Ik dacht, ik ben vast niet de enige die wel eens meemaakt dat een pony of paard té goed getraind is, en dat dan voor grappige situaties kan zorgen.
Twee voorbeelden:
Mijn merrie heeft ondertussen door dat we, als we door het dorp of door straten rijden, altijd aan de kant gaan voor auto's die van voren of achteren naderen. Ook bij motoren, scooters, brommers, fietsers, en joggers doen we dit vaak, zodat zij makkelijker kunnen passeren aangezien ze sneller zijn. Alleen heeft madam het nu zo gegeneraliseerd dat ze dus ook aan de rand stil wil gaan staan als er gewoon voetgangers van achter aankomen, die vaak niet eens echt (beduidend) sneller zijn. Sta je dan met haar goede gedrag

Same but different: Ze heeft ondertussen ook geleerd dat ze NIET langs mensen, honden, paarden, auto's, whatever, mag in iets anders als stap. Heel handig als je een fotografe langs het galopveld zet om foto's te maken

Daarnaast weet ze dat we, als we draven en alleen maar in stap overgaan om langs voetgangers te gaan, dat ze daarna vaak weer aan mag/moet draven. Dus als ik gewoon per toeval ga stappen terwijl er ook toevallig voetgangers aankomen gaat ze na de voetgangers weer vrolijk in draf

Er zit absoluut geen kwaad in, maar dat zijn zo'n momenten "tja, iets té braaf/gewoonte dier?"
Dus, brand los! Wanneer werden jullie gepavlovd door jullie paarden of andere huisdieren?