Ik verzorg een friese ruin sinds een tijdje en hij kan soms echt enorm schrikken van iets waar hij anders niet van schrikt. Gister schrok hij toen iemand achter hem door liep, iets wat wel vaker gebeurd en wat meestal geen enkel probleem is. Hij schrikt dan ook niet een beetje, maar hij stond bijna bovenop me..en met een fries van dat formaat heb je dat toch liever niet.
Nu is hij sowiezo redelijk nerveus, ook met opzadelen. Ik kreeg het advies om hem in zijn stal op te zadelen omdat hij zich daar mischien veiliger zou voelen, maar ik heb ook geen zin om geplet te worden als hij daar alsnog van iets schrikt
Hoe pak je zoiets het beste aan?
Ik was sowiezo van plan om met grondwerk te gaan beginnen in de hoop dat dit voor ons beide een goede optie is om aan elkaar te wennen. Zou dat ook voor de schrikkerigheid kunnen helpen?
Onder het zadel is hij soms ook wat schrikkerig, maar eigenlijk niet heel vervelend, ieder paard heeft natuurlijk wel eens een enge hoek ofzo, dus dat vindt ik acceptabel. Hij rent ook niet echt weg.

maar nu niet. Mijn paard bleef dan ook gewoon heel braaf bij me staan en keek alleen even wat al die heisa nu was...