Ervaringen trainingsweken Academy Bartels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Ervaringen trainingsweken Academy Bartels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 16:07

Hallo bokkers,

Al enige tijd ben ik op zoek naar een leuk en leerzaam weekend/week om met Silence heen te gaan.

Nu ben ik erg te spreken over Tineke en Imke Bartels en ben daarom ook terecht gekomen op hun site en de trainingsweken.
Maar deze weken kosten echt verschrikkelijk veel geld.

Dus nu ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen.
Als het echt de moeite is wil ik daar best wat langer voor sparen, maar dan wel dat ik ook echt iets aan de week ga hebben.

Dus zijn er bokkers die daar geweest zijn? Zoja, wat zijn je ervaringen?
Leer je er veel en natuurlijk...is het z´n geld waard?

Alvast bedankt.

Edit: Hoop dat het hier goed staat, geen idee waar het anders zou moeten. Bloos

prakkie

Re: Ervaringen trainingsweken Academy Bartels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:51

ik ben daar geweest, ik heb een 6-daagse trainingsweek gedaan. Ik moet zegegn dat je er erg veel van leert. Ik had elke dag les van Imke (Tineke liep toen nog met een brace om haar nek), en 1 dag van Mischa Koot. verder krijg je theorie en zitles (ten minste dat kregen wij). Verder ben je vrij om te gaan en staan. Ik heb ook wat traingen van Imke bekeken en daar ook veel van geleerd.

Ik ging bijvoorbeeld elke ochtend rond 7 uur een half uur wandelen met prakkie, lekker relaxed. En we zijn ook een paar keer op de renbaan geweest, helemaal geweldig.

Het is idd duur, maar ik vond het het wel waard.
Je moet wel een auto bij de ahnd hebben, want ontbijt etc moet je zelf voor zorgen en alles ligt op rij-afstand en niet op loopafstand..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 10:59

Oke, dank je wel.
Dus bij dat geld zit geen eten bij in?

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:10

Ja gedeeltelijk. De koelkast is redelijk gevuld voor het ontbijt (en lunch), ze koken een keer voor je avonds en je krijgt een eetbon. De rest van de keren moet je zelf voor je avondeten zorgen. (Als de koelkast leeg is, moet je zelf bijhalen.)

Het is leuk, maar idd erg duur. Wij waren relatief kort voor de OS daar en daardoor was de sfeer al behoorlijk hectisch. Dat was jammer. Mijn paard was de hele week te gestressed om lekker te kunnen rijden, waardoor ik voor mezelf nergens aan toe kwam, maar ik vind het kijken naar anderen ook altijd erg interessant. Ik weet niet of ik het nog een keer zou doen, de prijs/kwaliteit verhouding zou beter kunnen. Als je gaat uitrekenen hoeveel privélessen je zou kunnen nemen ipv zo'n week.....(doe maar niet).

Maar je krijgt wel echt een kijkje in de keuken bij een super stal en dat mag ook wel wat kosten. De ontvangst is echt top en de sfeer en ambiance ook. Dus zo moet je het zien denk ik, niet gaan uitrekenen wat je betaald per minuut les.

Ik zou het niet doen als je niet van plan bent dressuurwedstrijden te gaan rijden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 11:13

Oke, hartstikke bedankt.
Ga er nog eens goed over nadenken.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:22

Ik ben ook een aantal jaren achter elkaar geweest en moet zeggen dat het elke keer weer leuk en leerzaam is. Ze weten ook echt nog wie je bent als je terug komt en dat maakt het zeker speciaal. De paarden staan er super bij en de sfeer is altijd zeer relaxed en gezellig. Je mag ook de lessen van anderen bijwonen en je ziet elke ochtend Tineke en Imke zelf rijden. Daar leer je ook heel van.

Het is wel een hele investering, daarom ben ik ook nu een tijdje niet geweest omdat ik het geld niet zo op de bankrekening heb staan.

Als je gaat veel plezier in ieder geval!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 11:24

Bedankt voor je ervaringen Knipoog