Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Dan kan je ze bij elkaar vandaan sturen, maar kunnen ze er toch aan wennen dat ze bij elkaar in de buurt zijn enzo aan elkaar laten snuffelen..
Staan ook al 3 jaar samen.
. Zorg dat je zo'n situatie dus creëert
Grz Els
Je moet er alleen wel de mogelijkheid voor hebben... 
Anne_GTI schreef:Ik zou de drachtige merrie samen met de nieuwe ruin een tijdje apart zetten en na een week of twee nog eens kijken wat er gebeurt als je ze samen in de groep zet.

anneliesdj schreef:Edit; maak je niet te druk, zolang je weiland groot genoeg is redden ze zich wel. Het opjagen gaat vanzelf vervelen en op den duur komt de bazige ruin er wel achter dat de nieuwe ook een heel leuk speelkameraadje is.
ezanden schreef:Zet die boze ruin samen met de nieuwe op de trailer, ga minimaal een uur met ze rijden en zet ze dan ergens een paar dagen op een vreemde plek. Laat ze dus samen iets "doormaken", waardoor ze gaan "bonden".
Paarden kunnen heel lelijk tegen elkaar doen, totdat er een stress-situatie van buitenaf verschijnt. Dan worden rangorde dingetjes aan de kant gezet en vormen ze ineens een kudde. Zorg dat je zo'n situatie dus creëert
Grz Els
PS 1: zeker niet de nieuwe met de merries zetten. Dan maak je de "leidruin" alleen maar bozer en gefrustreerder...
PS2: Wij hebben ook 5 ruinen met een merrie staan. Kristalliseert zich vanzelf uit (bij voldoende ruimte!). Duurt alleen even
Anita1987 schreef:Dus nu: de ruinen alleen zetten helpt nu verder niets meer? Dus ik moet iig elke ruin met een merrie zetten? Weet nu echt niet welke merrie ik bij de nieuwe moet zetten, ik kan wel zeggen dat de oudere ruin en de drachtige merrie echt dikke maatjes zijn, misschien dat iemand daar conclusies uit kan trekken?
Dus, de nieuwe met de oudere merrie die laag in de rangorde staat zetten, of met de drachtige dominanterder merrie zetten (die tweede staat in de rangorde, ruin staan nog bovenaan)?
Ik hoop echt dat jullie kunnen helpen, ben echt al heel erg blij met de vele reacties!!
) tijdelijk...