Pre/barok paard uit het buitenland halen, ervaringen/redenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Pre/barok paard uit het buitenland halen, ervaringen/redenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 22:10

Ik ben voor "later" al wat informatie aan het rondsprokkelen de barokke rassen (lusitano, andalusier, hispano etc) omdat ik een voorliefde voor barokke paarden heb.

Hoe zit het met het kopen van "ditsoort" paarden in het buitenland (spanje, portugal etc.)
Is het kostenplaatje een stuk lager? Meer keuze?

En hoe ging dit in zijn gang bij jou? kende je de verkopers al, had je een tussen"media" als persoon of computer etc.
Goede, slechte ervaringen?

Bluem

Re: Pre/barok paard uit het buitenland halen, ervaringen/redenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:12

Stuur Idra hier eens een pb, zij kan je wel het één en ander vertellen daarover denk ik. Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:48

Lusitana biedt paarden te koop aan voor fokkers/particulieren? uit portugal. Ik zou haar eens pb-en. En Lobke (Idra op bokt) is idd ook een goede om te vragen.
Lusitano hier op bokt heeft ook een paard uit Spanje gekocht. Haar zou je ook kunnen pb-en. Succes!

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:55

Wij zitten in Nederland en verkopen met regelmaat Barokke paarden. Lipizzaner, Andalusier, Lusitano , Frederiksborger en soms een verdwaalde Knabstrupper Knipoog Maar eerlijk is eerlijk.... alleen als we het gevoel hebben dat er een klik is. Dat is het lastige aan een paard uit het buitenland kopen... hoeveel en hoevaak kun je dat paard zien, aanraken en ervaren.

Gelukkig zijn er natuurlijk ook mensen in het buitenland die een superjob doen als bemiddelaar en daar ook op letten!

Succes in ieder geval met je zoektocht! Spannend hoor!!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 22:56

Allemaal bedankt voor de berichten, heb net wat goede info gehad van indra, ik zal morgen deze nog eens goed nalezen, aangezien het tijdstip.

In ieder geval al bedankt voor deze info.

Royal_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 00:15

Wij verkopen Andalusiers en zijn gevestigd in Spanje. Het is goed te doen om via ons in Spanje een paard te kopen. We hebben grote keus en stellen ons bestand met de grootste zorg samen. Stuur me gerust een mailtje!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:33

Kijk eens op: www.lusitano-paarden.nl

Zij importeren heel regelmatig paarden uit Portugal en hebben daar goede contacten.
Ze hebben ook met regelmatig al geïmporteerde paarden uit Portugal in Nederland op stal staan voor de verkoop, zodat je zelf kunt kijken en proberen...