Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
citrOentJe_ schreef:Het kan natuurlijk zijn dat je paard in galop rechts vast zit in de nek. Dit zou heel goed zijn.
In dit geval [zowieso is het goed om met 3-jarige paarden die ingereden worden] zou ik even naar de Ostheophaat gaan [oftwel de kraker] Zit er dan iets niet goed in de rug (of waar dan ook in het lijf) zet die het weer goed.
Het is echt super!
Mijn pony en ik waren gevallen, naar de kraker geweest, en hij loopt weer goed. Ze kunnen écht last/pijn van iets hebben. {meestal wordt dit idd niet door de DA gezien, omdat het op een andere "manier" is.}
BRN schreef:Heb je haar gebit al eens na laten kijken? het zou zomaar een wolfskiesje kunnen zijn, daar heeft mijn paard ook last van gehad.
unamie schreef:probeer het eens bitloos om te kijken of het aan haar tanden ligt (wolfstand kan heel goed)
Verder zou het paard scheef in het skelet kunnen zijn,
of een spierprobleem.. door vallen/uitglijden in het land en/of hangen aan het halster etc.
Er doorheen rijden zou ik zeker niet doen.....is niet erg eerlijk to het paard
Alinbria schreef:Hee,
Ik heb een vraagje
ik ben bezig een 3 jarige kwpner van 168 aan het beleren, Maar nu lopen we tegen een probleem aan.
We zijn nu toe aan eht los galopperen op links gaat alles super lekker door galopperen,
Maar zodra wij op rechts gaan proberen schiet ze alle hoeken in met gebok en gespring, en als ik haar dan op de volte wil sturen(ze snapt wat sturen is enzo.) schiet ze vlak voordat we op de hoefslag komen snel de andere kant op
Ik heb het gevoel dat het gewoon een spelletje van haar is, maar er kan ook meer aan de hand zijn misschien dat haar nek aan de rechterkant misschien vast zit en dat ze daarom niet naar rechts kan buigen ofzoiets?
want we zijn soms anderhalf uur bezig om haar door 1 hoek te krijgen
maar zou ik haar nu misschien even na laten kijken bij een DA( alhoewel ik van een dierenarts les krigj zou die het moeten zien)
Of moet ik gewoon door gaan totdat ze zich overgeeft?
Alinbria schreef:Hee,
Heel erg bedankt iedereen
@ Femmefatale ik krijg les van iemand die op dit moment 3 paarden beleerd dus dat is het probleem niet.
Ik trek absoluut niet in haar mond want zodra ik namelijk druk op haar mond zet staat ze al stil.
ze ontspant zich super, zolang ik maar niet te veel druk op haar mond zet, ze loopt nagevelijk zonder dat ik was doe eigenlijk.
dus ik denk dat het niet is omdat ze gespannen is.
Ik heb vanmiddag les en ik zal het er even met haar over hebben en kijken wat zij ervan vind.
@ Myrthe Longeren doen we op vrijdag zaterdag en zondag op donderdag heeft ze rust en op maandag dinsdag en woensdag rijden we.
het zadel ligt niet goed op de rug dus ik zou het zowieso fijn vinden als er even een zadelmaker bij komt en een kraker. Gewoon voor de zekerheid ook.
Maar heel erg bedankt iniedergeval dat jullie me willen helpen

detour schreef:Het TS, ik hoop dat de DA je uitsluitsel kan geven. heb hetzelfde gehad met mijn jonge paard, hij mankeerde denk ik niks, sprong niet, maar brak wel uit. Heb hem elke keer even stil laten staan, even overdenken hoe of wat, negeerde dit uitbreek gedrag en reed weer door. daarbij is het helemaal goed gekomen, maar in gevecht gaan is sowieso geen optie.
Dit ja, bij deze hielp het doorgaan wel degelijk, alleen bij het moment van uitbreken even stilzetten, wachten en doorrijden.
Ik reed hem ongeveer 4 keer per week een half uur tot 3 kwartier.