Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

... Toen maakte ik de fout om haar alleen op de poetsplaats te zetten
...
.
....
) na 4 dagen ziekenhuis, weer naar huis toe
.
!!"
.... 

max66 schreef:als het mijn veulens waren zou ik er ook vanaf het begin veel meer mee bezig geweest zijn.
De staleigenaar is al wel 40 jaar fokker en doet het al 40 jaar zo. Verschillende "veulens" zijn uiteindelijk in de topsport beland, dus ik denk dat het toch wel goed komt eigenlijk..
). hotchocolat schreef:Vriendin van heeft heeft nu een tweejarige die het niet red met sedatie. Daar moet dus echt een da bijkomen.
Beestje heeft als jaarling een ongeluk gehad. Ze wilde over het hek springen en dat is niet gelukt en is vervolgens met de achterbenen blijven hangen en met de lies in de pen van het hek blijven hangen.
Vorig jaar zomer weer het land opgegaan en te weinig in de hand. Nu is bekappen dus niet meer mogelijk op een normale manier. Baasje werkt fultime en heeft ook geen tijd om te oefenen in het geven van voetjes.

max66 schreef:ik moet zeggen toen de veulens nog bij moeder stonden (tot ongeveer zeven maanden) kregen ze meer aandacht en voetjes geven deden ze ook al braaf. De ellende is eigenlijk begonnen toen ze afgespeend werden en in de tegenover gelegen stal gestald werden. Daar staan ze alleen (in stallen naast elkaar) en hier lopen de pensionklanten eigenlijk niet binnen. Vanaf half december denk ik staan ze daar en vanaf dat moment werd er niks meer mee gedaan. Kun je zien hoe snel het gaat, dat ze weer "verwilderen"!
Vanochtend moesten ze een ontwormspuit krijgen en het ene veulen was zo bang, dat ze met drie volwassen mannen het halster om moesten proberen te krijgen. Heel zielig voor het veulen, die stress.

hotchocolat schreef:Vriendin van heeft heeft nu een tweejarige die het niet red met sedatie. Daar moet dus echt een da bijkomen.
Beestje heeft als jaarling een ongeluk gehad. Ze wilde over het hek springen en dat is niet gelukt en is vervolgens met de achterbenen blijven hangen en met de lies in de pen van het hek blijven hangen.
Vorig jaar zomer weer het land opgegaan en te weinig in de hand. Nu is bekappen dus niet meer mogelijk op een normale manier. Baasje werkt fultime en heeft ook geen tijd om te oefenen in het geven van voetjes.