ervaringen gevraagd wantrouwig paard vertrouwen dierenarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

ervaringen gevraagd wantrouwig paard vertrouwen dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 15:00

Ik heb sinds nu 3 maanden een 2.5 jarige pony die uit een bescheiden opfok is gekomen.
Het contact met mij is erg goed en het vertrouwen in mij is goed ik kan zijn voeten al optillen en met een borstel uitvegen.
En verder dagelijkse verzorging dat lukt allemaal. Deken opleggen gaat ook allemaal.
Echter de hoefsmid is een drama en de dierenarts is ook langs geweest aangezien hij een flinke snotneus had. Maar mannen kunnen dus eigenlijk niet in de buurt komen.
Tis een beetje wat de boer niet kent daar fop je hem niet mee.
Eind januari staan de entingen op het programma. En ik zou ook ergens de tandarts willen laten nakijken en de wolfskiezen willen laten trekken.
De dierenarts kent hem inmiddels en is voorzichtig .
Ik vraag me alleen af hoe moet dat gaan met de entingen ? Ik ben maar bang dat hij gaat zeggen die slagen we nog maar over. En al zeker het tandengedeelte.

Oei hij staat dubbel liefst dit topic dan maar verwijderen.
Laatst bijgewerkt door kitobeer op 18-12-16 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: ervaringen gevraagd wantrouwig paard vertrouwen dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:04

Als je naar goede da gaat die ervaring met dit soort paarden heeft, heb je geen probleem.

Ik zou naar goede paardenkliniek gaan, die dus enten en bv tanden in 1 x kunnen geven, vaak licht roesje en dan elektrisch veilen op tanden en evt kiezen trekken.

Het optillen van bv de benen, kan je oefenenen met beloning, til beentje kort op, commanda voetje, en til kort op, geef hem paar stukjes bix of snoepje, stukkje appel. En herhaal dit bv 10 x achter elkaar aan, en dit elke dag...dan gaat t heel snel goed, en leert hij respect voor jou commando te hebben en zal hij dit bij hoefsmid ook goed doen.

Als je iig goede hoefsmid hebt

Succes

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 16:41

Aangezien dubbel topics niet zijn toegestaan en je in het andere topic meer reacties krijgt plaats ik hier een slotje.