Pony gooit voer emmer om

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MizzMontana

Berichten: 5680
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:27

Doe je dat ding vast om het hoofd?

Ik zou ook voor iets zwaarders/groters kiezen. De autoband optie klinkt wel goed.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:29

Koper schreef:
Dóódeng, zulke emmers. Als ze na het eten dorst krijgen en gaan drinken met dat ding om verzuipen ze zichzelf.
:roll:
Daarom moet je ook in de buurt blijven en ze direct weer af doen als ze het voer op hebben.

Ik heb mazzel met een paard dat keurig netjes haar bakje leeg eet zonder morsen, omgooien of dat soort fratsen.
Als ik die mazzel niet had, dan kreeg ze gewoon elke dag een paar minuten een emmer omgehangen.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:30

MizzMontana schreef:
Doe je dat ding vast om het hoofd?

Ik zou ook voor iets zwaarders/groters kiezen. De autoband optie klinkt wel goed.

Nee je hangt hem gewoon om achter de oren waar ook een halster zit.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:30

Ineke2 schreef:
Koper schreef:
Dóódeng, zulke emmers. Als ze na het eten dorst krijgen en gaan drinken met dat ding om verzuipen ze zichzelf.
:roll:
Daarom moet je ook in de buurt blijven en ze direct weer af doen als ze het voer op hebben.


Als je toch er bij moet blijven kun je toch net zo goed die emmer even vasthouden :roll:

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:31

wij hadden vroeger een oudje lopen die traag at, die kreeg ook de emmer aan z'n hoofd gewoon een grote wijde emmer met een halstertouw. Dat ging prima en geen van de andere paarden jatte zijn eten.

Mijn (toen nog jonge, nu oude) paard krijgt nu de emmer in een autoband, om teveel zand eten te voorkomen. Gaat prima, als de emmer leeg is, probeert ie hem voor mijn voeten te gooien.... leeg baas.....weer vullen graag ... :')

Emmer vasthouden is kansloos, ik voer voor ik naar mijn werk moet en meneer eet nou niet bepaald netjes......

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:32

Afbeelding

Afbeelding

Werkt super hoor....als ze klaar zijn, komen ze naar me toe met de vraag of ik ze af wil doen :D

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:33

Koper schreef:
Ineke2 schreef:
:roll:
Daarom moet je ook in de buurt blijven en ze direct weer af doen als ze het voer op hebben.

Als je toch er bij moet blijven kun je toch net zo goed die emmer even vasthouden :roll:

Kan... ik doe tijdens het voeren nog even vegen, mijn rijlaarzen uit / jophurs aan, andere spullen op ruimen. Allemaal met paard in het zicht.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Pony gooit voer emmer om

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:36

Ik vraag me af wat je shetlanders voert uit een emmer, zoveel zal dat niet zijn toch.Even bij blijven staan en die autoband klinkt ook erg handig

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:37

tengeltje11 schreef:
xJitskee schreef:
Er bij blijven met voeren en het gedrag corrigeren zodra ze beginnen te klooien.


Corrigeren?Ik vind zoiets gewoon normaal gedrag,ik denk dat weinig paarden die uit een emmer eten,deze,als alles op is,nog steeds rechtop staan hebben.
Waarom zou je dat moeten bestraffen?


Nou bij bijna alle paarden bij ons staat het bakje na het eten nog keurig netjes ne blijft dat gewoon zo staan. Eentje tilt hem op als die leeg is en geeft hem aan de baas.
(en mij eigen paard kan keurig netjes eten behalve als je supplementen aan haar voer toevoegt dan is het ruiken en boem bakje om en hoeft het niet meer. Dus dat heb ik opgegeven)

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Re: Pony gooit voer emmer om

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:41

Wat is er mis met vanaf de grond? Behalve natuurlijk als hij of zij suppelmenten krijgt.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:42

HindaFree schreef:
Wat is er mis met vanaf de grond? Behalve natuurlijk als hij of zij suppelmenten krijgt.

Voornamelijk dat ik bang zou zijn voor zand mee naar binnen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:43

Gillbo schreef:
Ik vraag me af wat je shetlanders voert uit een emmer, zoveel zal dat niet zijn toch.Even bij blijven staan en die autoband klinkt ook erg handig

Onze Shet krijgt 400 gram muesli, 30 gram vitaminebrok, twee opscheplepels Seniores priores, gemalen lijnzaad. Maar ze is niet de meest typische Shetlander en houdt ervan om uitgebreid van haar bakje voer te genieten. Ook telt ze volgens mij het aantal kauwbewegingen voordat ze een hap doorslikt. Zij doet dus rustig 10 minuten over haar bakje voer. Maar goed, ze tennist er niet mee (tot je probeert haar ander voer te geven) en kan in een eigen afgesloten stukje (ze kan er zelf wel in / uit, de anderen niet) er zo lang over doen als ze zelf wil.

Voor de anderen veeg ik het stoepje netjes aan en geef ze daarop hun bakje, of ik zet 'm in de hooibak (palletbox). Alles wat ze ernaast mikken, dweilen ze zelf weer op.

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:54

Dóódeng, zulke emmers. Als ze na het eten dorst krijgen en gaan drinken met dat ding om verzuipen ze zichzelf.
[/quote] :roll:
Daarom moet je ook in de buurt blijven en ze direct weer af doen als ze het voer op hebben.

[/quote]
Als je toch er bij moet blijven kun je toch net zo goed die emmer even vasthouden :roll:[/quote]

Niet als je paarden in een kudde staan zoveel handen heb ik niet. En bovendien doe ik ondertussen andere klusjes

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Pony gooit voer emmer om

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:26

Mijn paard mikte ook een tijd lang zijn emmer om. Maar sinds ik hem op een andere plaats poets en voer doet hij het niet meer.
Hij krijgt ook (dure) supplementen dus ik wil niet dat alles op de grond ligt. Heb ook een aantal keer de bak gewoon weggepakt als hij hem omgooide. Met t motto, wil je niet eten? Dan laat het maar.

Nu eet hij braaf alles op en gooit de bak naar me toe zodra hij klaar is :')

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:24

en een stenen bloembak?
Afbeelding

FelineL
Berichten: 48
Geregistreerd: 17-11-11

Re: Pony gooit voer emmer om

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:58

Ik zou de emmer proberen vast te zetten bv klem zetten in een hoek of de emmer verzwaren met bv stenen. Corrigeren met stem commando zou ook kunnen maar dan moet je er constant bij zijn lijkt me ook niet ideaal..

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:02

Ik heb voor mijn shetjes van die flexie emmers maar dan de platte versie van de action! Echt ideaal.

Mijn shetjes krijgen 25gr vitkorrel, 50 en 100gr muesli en nog een halve schep gras, lijnzaad en zonnebloem olie en deze week psyllium zaad.

https://goo.gl/images/ak88Hk
Laatst bijgewerkt door Indi_Vito op 03-07-18 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:05

Koper schreef:
Dóódeng, zulke emmers. Als ze na het eten dorst krijgen en gaan drinken met dat ding om verzuipen ze zichzelf.

Nee, hoor dat water drinken ze gewoon op. Vaak zat emmers afgehaald met laagje water er in. Was er niet blij mee, want drinkbak werd er vies van (modder van onderaan de emmer en zo), maar nooit verkouden of iets van geweest.