Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
PocoGaucha schreef:dit is wat je moet doen:
graaf een grote dikke paal, ongeveer een halve meter diep in de grond. zodat het echt nergens heen gaat, en je paard zich bijna niet kan bezeren.
trek je paard een trekpaard of hengsten halster aan, eentje die die niet kapot krijgt.
bind je paard goed vast met een dik touw, die die niet kapot krijgt.
laat hem zo 2 dagen staan(zonder eten of drinken). hij is waarschijnlijk al te vaak losgebroken om het hem nog lief te leren.
ik vind het ook behoorlijk dom dat je al gaat longeren terwijl je paard nog niet kan vast staan. dat is gewoon de krusiaal, want je paard moet leren dat 'vast' vast is. omdat hij nu een paar keer heeft gewonnen heb je het alleen maar moeilijker gemaakt.
Ariebren schreef:PocoGaucha schreef:dit is wat je moet doen:
graaf een grote dikke paal, ongeveer een halve meter diep in de grond. zodat het echt nergens heen gaat, en je paard zich bijna niet kan bezeren.
trek je paard een trekpaard of hengsten halster aan, eentje die die niet kapot krijgt.
laat hem zo 2 dagen staan(zonder eten of drinken). hij is waarschijnlijk al te vaak losgebroken om het hem nog lief te leren.
ik vind het ook behoorlijk dom dat je al gaat longeren terwijl je paard nog niet kan vast staan. dat is gewoon de krusiaal, want je paard moet leren dat 'vast' vast is. omdat hij nu een paar keer heeft gewonnen heb je het alleen maar moeilijker gemaakt.
Ji hebt zeker al heel veel paarden mak gemaakt ??
aerdenhout1 schreef:Ik neem aan dat dit als grapje is bedoeld??
Advies is al gegeven, paard is te hoog gegrepen voor je, zoek hele goede hulp, of breng hem naar iemand die weet waar hij of zij mee bezig is, maar ga zelf niet aan klooien!
PocoGaucha schreef:aerdenhout1 schreef:Ik neem aan dat dit als grapje is bedoeld??
Advies is al gegeven, paard is te hoog gegrepen voor je, zoek hele goede hulp, of breng hem naar iemand die weet waar hij of zij mee bezig is, maar ga zelf niet aan klooien!
bedoel je mijn reactie of die van Arieben?
mijn reactie deels wel, want ik weet toch dat ts dit niet gaat uitvoeren, plus dat een KWPN'er dit waarschijnlijk mentaal niet aankan en zelfs dood kan neervallen.
ik heb dit een paar keer meegemaakt en paarden waren poeslief na 2 dagen aan een paal hoor.

Ariebren schreef:PocoGaucha schreef:dit is wat je moet doen:
Ji hebt zeker al heel veel paarden mak gemaakt ??
Cassidy schreef:Ik blijf erbij dat de meeste perfecte trainingstool de safe clip of Tie ring is.
En ik ben ergens verbaasd en toch ook weer geshockeerd dat er andere en drastischere maatregelen voorgesteld worden.
Door het gebruik van de juiste middelen kun je het paard, ongeacht zijn leeftijd, altijd leren om vast te staan.
Het paard beloont zichzelf bij het gebruik van deze hulpmiddelen door het wegvallen van de druk als hij beslist om te stoppen met trekken.
Weerstanden zijn in te stellen en de druk is gaandeweg op te voeren.
Zie:
De theorie achter de Tie Ring en de Safe Clip
http://www.youtube.com/watch?v=JMnPufIytiY
Aussie Tie Ring (vanaf 5.30)
http://www.youtube.com/watch?v=XeguCqS4YiY
En een promotiefilmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=evul8o7AHyE