Onzekere houding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
santjeeeee
Berichten: 3
Geregistreerd: 20-01-17

Onzekere houding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 14:05

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje aan jullie. Al een hele poos verzorg ik een 10jarige merrie, die 2 jaar lang stil in de wei heeft gestaan en best wel dominant en onberekenbaar is. Dit komt deels omdat ik best wel onzeker en bang ben bij haar. Ik denk dat dat in de weg staat tussen haar en mij, omdat ze me niet durft/wil/kan vertrouwen en ik haar niet. Hoe kan ik aan mijn houding werken en welke oefeningen kan ik daar bij gebruiken?

Groetjes santjeeeee

D_M_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 27-05-15

Re: Onzekere houding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:10

Hey lieve santjeeeee,

Goed dat je deze vraag stelt! Om bij het begin te beginnen is het goed om in kleine stapjes elkaars vertrouwen te winnen. Zo helpt poetsen al gauw bij het groeien van vertrouwen tussen jou en je paard, omdat je je paard op bepaalde plekken aanraakt. Verder: Als jij gespannen bent, is je paard dat ook! Dus: Ontspan!
Succes!

tamary

Berichten: 29202
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Onzekere houding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:10

Eerst leren hoe en wat met een paard dat een heel stuk makkelijker is.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:12

Hulp zoeken, de eigenaresse vragen of misschien een stalgenoot die goed met het paard overweg kan?

MissesDon
Berichten: 100
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: geleen

Re: Onzekere houding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:21

Jij vertrouwt jezelf niet. Heb meer zelfvertrouwen en ben heel duidelijk in wat je wilt, zogauw als je twijfelt wordt je niet serieus genomen door paarden. Dit paard probeert jou iets duidelijk te maken. Zij is jouw spiegel. Met behulp van grondwerk kan je leren hoe je meer in je eigen kracht komt te staan, alles gaat om de energie. Inderdaad goede instructie nemen en dan leer jij om zekerdere te worden en dan zal het paard jou respecteren. Het gaat altijd om de balans. Ook zekere jou eigen balans vinden. Leer de paardentaal.

santjeeeee
Berichten: 3
Geregistreerd: 20-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 17:40

MissesDon schreef:
Jij vertrouwt jezelf niet. Heb meer zelfvertrouwen en ben heel duidelijk in wat je wilt, zogauw als je twijfelt wordt je niet serieus genomen door paarden. Dit paard probeert jou iets duidelijk te maken. Zij is jouw spiegel. Met behulp van grondwerk kan je leren hoe je meer in je eigen kracht komt te staan, alles gaat om de energie. Inderdaad goede instructie nemen en dan leer jij om zekerdere te worden en dan zal het paard jou respecteren. Het gaat altijd om de balans. Ook zekere jou eigen balans vinden. Leer de paardentaal.


Heel erg bedankt voor je reactie! Ik heb er echt wat aan, heel duidelijk!

pelka

Berichten: 43
Geregistreerd: 15-07-13
Woonplaats: filosofentuin

Re: Onzekere houding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:35

Ga beginnen met grondwerk. Bouw dat rustig op, eerst met touw alleen volgen dan kan je naar achteruit stappen enzovoort. Later als dat goed werkt moet ze jou ook kunnen volgen zonder touw.
Verder als je haar niet vertrouwt kun je haar eerst poetsen als ze vaststaat. Dit kan je langzaam afbouwen in even poetsen in een paddock als ze losstaat. Begin kort en als dit vertrouwt voelt kan je dit langer doen.
Bij mij hielp het altijd om een vriendin of iemand mee te nemen. Die hoeven niet per se iets te doen maar dan is er wel iemand die je even kan helpen of als er echt wat gebeurt heb je gelijk hulp. Dat laat je al zeker meer ontspannen.
Doe kleine dingen waarbij je je vertrouwt voelt. Sluit voor jezelf altijd positief af en ga niet over je grens. Dan zal je zelf snel zelfverzekerder worden

santjeeeee
Berichten: 3
Geregistreerd: 20-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 12:05

pelka schreef:
Ga beginnen met grondwerk. Bouw dat rustig op, eerst met touw alleen volgen dan kan je naar achteruit stappen enzovoort. Later als dat goed werkt moet ze jou ook kunnen volgen zonder touw.
Verder als je haar niet vertrouwt kun je haar eerst poetsen als ze vaststaat. Dit kan je langzaam afbouwen in even poetsen in een paddock als ze losstaat. Begin kort en als dit vertrouwt voelt kan je dit langer doen.
Bij mij hielp het altijd om een vriendin of iemand mee te nemen. Die hoeven niet per se iets te doen maar dan is er wel iemand die je even kan helpen of als er echt wat gebeurt heb je gelijk hulp. Dat laat je al zeker meer ontspannen.
Doe kleine dingen waarbij je je vertrouwt voelt. Sluit voor jezelf altijd positief af en ga niet over je grens. Dan zal je zelf snel zelfverzekerder worden


Dankje :)

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:42

Eerste het vertrouwen winnen dan kan je verder. Heb daar ook wat last van . Het zijn en blijfen vlucht dieren.

Amberkelsey

Berichten: 198
Geregistreerd: 24-06-16
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:29

Ik heb niet het idee dat je echt een "leider" bent voor haar, zodra je dat wel word krijgt ze vertrouwen in jou. Zoals velen al zeggen is grondwerk de oplossing hiervoor.