Koppel pony's: 1 pony dominant

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Koppel pony's: 1 pony dominant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 19:04

Hoi,

Mijn D pony is dominant naar de B pony. Ze staan altijd samen in de weide maar met momenten valt mijn D pony de kleine aan omdat deze 'te dicht" komt.

Ze staan hier ook nooit aan elkaar te kroelen. Ik heb de indruk dat de kleine pony niet te dicht mag komen.

Ze rijden samen in de piste, soms zeer dichtbij, samen in trailer,.... Geen problemen.

GDG

Re: Koppel pony's: 1 pony dominant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:11

Wat is je doel van dit topic?

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:14

Volstrekt normaal paardengedrag dus :+ . Wat is je vraag?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:45

denk dat de ts graag had willen zien dat haar ponys bff's zijn die in harmony samen leven ipv dat een een totale bitch is.

helaas kan je niks aan het karakter van je pony veranderen . learn to live with it.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 22:29

Bff's hoeven niet maar zou fijn zijn als de kleine pony toch iets meer zelfbeslissingsrecht heeft :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:35

Over het algemeen weten de niet dominante dieren goed wat wel en niet kan. Maar, de omstandigheden doen er ook veel aan. Een dergelijk koppel op een kleine ruimte zetten met maar 1 hooinet, is zielig voor het onderdanig dier.Die kan ofwel niet eten ofwel vangt die klappen omdat hij niet snel genoeg wegkomt.
Hetzelfde koppel op een grotere ruimte met verschillende voerplekken is een heel ander verhaal.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 20:12

Duhelo schreef:
Over het algemeen weten de niet dominante dieren goed wat wel en niet kan. Maar, de omstandigheden doen er ook veel aan. Een dergelijk koppel op een kleine ruimte zetten met maar 1 hooinet, is zielig voor het onderdanig dier.Die kan ofwel niet eten ofwel vangt die klappen omdat hij niet snel genoeg wegkomt.
Hetzelfde koppel op een grotere ruimte met verschillende voerplekken is een heel ander verhaal.

Ik geef inderdaad altijd 2 hoopjes hooi met voldoende afstand zodat iedereen op zijn gemak kan eten.