er het vaakst getrapt?

Maakt niet meer uit, maar voor namelijk 's nachts. Probleem is dat we maar twee stallen hebben en deze dus naast elkaar staan. Gisteravond moest ze voor straf een uur naar buiten in de kou(was 11 uur) En mocht daarna weer naar binnen. Toen was het de hele nacht rustig maar helaas begon ze vanochtend weer. Nu staan ze op de weide dus is ze rustig

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 22:55

Heb de dierenarts nogmaals laten komen, nu omdat haar benen dik werden. Virale infectie was het gevolg. Maar dus niet door het trappen:S:S:S en ze trapt nog!!!! ik weet het niet meer?? Ze komt genoeg naar buiten( de hele dag!) en heeft genoeg hooi en speeltjes voor snachts. ik word er langzamerhand echt gek van dat gestamp:S:S:S Heeft iemand hier een verklaring voor, medisch of kan ik dit verhelpen:S ik ben radeloos