Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ook mijn paard moest verhuizen. Samen met de arabier van mijn dochter. Mijn paard heeft vorig jaar ook een behoorlijke dip gehad en wilde niet meer de trailer in. Uiteindelijk hulp gehad en na veel oefenen liep ze er uiteindelijk in. In het najaar 2x weggeweest en het trailer laden was geen probleem.
.
Inoterry schreef:Het kan zijn dat ik het mis heb, maar ik lees een beetje eigen twijfel in je verhaal alsof je begint met trailerladen met ALS hij er maar op gaat.
Nu is mijn vorige paard heel goed te laden, als je maar zelf er van overtuigd bent dat hij er op gaat, en de trailer inkijkend, (je hebt dus wel iemand nodig die meekijkt) vol vertrouwen in 1 klap de trailer op loopt. Als ik zelf enige aarzeling in mijn hoofd had of hem aankeek, zette hij nog geen voet op de klep.
Ik heb eigenlijk de indruk dat een deel van de trailerlaadproblemen al zou worden opgelost als diegene die laad zelfverzekerd naar het paard overkomt zodat het paard ook durft te vertrouwen. Ik was er niet bij, dus kan niet met zekerheid zeggen dat dat in dit geval ook meespeelde, maar het verhaal doet het bij mij wel vermoeden.
en we kunnen zelf niet naar daar gaan want hij wil niet op de trailer
Amable_Chica schreef:Ik denk ook zeker dat het herhalen en regelmatig doen heel belangrijk zijn. Maar als het je eigenlijk bijna nooit lukt om je paard op de trAiler te krijgen dan geef je het op een gegeven moment ook op en denk je laat maar. Ik vind het ook vervelend dat ik zelf geen trailer heb en dus afhankelijk ben van anderen. Wil ook niet altijd vragen om de auto even aan te koppelen zodat ik kan gaan oefenen...
2misty2 schreef:Amable_Chica schreef:Ik denk ook zeker dat het herhalen en regelmatig doen heel belangrijk zijn. Maar als het je eigenlijk bijna nooit lukt om je paard op de trAiler te krijgen dan geef je het op een gegeven moment ook op en denk je laat maar. Ik vind het ook vervelend dat ik zelf geen trailer heb en dus afhankelijk ben van anderen. Wil ook niet altijd vragen om de auto even aan te koppelen zodat ik kan gaan oefenen...
Ja dat begrijp ik! Ik heb ook makkelijk praten ik heb een eigen auto en trailer. Dat maakt het een stuk makkelijker.