Paard plots bijterig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Doranne

Paard plots bijterig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 20:19

Sinds een paar weken is mijn haflinger bijterig.
Het begon eerst met alles vastpakken met zijn lippen, maar ondertussen pakt hij je mouw ook al vast.
Ik straf het iedere keer, geef geen eten uit de hand etc maar het houdt niet op.
Het is volgens mij ook niet gemeen bedoelt, meer speelsheid.

Mijn haflinger is 5 jaar en heeft hiervoor nooit gebeten.

Weet iemand waardoor dat komt?

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:26

is ie aan het zijn tanden aan het wisselen? bij mijn vriendin kwam er toen wat bloed uit zijn mond en is ook wat bijteriger dan anders. maar het is wel een late leeftijd om te wisselen.. en anders kan je het ook negeren. Succes!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 09:46

schotjes schreef:
is ie aan het zijn tanden aan het wisselen? bij mijn vriendin kwam er toen wat bloed uit zijn mond en is ook wat bijteriger dan anders. maar het is wel een late leeftijd om te wisselen.. en anders kan je het ook negeren. Succes!

Nee hoor; 4,5 is een normale leeftijd om de buitenste snijtanden te wisselen. Ook de laatste "doppen" komen rond deze leeftijd van de kiezen af, hetgeen enig ongemak met zich meebrengt voor het paard. Check z'n tanden dus even.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:03

Die van mij is op het moment ook nogal bijterig...niet lelijk...
Gewoon aan het wisdelen inderdaad....
Ik heb een size XXL hondenflostouw in zn box hangen...heeft ie lekker iets waar in kan bijten...

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 10:25

Tandarts is in december nog geweest en buiten wat haken (de weggevijld zijn) waren zijn tanden perfect in orde en gewisselt.
Ik ga straks naar de winkel om te kijken of ik iets ka n vinden voor in zijn stal te hangen:)

Dilan1993

Re: Paard plots bijterig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:59

Kan best zijn dat ie aan het wisselen is.

Maar of dat het nou is of niet, ik zou het toch flink afstraffen hoor. Paard hoort in geen enkel geval in jou te bijten, mogen ze bij de leider van de kudde ook niet.

laura_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:14

Hallo,

Ik zou gewoon blijven doorgaan met afstraffen niet slaan ofzo maar gewoon merken dat je de baas bent. Mischien kan het er ook aan liggen dat hij zich verveeld en wat meer dingen met hem doen zodat hij zich bezig houd.

ikmik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:50

nou hij kan het gewend zijn, hij wilde alles met zijn lippen pakken. en als je dat in het begind goed vind dan krijg je het bijna niet afgeleerd

Doranne

Re: Paard plots bijterig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 21:53

Ik straf het al iedere keer af, maar het wordt steeds erger.

Ik he nu een likithouder aan het plafond gehangen en hang er iedere dag een wortel/appel in. Houdt ie zich wel eff bezig

ikmik, ik heb het paard al van veulen af aan. Hij heeft 1x gebeten toen ie veulen was, is toen flink afgestraft. Daarna heeft ie het nooit meer gedaan tot nu toe