bucas vs. Rhino

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jemaine

bucas vs. Rhino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 15:59

Ik ben op zoek naar een goede outdoordeken voor mijn friese merrie. Ik wil haar gedurende de herfst en de winter en het voorjaar, lekker de hele dag buiten op de wei hebben. Nu heb ik daar niet veel ervaring mee, en zal ik haar op hele koude dagen met wind niet buiten zetten. Ik zoek daarom een goede warme outdoordeken die waterdicht is.

Welk merk is beter Bucas dat via de paardendrogist verkrijgbaar is. Of die Rhino turnout heavy deken waarover hier nog een topic geopend is? Wat raden jullie mij aan?

Groeten en bedankt

Liselot

Re: bucas vs. Rhino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:04

bij bucas en rhino kan je niet echt zeggen dat er een merk beter is. wel vind ik de pasvorm tussen beide dekens verschillend en zal je dus goed moeten kijken welke goed op jouw paard past.
als je deken namelijk niet goed past krijg je al snel kale plekken op de boeg.

Rayatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 08:58

Heb zelf een bucas en die is bij de borst erg smal.Heb een smalle pony en daar is hij zelfs nog redelijk krap

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:47

ik heb juist de all in one op een flink paard van 1.65 liggen en dat ligt prima. ook aan de voorkant terwijl ze toch best front heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:54

Ik zou zelf voor de Rhino gaan. Die heeft een veel betere pasvorm en is beter waterdicht (tenminste mijn ervaring). Mijn smalle arabiertje had bij de Bucas redelijk snel kale plekken op haar boeg, en ook was de degen bij langdurige regen niet goed waterdicht. Het paard werd niet nat, maar de deken voelde aan de onderkant best klam aan.
Dat heeft de Rhino niet. Hij ligt als een huis en is zelf bij langdurige regen echt waterdicht.
Wel vond ik de Bucas iets sterker, vooral in een groep scheurt de Rhino sneller.

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:12

Ik heb net een bucas power deken aangeschaft.
Dit is de duurste variant van de bucas dekens volgens mij. Deze is nóg meer waterdicht dan de andere dekens van bucas, en zou een nog optimalere pasvorm hebben, en is megasterk. De rhinodekens zijn geloof ik iets minder sterk.

Deze deken zou geschikt zijn voor -15 tot +18, nou denk ik dat je dat niet al te letterlijk moet nemen, maar hij is in ieder geval voor veel weersomstandigheden geschikt Haha!

Ben benieuwd hoe 't zit met de pasvorm.. ik moet 'm nog binnenkrijgen!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:13

kwestie van passen, mijn paard krijgt wonden op zijn borst van de bucas en de rhino ligt perfect. Maar het zou zo maar andersom ook kunnen. Het is een stukje pasvorm.

Overigens maakt weather beeta ook hele knappe dekens die sterk zijn, goed waterdicht en een hele mooie pasvorm.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:21

wij hebben 3x een weatherbeetha teruggebracht omdat het paard er nat onder werd.
dan heb ik toch liever een bucas. rhino vind ik ook erg goed, maar die zijn nog weer een tikje duurder en de bucas ligt heel netjes op belle

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:57

Ik vind bucas ontzettend slecht liggen op de 4 paarden die ik ken met dat deken. Allemaal open schouders. Horseware dekens (amigo/rhino/rambo) liggen zoveel beter.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:07

die heeft belle ook opgehad, maar daar kreeg zij juist kale plekken van. ligt echt aan je paard en welke deken het beste op je paard past

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:47

als je voor Rhino gaat en je hebt de goede maat gevonden zou ik ze voortaan in ierland bestellen, scheelt enorm veel geld.

je moet natuurlijk wel zeker weten welke maat jouw paard het best past, terugsturen is wat lastig.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 13:35

Ik heb 2 weken geleden voor mijn kruizing fries x haflinger ook de bucas gehaalt alleen wel de big neck, das voor paarden die breder zijn en een dikke nek hebben, en ik moet zeggen hij ligt super!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:08

Kwa ligging op mijn paard maakt het niet uit wat je erop legt hoor alles gaat scheef liggen.
En heb al meerdere rhino dekens gehad die niet waterdicht waren.
Bucas is opzich ook heel fijn maar idd ff kijken welke goed op je paard liggen.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:08

Ik heb een Bucas en een Rhino(halve hals). En een zeer schuurplekgevoelig paard. Van de bucas had hij na 2 dagen al schuurplekken. Met de rhino geen enkele!
Paard heeft een redelijk smalle boeg.