Heeft je paard een (rare) fixatie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:11

Mijn paard heeft dit met anti stress olie die ik gebruik op mijn rug, staat ze rustig een kleine 10 minuten aan te snuffelen. Vind ik niet erg word ze alleen maar relaxt van :Y)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:14

Dit topic is echt hilarisch. :')

_Lorette_

Berichten: 12082
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:15

Met mijn eerste pony reed ik in de tijd dat er nog altijd parade was aan het einde van het concours. Hij kon dat alleen als ik hem in de teen van mijn laars liet vastbijten. Dan stond hij stil. Mocht hij dat niet, dan ging hij ontzettend klieren. Hij was dan ook het enige paard (pony) waarvan het hoofd niet zichtbaar was, omdat hij in mijn tenen aan het bijten was.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:17

Touwtjes, halstertouw en of strotouw, hij moet ff z'n tanden erin zetten.

Afbeelding

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:49

heb er 1 waarbij je niets op randjes of plankjes moet leggen. als ze er bij kan ligt alles overal en nergens.

1ste nacht dat ik haar had heeft ze heel het zoldertje moet godzijdank oude dekens leeg getrokken en alles laf in 1000 stukjes door haar stal.

voor heen gaf ik haar wel eens karton en doos met wat lekkers er in. leuk om te zien hoe ze daar mee bezig was

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:50

Hij heeft een héééél zwaar hoofd... :D

Afbeelding
Afbeelding

Anna_98

Berichten: 454
Geregistreerd: 01-04-13

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:56

Mijn bijrijpaard is dol op ganzen. Als we in het grote land gaan rijden doen we altijd eerst een rondje om alle ganzen weg te jagen. Dat doet ze al zo ongeveer dr hele leven zo, dus dat gaat altijd met de oortjes strak naar voren aan een lange teugel, ze zoekt ze echt zelf op.
Ook vindt ze de kat op stal heel interessant, kan ze eindeloos aan snuffelen en achteraan lopen,de kat vind het alleen wat minder leuk

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:21

De 2 ponys hebben het hier nu met koeien.
En laten we nou net in een omgeving wonen met op elke hoek een paar koeien.
De grootste wordt dan ineens een echte showhengst, met gedribbel en al op die korte pootjes.
Of hij denkt dat hij 1 van hun is met zijn vlekje _O-
De wei achter hun wei is ook van een koeien boer en net opnieuw gezaaid ect. Ben heel benieuwd wat ze doen als er direct aan hun omheining koeien staan _O- _O-

Veronica2
Berichten: 2662
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:30

ElCamino schreef:
boten, kano's, roeiers, surfers....eigenlijk álles wat wél over water kan en hij niet...

Echt waar, mijn paard heb ik nu 23 jaar, heb hem járen in het Amsterdamse bos gereden (waterfietsen, kano's, roeiers) heb hem op het strand gehad, en sta nu al járen naast de Vecht en werkelijk iedere dag zijn bootjes opnieuw heel raar!!! kleine bootjes, grote boten, zeilboten, sloepen, roeiers werkelijk alles op het water blijft hij vreemd vinden....

Ga eens met hem naar de parkeerplaats bij de sluis bij IJmuiden, hij vindt het dan vast mooi om hele grote schepen te zien.

Mijn paard heeft ook iets met voeten en rommelt graag met veters.

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:33

Mijn paard fixeert op voeten, als je dr in stal poetst zie je dr ogen schieten terwijl ze tussen t stro staat te neuzen, en dan is t echt 'stamp', gemikt op je tenen, bij mij doet ze t niet omdat ik dr doorheb maar vind t zelf wel hilarisch.

Stalgenootje heeft dr paard altijd vaststaan aan een los halster, haalt paard zelf 1 oor eruit en gaat ze staan briesen van kijk hoe knap, als je dr niet op tijd goed doet loopt ze los _O-

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:36

Afbeelding

Mijn jaarling staat altijd met 1 voet tegen over dr andere been heen als een flamingo.... Dit doet ze al van kleins afaan heel komisch :')

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:38

Wat een grappig topic!
Mijn paardjes hebben allebei een fixatie op mijn hoofd en gezicht. Mijn NRPS al vanaf de geboorte waar ik ook bij was. Ik moet echt elke dag weer mijn best doen om ze daarbij vandaan te houden, met foto's maken is het nog wel eens lastig,maar het kan ook mooi uitpakken. Schijnbaar ruikt mijn gezicht/haar lekker?

