wintervacht en verhuizing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Incaforever

wintervacht en verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 19:32

Ja, ik weet ook even geen andere titel voor mijn vraag.
Mijn pony staat 's overdag buiten en 's nachts op stal en heeft al een aardige wintervacht aangemaakt.
Nu gaat ze verhuizen naar een stal waar ze ook overdag buiten staat en 's nachts op stal, alleen is deze stal wel een binnenstal, terwijl ze een buitenstal gewend is.
De wintervacht die ze heeft aangemaakt is dus berekend op de binnenstal. Zal ze het nou niet te warm krijgen op haar nieuwe stal? Of maak ik me nu druk om niets?

Mirel

Re: wintervacht en verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:48

Ik denk dat het wel mee zal vallen.
Het is nu nog vrij vroeg in het najaar en paarden zijn nog niet klaar met verharen. Ook kunnen ze de vacht tot december aanpassen. Dus je paard zal er zelf voor zorgen dat ze het niet te warm heeft. Ik zal me eerder zorgen maken over de overgang overdag buiten en 's nachts binnen want ik denk dat dit elke dag wel een temperatuur klap is of pas je dan de dekens aan?

Rayatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:23

Dat kan wel hoor heb dat ook eens gehad midden in de winter maar geen problemen mee gehad.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:52

Tegen die tijd een keer''s avonds voelen, gewoon een warme hand onder de deken van je paard even voelen op de buik en achterhand. Als dat zo warm is dat ht tegen het zweten aanzit, haal je 's avonds het dek af, en overdag gewoon weer op.

Hangt een beetje van je deken af Lachen