Waar moet ik rijden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IsaDream

Waar moet ik rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 17:13

Hoi iedereen, ik weet niet zo goed waar ik dit onderwerp moest plaatsen, maar ik zet het gewoon hier Tong uitsteken

Ik rijd al 7 jaar paard en ben afgelopen jaar gestopt, omdat ik de les niet meer leuk vond. Ik leerde helemaal niets meer en er stroomden heel veel beginners onze les binnen, waardoor het heel saai werd. Bovendien vond ik de manege niet leuk meer. Nu ben ik weer begonnen met rijden, de manege is heel leuk, maar de lessen zijn precies hetzelfde! Het is zó standaard allemaal: stap, draf, galop, draf, stap en tussendoor wat voltes. Dat is alles. Ik hou heel veel van paarden en paardrijden, maar ik heb een hekel aan zulke lessen, want er gebeurd gewoon niets. Heeft iemand tips wat ik kan doen? Geld en tijd voor een eigen paard, heb ik trouwens niet.

Cookies

Re: Waar moet ik rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:17

Misschien een bijrijdpaardje zoeken? Of een manege die interessantere lessen geeft. Misschien 1 die ook wedstrijden organiseert zodat je wat te oefenen hebt.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:18

Tja..misschien toch op zoek naar een leuk bijrijdpaard?
Of priveles gaan rijden? Ook wil het vaak helpen als je aan de instructrice doorgeeft dat je meer wil.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:20

Mag ik vragen waar je woont?

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:21

Misschien eens een andere tak van de sport gaan doen....
Als springen of misschien zelfs western?
Dan ben je net zo leuk met de dieren bezig alleen dan
even op een manier die helemaal nieuw is en dus veel te
leren valt!

IsaDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 17:22

Ik woon in Utrecht Knipoog
De instructrice weet al dat ik meer wil, maar doet hier niets aan. Privélessen zijn iets te duur (denk ik) en naar een andere manege ben ik dus al gegaan, dus ik weet niet of dat helpt...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:01

Jammer dat je instructrice niet met je mee wil denken. Misschien priveles en dan 2 keer per maand. Rij je wel minder, maar je leert ook meer. Moet je natuurlijk geen les krijgen van de instructrice die je nu hebt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:50

Ik had dat ook en ben nu western gaan rijden, echt er gaat een wereld voor me open en ik heb nu al meer geleerd in 3 maaden dan eerst in 5 jaar (zo heb nu pas echt goed leren lichtrijden! ) Ik wil hier natuurlijk mee zeggen dat dat alleen bij westernrijden mogelijk is maar dat je echt een gemotiveerde instructrice/instructeur moet zoeken die je echt op detail niveau wil onderwijzen, ik denk trouwens wel dat dat inhoudt dat je priveles moet zoeken (ik deed eerst ook om de week ipv elke week omdat ik het niet kon betalen anders). succes!

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 09:34

Bijrijdpaard of Leasepaard gaan zoeken..

Espiranza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:54

Heej,

zelf rij ik ook in de beginners les en ik krijg het ook eerst een paar rondes stappen dan draven en daarna galoperen en dan weer draven en dan uitstappen.
Bij mij op de manege hebt ik ook gezien als je in de gevordene les terecht kom dat je meer gaat doen dan dat.
Mijn tip ik: gewoon goed je best goed in stap draf en galop goede volte's maken en heb plezier erin want mischien zit je wel ineens in de gevordenen terecht en dan is het nog harder werken!!!

IsaDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 15:37

Een bepaalde catogorie rijden lijkt mij op zich wel leuk, maar kan dat ook gewoon op een manegee? Waar ik nu rij niet tenminste.. En ik rij dus al in een gevordenen les Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:40

Wat bedoel je met een bepaalde cotogorie?? Je kan bij een manege die is aangesloten bij de federatie de bekende F proefjes rijden.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:46

Van wat ik me kan herinneren toen ik nog op maneges reed hangt het voglensm ij ook wel af van in wekle les je rijd. Welk uur, de ene les is veel voller dan de andere en in volle lessen word er het meest standaard gewerkt. Mishcien kun je een andere dag ofzo? of vraag daar gewoon, of je ook in een andere les mag waar je nog wat kan leren.

