Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

imker schreef:Kun je niet eerst de klep dichtdoen, voordat je de stang erachter plaatst? Dat is voor veel paarden een goede oplossing.

Ik zou misschien toch als ze slaat wel even laten merken dat dat dus niet de bedoeling is, snel de ketting erop. Als ze eenmaal de balk achter zich dicht heeft wordt ze dan rustig of gaat ze door met slaan/ druk doen? 
Joceline schreef:Ik zou toch voor die ketting gaan, je hebt nu het vertrouwen en de tijd genomen en ze loopt er nu goed in en uit maar niet nog langer doorgaan met brokjes en aaien dat stadium heb je nu voltooidIk zou misschien toch als ze slaat wel even laten merken dat dat dus niet de bedoeling is, snel de ketting erop. Als ze eenmaal de balk achter zich dicht heeft wordt ze dan rustig of gaat ze door met slaan/ druk doen?

imker schreef:Kun je niet eerst de klep dichtdoen, voordat je de stang erachter plaatst? Dat is voor veel paarden een goede oplossing.
imker schreef:Je moet het ook met beleid doen en met 2 personen. 1 neemt het paard mee de trailer in, de ander staat naast de achterzijde van de trailer. Zodra paard geladen is, praat persoon naast de trailer tegen paard (zodat het weet dat er iemand staat) en dan kun je voorzichtig de trailerklep dichtmaken.
Ik doe het al jaren zo, ook met de meest vreselijke knollen en dat werkt gewoon wel goed.
en ik krijg echt werkelijk alles de trailer op! in het begin moet je gewoon gedult hebben en uiteindelijk zul je misschien alleen kunnen laden, maar dat is lang niet bij ieder paard mogelijk. 

Beeker schreef:Ha het is gelukt hoor. Eerst idd een paar keer met een ketting geoefend. Dit ging goed en gemakkelijk. Toen ze merkte dat ze niet meer achteruit kon bleef ze gewoon rustig staan wachten totdat het weer los ging. Dit een paar keer gedaan en later kon ook de stang erop en klep dicht. Ze blijft heel rustig. Volgende stap is een rondje gaan rijden. Bedankt voor de tips he!