Afbeelding

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:42

Ik heb sinds kort opgemerkt dat een van mijn bijrijdpaarden een fixatie heeft op de grote autoweg naast stal. Hij gaat dan op het uiterste puntje van de paddock (net voor de blub) staan en naar de lampjes van de auto's kijken die je boven op de berg door de bomen ziet. Zo lief en onschuldig vind ik het altijd, echt heerlijk :+:

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:54

Afbeelding
Afbeelding

Als ik te lang op m'n telefoon zit te klooien of bellen is mijn schouder bij uitstek geschikt om zijn neus op te planten. En als ik er echt lang over doe staat hij dus ook gerust zo te slapen. _O-

Sowieso is het zo dat hij mij graag vastpakt. Soms ondeugd, maar als hij gestrest is doet hij het ook en dan driftig. Alsof hij mij probeert te kalmeren door het goed te maken door me te kriebelen als hij stout is geweest. In m'n nek/schouder is hij tevens wel heel voorzichtig hoor. Dan drukt ie vaak z'n tong tegen z'n tanden pakt een heel klein stukje stof tussen z'n lippen en gaat kwijlen :') . Alleen bij m'n arm is hij soms wat lomp en pakt hij m'n velletje maar dat is niet expres hij mikt wel altijd op m'n trui of vest.


Dingen gooien is ook een favoriete bezigheid.

Kikkers pesten in de vijfer ook.


Afbeelding

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:56

Niet echt een fixatie maar wel iets typisch:
Die van mij schijt heel de rijbak onder dus dN moet ik na het rijden al die mini poepjes op gaan ruimen :roll:

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 01:00

Mijn hafje ging er vandoor met mijn snowboots die ik even had weg gezet om de draad open te maken van de week :D -O-

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 01:04

De rubberen handvaten van de kruiwagens. Het is mij een groot mysterie waarom dat wel en andere rubberen/plastiken voorwerpen niet.

Lastig gevolg is dit >;)

Afbeelding

grizzlybear

Berichten: 361
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:55

Ohja, helemaal vergeten te vertellen. Ook telefoons zijn geweldig :+ Als ik mn telefoon tevoorschijn haal gaat ze er dan ook meteen aan snuffelen en aan likken _O- met dr lippen heeft ze dan ook al een paar selfies gemaakt

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:18

upendo schreef:
Fixatie.. Mijn paard is panisch voor (omgevallen) boomstronken. :P
Levert hele bijzondere sprongen op met buitenritten. Ze is heel flexibel en goed in haar zijgangen, laat ik het zo zeggen. :')


Gek is dat he, mijn oudere paard had dat ook en paard wat ik nu heb heeft dat ook, bomen zijn prima maar ze moeten niet liggen of in stukjes naast de route liggen of iets... en de mijne is western getraind dus ook vrij soepel in snelle bewegingen. Ik ben speciaal springles gaan nemen omdat ook de springbalken eng waren en ik graag extreem trail en cowboy race wilde gaan doen, daar liggen springbalken of boomstammen in het parcours en dat was dan een ramp.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:07

Mijn boezem.. Ik zie er meestal binnen 5 minuten ranzig uit met kwijlplekken op mijn borsten.
En we kunnen Paard niet poetsen als we hem niet eerst uitgebreid op z'n hoofd kriebelen. :)

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:57

Grappig topic!

Mijn paard is een echte knuffelkont en ook gek op (lege of volle) kruiwagens en knuffelt daar dan ook mee, het liefste uren... Als ze er in kon gaan liggen, dan zou ze het ook doen, maar dat gaat lastig met 1,75m. Ze krijgt het ook voor elkaar om helemaal over de kruiwagen heen te gaan staan en dan gaat ze slapen >;) . Eigenlijk mag dat niet van mij, want dat kan natuurlijk ook fout gaan...
Op de vorige stal kreeg ik de kans niet eens om de wei uit te mesten, want elke keer als ik me omdraaide dan stond ze weer met de kruiwagen tussen alle 4 de benen... :') .

Myrthe_Roos

Berichten: 27
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: Makkinga, Friesland

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:37

Mijn pony houdt er wat rare eetgewoonten op na. Ik moet haar bij bakranden en hindernisbalken uit de buurt houden,en heb haar al eens betrapt met droge distels, een stuk isolatiemateriaal en het plastic van de kruiwagen.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:09

Die van mij moet en zal zodra ik aankom mij kriebelen in mijn haarlijn van mijn nek. Fjord zijn vorm van kriebelen is met tanden dus af en toe is het soort van pijnlijk :')

Maar echt elke dag het zelfde liedje, ik geef hem een aai over zn bol, klopje in zn nek en meneer hangt met zn tanden in mijn nek :D
Het is echt wel liefkozend kriebelen, dus geen dominantie, hij kriebelt namelijk zachter als dat ik hem bij paarden zie doen. Ik gok dat hij mijn nek pakt omdat daar de kortere en zachtere haartjes zitten.

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:10

Niet echt een fixatie maar de mijne is net een hond! Hij pakt dingen van de grond en gaat er dan mee zwieren, vervolgens laat hij het los zodat het weg vliegt en begint dan weer opnieuw. Favoriet zijn borstels, touwen en de halsters van zijn weidegenootjes :+

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:17

Mijn vorige paard, moest altijd flemen als ik het hoofdstel in moest doen. Dan kon ik dus niet bij zijn hoofd!

En als ik m op stal zette moest hij altijd even zijn jolly bal die aan een touw hangt 'verscheuren'. Dan zette hij zijn tanden er in en schudde die heel erg met zijn hoofd. Als hij een prooi verscheurde.