shetlander van 15 vervelend bij het poetsen....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meiske1577

Re: shetlander van 15 vervelend bij het poetsen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:21

Misschien kun je haar ondersteunen met je benen, zo kan ze een beetje leunen op jou. Je kan bijvoorbeeld haar knie van haar voorbeen een beetje op je been laten leunen. zo kan ze met haar schouder ook een beetje tegen je aanstaan. Ook haar achterbeen kan je een beetje laten rusten op jouw been.

Vraag anders eens of de eigenaar je een keer wil helpen met poetsen.

Hoe vaker je de hoefjes even optilt hoe beter het gaat. Beginnen met heel kort en belonen en zo steeds opbouwen.

beaudirksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 16:32

Ja, ga ik proberen! Bedankt....

guusje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:35

Dat met de hoefjes optillen herken ik haha! Ik negeerde het gewoon en bleef vast houden als ze bijvoorbeeld een ander hoefje verzetten of ging draaien zodat ik los liet. Als ze dan weer netjes stil stond en ik was klaar zette ik het hoefje weer rustig neer. Als ze het dan goed deed kreeg ze op het begin altijd een klein stukje appel ofzo. Nu doet ze het met alle plezier en blijft ze netjes stil staan! :j

beaudirksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 17:42

guusje123 schreef:
Dat met de hoefjes optillen herken ik haha! Ik negeerde het gewoon en bleef vast houden als ze bijvoorbeeld een ander hoefje verzetten of ging draaien zodat ik los liet. Als ze dan weer netjes stil stond en ik was klaar zette ik het hoefje weer rustig neer. Als ze het dan goed deed kreeg ze op het begin altijd een klein stukje appel ofzo. Nu doet ze het met alle plezier en blijft ze netjes stil staan! :j

Dankjewel! Ik oefen nu al een tijdje en het gaat steeds beter, ze doet het nu al zonder te bijten enzo. Maar ze heeft nog steeds pijn ik ga maar weer met de eigenaar praten.... Voor de 4de keer al. -O-