halsdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knabbel393

halsdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 14:35

hallo,
ik heb een vraag mijn pony word geschoren maar ik heb alleen een dikke winterdeken zonder hals eraan kan ik dan toch zijn hals laten scheren of niet?
groetjes sharon

Rayatje

Re: halsdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:21

ja dat kan wel , of staat hij dag en nacht buiten?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:44

in principe is dat geen probleem, je zou ook kunnen overwegen om een losse hals erbij te kopen en aan de deken of een dekensingel te bevestigen wanneer het echt koud is.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:47

Halsdeken is echt niet nodig, je kan mss halverwege de winter de hals nog eens scheren.
Door een halsdeken schuren de manen er vaak helemaal af, of ze vallen uit Knipoog

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:57

ligt eraan hoe de halsdeken zit, mijn paard staat de hele zomer on de de rambo sweet itch met hals, in de winter onder de rhino met hals...nog nooit afgebroken of geschuurde manen gehad .

Hier komen ze in principe in de winter zonder hals buiten, behalve bij veel regen of/en guur weer. Je neemt toch wel degelijke een laagje warmte af...ligt er natuurlijk ook aan of het diertje 24 uur buiten staat of snachts binnen

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:54

Ik vind een halsdeken wel noodzakelijk. Daar scheer je je paard ook, dus moet er een vervanging voor komen.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:01

Ik heb ook het eerste jaar de halsdeken opgehouden, maar bij de mijne verstikte de manen ook helemaal en vielen dus uit. Mits je een goede warme deken hebt is het echt niet nodig om een halsdeken erop te leggen. Behalve als hij 's nachts ook buiten staat, maar dan zou ik hem persoonlijk ook niet scheren. Ik heb overigens de weatherbeeta hals en die ligt perfect, maar mijn paard heeft een flinke bos manen en die verstikken echt totaal daardoor!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:53

Op zich is het niet nodig, tenzij je een echte koukleum hebt.
Ik zou inderdaad wel een losse hals kopen voor als het echt koud wordt. Ik vergelijk het bij mensen altijd met wel of geen sjaal lopen. Dat scheelt toch behoorlijk.
Natuurlijk kan het zo zijn dat de haren op de hals erg zullen aangroeien als je een gewoon model deken gebruikt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:14

Ja hoor een halsdeken is helemaal neit nodig, hier stond mijn paard altijd 24/7 buiten geschoren zonder hals.