[PG] Valentijn - Is hier iets vreemds aan de hand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

[PG] Valentijn - Is hier iets vreemds aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 10:11

Niet een verslag van de dag, maar van de afgelopen tijd. Noem geen namen in het stukje omdat mensen zich erg snel zwartgemaakt voelen, ook al is er nog geen slecht woord geschreven.

Zo'n 2,5 jaar geleden hebben wij onze eerste pony verkocht, met heel veel pijn in ons hart en ook écht alleen aan een goed tehuis en dat dachten wij gevonden te hebben. We zijn nog een keer bij hem wezen kijken en pony stond op een nette manege met weidegang etc. ideaal zou je zeggen.
Nu schoot hij onlangs door mijn gedachten en ik heb toen gemaild of ik nog eens naar hem mocht komen kijken. Ik had al een vreemd voorgevoel wat terecht bleek.
Valentijn bleek alweer verkocht te zijn, we hebben toen gemaild of ze gegevens wisten van degene waarheen, hij was naar hen verhaal verkocht aan een jongentje uit de buurt en daar onhandelbaar gebleken en weer doorverkocht, van dit jongentje hadden ze geen enkele gegevens meer.

Ik ben toen een zoektocht gestart via diverse advertentie site's, bokt etc.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik vrij snel daarna van hen een mail wat deze poppenkast te betekenen had, dat ze zwart werden gemaakt (kan ik nog steeds niet begrijpen), dat Valentijn helemaal niet de lieve pony was zoals wij hem beschreven (heb mail van hen van 2 maanden na aankoop waarin hij volgens hen nog verschrikkelijk lief etc. was), iedereen sprak er schande van op de manege wat wij op internet zetten (ook hier snap ik niets van), en anders zou zij haar verhaal weleens doen op bokt!
Wat mij betreft mag ze haar verhaal doen (ik weet dat ze mijn of mijn moeders berichten mee leest), want wij hebben absoluut niets te verbergen wil enkel onze pony terug zien, weten hoe het met hem is en mocht ie te koop zijn koop ik hem direct terug.

Ik heb contact gehad met diverse maneges, handelaren, ruitersportzaken, KNHS, New-Forest stamboek etc. wat kan ik nog doen om deze pony terug te vinden?
Elk spoor loopt dood bij degene waar wij hem aan verkocht hebben, niemand kent het verhaal van het jongentje uit de buurt (en omgeving Terneuzen/Westdorpe is niet zo groot). Hij heeft geen startkaart op het moment en zijn chip is niet afgemeld.

Ik wil niemand in kwaad daglicht stellen, wil enkel weten waar onze pony gebleven is, mevr. waar wij hem aan verkocht hebben, mocht je dit lezen en iets weten laat het ons alsjeblieft weten, mocht hij naar een handelaar gegaan zijn of zelf geslacht zijn vind ik dat erg vervelend, maar zou het toch graag weten.
Het was jullie pony en daar heb ik ook niets over te zeggen, maar ik kan niet begrijpen hoe deze pony zo van de aardbodem verdwenen lijkt te zijn.

Mocht iemand nog tips hebben om hem te vinden, help me alsjeblieft.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tanja op 22-09-08 16:51, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Vie:Tag+naam paard in titel geplaatst/Tanja: foto's aan beginpost toegevoegd.

Vie

Re: Is hier iets vreemds aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 06:13

Gezien het geen echt verslag is, maar je eerder je oude pony terug wil vinden, verplaats ik het topic naar OV. Succes met de zoektocht.

[VvdD] -> [OV]

Tanja

Re: [PG] Valentijn - Is hier iets vreemds aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:53

Moderatoropmerking:
Ik heb de totale discussie die hier liep moeten splitsen naar de MH.
Voor wie dit nog niet door had, dit topic is verplaatst naar OV. Op OV gelden strenge regels, hier even de link naar de regels: [OV] Welkom op [OV] Opsporing Verzocht *UPDATE 30-08-2007*
Vanaf hier dus graag alleen reageren indien je bruikbare info voor de TS hebt Knipoog