Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Chrissie schreef:ik zit nu in het z springen met mijn pony en wil nu met sgw's beginnen
hier in de buurt zijn er niet zo veel
maar heb er toch een paar gevonden
ik wil wel goed voorbereid op de wedstrijd aankomen en daarvoor dus sgw trainen
waar in friesland of in de buurt daarvan kun je sgw lessen krijgen, of is een soort oefenterrein zodat mijn pony met de hindernissen kennis kan maken
wie in friesland sgwt nog meer en hoe pakken jullie dat hier aan, want in het hele land kan ik van alles vinden, maar hier bijna niks, vind ik toch erg jammer
maar in Flevonland in Biddinghuizen woont die van Naber en die heeft een eigen terrein.. misschien kan bij haar oefenen? Zoek maar op de zoekfunctie dan zou je vast wel wat hierover vinden!
Midden in het jaar is er niet echt veel te trainen(gewoon de basis, water, slootje, op-af-sprongetjes en wat kleine hindernissen), maar de oefencross in augustus is erg leerzaam en gezellig
Je gaat eerst in een groepje het bos in en dan krijgt je les, 's middags rijd je de route alleen
En natuurlijk is Roden in april redelijk dichtbij...Dat wordt mijn eerste cross weer
) En zijn nog veel meer oefenterreinen, waar ook vaak instructie mogelijk is, maar ik heb nu de SGW-gids niet bij de hand...Die kun je eventueel bestellen of mij even een pb-tje sturen dan wil ik wel even kijken of er iets bij je in de buurt is
Karin schreef:Telefoonnummers vind je in het telefoonboek van KPN op internet.
Heb hem nu niet bij de hand, maar neem hem straks even mee.
karin schreef:Voor B-sgw moet je namelijk 1 wp hebben in het B-springen, en voor L-sgw moet je er 5 hebben in het B-springen
Ik zou het gewoon doen, want het B-pony's stelt echt weinig voor...Als je al Z springt kun je beter na wat training in het L starten