Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

aeolusnr1 schreef:Dit is in mijn ogen gewoon onrespectvol gedrag, en heeft dus eigenlijk alleen met opvoeding te maken, jij bent er nu dus eigenlijk oorzaak van dat het paard op deze manier reageerd.
Duidelijke lichaamshouding, duidelijke correctie, maar vooral een heel goede timing, als je een correctie 3seconden te laat geeft heeft het geen zin om te corrigeren , kan zelfs tegenovergesteld werken dus zeker opletten dat de timing goed zit.
In weze is dit een vrij makkelijk probleem om op te lossen, maar je moet daar les in nemen, zelf kom je zelden tot het net op tijd en consequent reageren.
Tancreda4 schreef:Nou ja, ergens kan ik die reactie ook wel begrijpen. Het is wel zo dat ze niet mogen bijten. Mijn merrie mag goed aangeven dat ze het niet fijn vind, of er wat scheelt, maar dat gaat neit gepaard met gericht bijten of trappen, zelfs geen been optillen.
Echter kan ik begrijpen dat, als je niet luisterd naar je paard, zulk gedrag wel gaat ontstaan, en dan is straffen niet de manier, mara moet je kijken naar het waarom.