Maar, ik zou eigenlijk echt een bijrijd paard gaan zoeken. at is echt veel leuker en leer je ook veel meer van. Knipoog

IsaDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 19:08

En hoe vind ik een bijrijd paard (A)
Via de manege?? En hoeveel tijd meot je eraan besteden, want ik ben wel erg druk met school...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:03

hmm mijn vorige bericht miste een woord, er had moeten staan: ik bedoel hier niet mee dat je perse westerles moet gaan nemen maar dat je een goede instructrice moet zoeken..
Maar goed dat terzijde.

Een bijrijdpaard zoeken kun je oa via bokt doen! In de categorie gezocht verzorgpaard! Echt super systeem Haha! En tijdsinvestering kun je overleggen met de eigenaar van het paard, iemand zoeken die vraagt wat jij kunt bieden (zou ik trouwens als ik jouw was van te voren even goed op een rijtje zetten wat je wilt bieden, tijdsinvestering, wil je ook betalen, wil je helpen opruimen/schoonmaken/uitmesten, wil je alleen rijden of ook wandelen met een groen paard, dat soort dingen).
Succes!

MiltonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:26

of hang een briefje op op je manege met een goede omschrijving van jezelf en de vraag wie er een bijrijdster zoekt.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:39

ja, ik ken het probleem..
ik heb op 3 verschillende manege's gereden en alledrie was het op een gegeven moment van ja, we kunnen je eigenlijk niet zo veel meer leren.
Daarom heeft mijn moeder me toen van rijles gehaald.
Ik rijd nu (als ik er 1 heb) een bijrijdpaard.
Hier kun je in overleg ook vaak wel les mee krijgen..
Misschien is dat een optie?

X_Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:24

Vorig jaar zat ik ook nog in zon les met allemaal beginners Verdrietig
Het was echt saai!
Ik leerde niks nieuws en het was altijd het zelfde!

Maar ik moest naar een andere les omdat ik naar de middelbare ging.
Gelukkig Haha!
Een vriendin van mij zat ook op paardrij op de zelfde manege.
Zij zat in een carousel groep.
En dat ging ik dus ook maar doen.
En ik vind het echt heel leuk! Haha!

Ik weet niet of ze op jouw manege ook een carousel groep hebben maar daar moet je beslist in gaan dan!
Je gaat naar wedstrijden toe op andere maneges.
En er zitten alleen maar ervaren ruiters in de groep dus het is echt niet saai!!

Hopelijk kom je er snel uit.

X
Laatst bijgewerkt door Judje op 22-09-08 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bold en schuine codes verwijderd.

LindaxLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:39

Als je niks meer leert, kun je naar een verzorgpaard/pony op zoek gaan. Ik heb ook heel veel geleerd van mijn shetlander.

X

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:50

Ik zou eens rustig rond kijken voor een bijrijdpaard/pony. Misschien dat je daar ook kan regelen dat je privé les krijgt? Als je alleen maar in de manegeles een beetje rondhobbelt kan ik me voorstellen dat je het al snel gezien hebt.

sylv28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:51

met een bijrijdpaard heb je vaak wel de vrijheid zelf te bepalen wat je doet Lachen

IsaDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:43

Ik hoor het al; bijrijdpaard =D
Misschien ga ik maar eens kijken of dat inderdaad een oplossing is. Ik hoop het wel, want ik wil heel graag blijven rijden =D

Sientje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:25

hoi,

ik heb een beetje hetzelfde, heb wel op een manege les gehad, maar vind dat niet zo leuk (meer), vroeger wel trouwens, maar eigenlijk wil ik graag een eigen pony, maar wil eerst ergens een verzorgpony proberen te vinden, misschien iets voor jou ook?

IsaDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 14:00

Ik weet niet of het echt gaat werken een verzorgpaard/bijrijdpaard. Het kost geloof ik veel meer tijd en ik heb het behoorlijk druk met school. Bovendien rij ik samen met een vriendin en het is nog lastiger om 2 bijrijdpaarden te vinden =S

heartlandamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:07

zoek een andere manege
daar hebben ze een andere rijstijl
en dan leer je iets niews