Miss_MC schreef:Paard word niet verkocht!!
dat is definitief van de baan..
Ze heeft naar mijn mening nooit een trap uitgehaalt naar de mens ( teminste naar niemand op stal of naar mij ) maar, ik weet niet wat er allemaal bij de vorige eigenaren gebeurd is.
Ik weet niet precies hoe ze reageerde toen de pup in de hoek lag. Maar naar zeggen van de eigenaar van de pup stond mijn paardje gewoon te kijken zo van: kom je niet meer spelen??!!
Ik was er zelf niet bij toen dit gebeurde en kan me niet voorstellen dat het express gedaan werd door haar.
Heb me gisteren eens een aantal dingen op een rij gezet en ze gaat niet weg!!!!
Ik ben er inderdaad heel erg van geschrokken toen ik het hoorde en heb ook direct gezegt dat het me speet en dat ik er mee zat.
Eigenaar zei dat ik geen schuldgevoel moet hebben en dat zoiets kan gebeuren, hij zei ook dat dit kon gebeuren door 1 van zijn paarden maar dat we wel alert moeten wezen in de toekomst.
Eigenaar van de pup is tevens de staleigenaar en hij was niet boos en stelde ons gerust.
Wat een geruststelling. Fijn om te horen dat het definitief van de baan is. Gelukkig doet de staleigenaar er niet zo moeilijk over, een paard kent (meestal, en gelukkig!) niet zijn eigen krachten.
Vervelend soms hè als je niet weet wat er is gebeurd bij vorige eigenaren. Gewoon omgaan met je paard en er ook af en toe honden bij laten en kijken hoe ze reageert. Misschien was het gewoon een foutje.
romeorowan schreef:Vreselijk sneu voor de pup, maar trappen naar een hond (of ander dier) of naar mensen is totaal verschillend.
Ik heb voor mensen hele lieve paarden, maar als ze de kans krijgen dan zetten ze zelfs een voet op de kippen en op de jonge poesjes die in de bak zitten te poepen.
Mijn oudste merrie was vroeger toen ik haar net had ook heel fel op de honden. Nu ze echter weet dat de honden geen bedreiging vormen laat zij ze met rust. Ik wordt trouwens ook kwaad als de honden de paarden niet met rust laten.
Zelfs ons hengstveulen van 6 maanden zat gister achter een kip aan.
Volgens mij is dit vrij normaal gedrag.
Het lijkt mij wel, jonge dieren proberen altijd van alles uit, dus ook hoe andere dieren op ze reageren. Ze willen weten of het speelt e.d. Onze pup dacht ook dat hij kon spelen met de haan, de haan vond het best maar het koste 'm wel bijna zijn staart
Daar moesten we dus ook even vertellen dat dat dus niet acceptabel is