Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Boompje1985 schreef:ja er iemand bij halen die indd weet wat hij/zij te doen staat in zo'n situatie, maar wat doe je met de pony als je hem wel uhm ja gevangen hebt? ga je er mee rijden, longeren of borstelen en of wandelen? het is erg belangrijk dat je wel voor afwisseling zorgt en dus ook dingen doet die je pony ook leuk vind anders heeft je pony zoiets van o heb je haar weer en nee ik heb vandaag geen zin om te zweten of te doen wat jij zegt. vraag een keer aan een vriendinnetje of zij een keer de pony wil benaderen dan kun je gelijk zien of het echt alleen met jou te maken heeft, maar misschien voelt de pony zich niet goed dat kan ook, is ie kreupel of heeft last van z'n rug en als jij dan gaat lopen treken en duwen heeft ie er misschien alleen maar meer last van, vanuit een schermpje is het moeilijk beoordelen wat er precies aan de hand is ....hoe lang doet je pony dit? en doet ie dit bij iedereen? en heb je het al met de eigenaar besproken misschien weet die wel wat erover? en als dingen echt gevaarlijk worden zal je misschien een andere verzorg pony moeten gaan zoeken.
. Dit nieuwe 'trucje' heeft ze een maand terug een paar keer geprobeert en dan was ze na verandering van voeding gestopt maar nu stopt ze maar niet. Ze heeft eigenlijk veel problemen maar dit moeti k nu eerst oplossen voor ik aan de rest kan werken. Ze heeft ook niks van problemen metdr rug of tanden ofzo en ze krijgt nu al aangepaste voeding voor paarden op rust.
Beetje touw door haar mond rukken? (Niet aanval naar jou, jij doet dat niet lees ik) Geen wonder dat dit paard zich aan alle kanten verzet, geen enkel vertrouwen in de mens heeft en haar uiterste best doet de baas te worden. Savannah_XxX schreef:Mijn verzorgmerrietje valt me altijd aan als ik dichtbij wil komen, zelfs met de elektriciteitsdraad (waar ze heilige schrik van heeft) ertussen. Met aanvallen bedoel ik dus; naar mij springen, bokken, steigeren,happen,... Ik vind het heel irritant want om haar te vangen moet ik me dus laten attakeren en dan hopen dat ze blijft dreigen en met een stuk brood de aandacht afleiden zodat ik haar kan vastmaken. Dit lukt meestal pas na 10 minuten (en het is ook niet echt veilig) waarna ze zich toch direct terug lostrekt van zodra ik iets wil doen (haar vooruit leiden ofzo). Heeft er iemand iets wat ik kan proberen?
Savannah_XxX schreef:Strenger zijn gaat niet lukken (ik heb dit al vaak geprobeerd) maar ze is gewoon veel sterker en het heeft geen zin om op dat vlak tegen haar in te gaan (Ik denk dat het beter is als ik haar vertrouwen win en dat ze die dingen wil doen voor mij dan haar te dwingen).