Ik rijd al 7 jaar paard en ben afgelopen jaar gestopt, omdat ik de les niet meer leuk vond. Ik leerde helemaal niets meer en er stroomden heel veel beginners onze les binnen, waardoor het heel saai werd. Bovendien vond ik de manege niet leuk meer. Nu ben ik weer begonnen met rijden, de manege is heel leuk, maar de lessen zijn precies hetzelfde! Het is zó standaard allemaal: stap, draf, galop, draf, stap en tussendoor wat voltes. Dat is alles. Ik hou heel veel van paarden en paardrijden, maar ik heb een hekel aan zulke lessen, want er gebeurd gewoon niets. Heeft iemand tips wat ik kan doen? Geld en tijd voor een eigen paard, heb ik trouwens niet.

En tijdsinvestering kun je overleggen met de eigenaar van het paard, iemand zoeken die vraagt wat jij kunt bieden (zou ik trouwens als ik jouw was van te voren even goed op een rijtje zetten wat je wilt bieden, tijdsinvestering, wil je ook betalen, wil je helpen opruimen/schoonmaken/uitmesten, wil je alleen rijden of ook wandelen met een groen paard, dat soort dingen).