Kosten organiseren knhs wedstrijd, wie weet ze.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Kosten organiseren knhs wedstrijd, wie weet ze.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 08:37

Vaak hoor je dat verenigingen nauwelijks uitkomen met de kosten bij het organiseren van een knhs wedstrijd.
Wie weet wat deze kosten dan precies zijn?

Opbrengst
8-10 euro per proef, 8 proeven per uur, gem. 3 uur per jury dus zeg totaal 24 combi's.
24 x 8 = 192.00

Kosten
Jury : 15,00 dagdeel + reskosten stel 25,00 = 40,00
Versnaperingen organisatie : ?
Afdracht knhs : ?
Afdracht/huur manege eigenaar: ?
Prijzen : ?
?

Totaal kosten bij 24 combi's: ?

Ik ben benieuwd naar jullie aanvullingen.

WenK

Re: Kosten organiseren knhs wedstrijd, wie weet ze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:36

Een KNHS wedstrijd weet ik niet, maar de kosten voor je prijzen hangen af van je keuzes, met of zonder opdruk op het lintje bijvoorbeeld? Dat scheelt nogal, zonder opdruk is 50-75 cent voor een lintje, met opdruk heb je eerst je eenmalige opzetkosten (ong 15 euro) en dan nog eens de lintjes die een euro of 2 zijn. Daar komen dan je bekers oid bij.

Vrijwilligers... Ik ben van mening dat je je vrijwilligers een aardigheidje mee moet geven. Te weinig mensen zijn nog bereid iets voor een vereniging te doen. Kosten daarvan zitten al snel tussen en 1 - 2 euro per vrijwilliger, ik weet dat ze bij de menwedstrijden altijd 40 -45 vrijwilligers nodig hebben, bij dressuur denk ik eerder richting de 20 -25. Deze mensen voorzie je ook van versnaperingen, in sommige gevallen krijg je muntjes, meestal een stuk of 5, ga uit van 1.20 per muntje dat er uit gegeven wordt is toch al 6 euro weer, per vrijwilliger...

Overigens kun je bij je opbrengsten denk ik ook de opbrengsten uit de kantine/catering optellen...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 11:31

Daar had ik ook aan gedacht maar bij onze vereniging gaat deze opbrengst naar de manage eigenaar.

Aantal vrijwilligers bij dressuurwedstrijd 1 a 2 ringen
2 secretariaat, 1 ringmeester

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:41

Schrijfsters? Mensen van de catering? Evt extraatje voor de jury (buiten de standaard vergoeding)??? Iemand die rondloopt om tijdens de proeven de jury van eten en drinken te voorzien? Iemand die protocollen haalt? Rekenkamer om de punten na te tellen?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:12

Afdracht KNHS is niet zo schokkend hoor, afhankelijk of je paarden en/of pony's doet, en dressuur en springen. Heb je een simpele wedstrijd is dat volgens mij iets van 11 euro en daar komt nog eenzelfde bedragje ongeveer bij voor verwerking startcoupons.

Vrijwilligers hoef je niet te betalen, gewoon wat consumpties, die heb je ook voor de jury's dus aan het einde van de dag kan dat wel oplopen tot 80 euro. Ligt een beetje aan wat de vereniging rekent per consumptie.

Prijzengeld is verreweg de duurste optie, zeker voor kleinere wedstrijden. Bekers zijn ook erg duur in verhouding tot het aantal deelnemers. Ik heb erg goeie ervaringen met gebruiksvoorwerpen en kon regelmatig via Kiwiko hier op bokt aan erg leuke dingen komen voor niet al teveel geld. Zeker als je dan maar één of twee deelnemers in een rubriek hebt, kun je toch iets leuks doen zonder dat dat relatief veel te veel geld kost.

Een vereniging gaat vaak nat met de prijzen én de jury's. Ik word ook regelmatig gevraagd voor wedstrijden best een eind weg en dan reken ik dus 60 euro af of soms nog meer....Als je dan vier jury's hebt zitten loopt dat goed op hoor!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:17

Mensen ivm parkeren , terrein huur, programmaboekjes, geluids apparatuur (meestal huur), tijdwaarneming (meestal huur), jurywagens springens (meestal huur), tent als kantine plus stoelen en tafels (meestal huur).

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:17

Twee jaar geleden heb ik hier eens een rijtje gepost;

Citaat:
45 combinaties, waarvan 12 pony's, 15 eigen leden ( krijgen 1 euro korting ):
66 x 7,50: 495
24 x 6,50: 156
min korting eigen leden: 30
Totaal inkomsten: 621

Huur accomodatie: 130
Kosten KNHS: 36
juryleden ( 4 x ): 50
km-vergoeding jury: ± 55 ( en dat is nog weinig, hier zijn weinig Z-jury`s dus die kosten vaak kapitalen )
kosten presentjes juryleden: 25
prijzen (vb van de afgelopen wedstrijd ): 26 bekers x 5 euro: 130
rozetten: 26 x 1,50: 39
consumpties vrijwilligers en juryleden: 70 euro
lunches jurylid en vrijwilligers: 20 euro
avondeten vrijwilligers en jury: 20 euro
Kosten printjes protocollen, uitslagen e.d.: 32
Telefoonkosten: 10
Totaal: 617, Joepie wel 4 euro over

Ondertussen zijn de kosten van de afdracht, juryvergoeding, prijzen! etc, allemaal omhoog gegaan. Wij zijn 1 euro per combinatie omhoog gegaan, en draaien nu weer ongeveer nul, soms iets over. Maar je moet ook nog het eea reserveren voor onderhoud e.d. dus uiteindelijk draai je nog verlies.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 13:23

en ik had nog wel gezocht binnen bokt voor het plaaten van deze topic.

Je moet het dus eigenlijk hebben van de omzet kantine en die juryleden moeten maar hun boterhammen meenemen....

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:11

jury schreef:
Je moet het dus eigenlijk hebben van de omzet kantine en die juryleden moeten maar hun boterhammen meenemen....

ja en vooral sponsors, al dan niet in ruil voor advertenties/reclame.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:34

Als de kantine in eigen beheer is. Wij huren een accomodatie, waar de kantine door de eigenaar wordt geexploiteert. Dus die inkomsten komen aan haar toe ( vandaar ook de lage huur voor de accomodatie ). En sponsors kunnen we bijna niet vinden, er zijn al zoveel evenementen in het dorp, de winkeliers blijven niet bezig. Daarom zijn we maar heel zuining op de sponsors die we wel hebben.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:44

Hmm, bij ons is het ook ongeveer bovenstaand kostenplaatje. Wij hebben helaas ook geen inkomsten vanuit de kantine maar wel 2 x bakhuur (daarbij zit ook parkeergelegenheid maar we moeten zelf alles opruimen) a 10 Euro per bak. Als je dus 20 starts hebt komt dat neer op ongeveer 120. En km vergoeding van de jury tikt meestal ook erg aan, we proberen altijd in de buurt te zoeken maar dat lukt niet altijd zoals al eerder is genoemd. Bij het mennen is het helemaal een drama... Wij lopen vaker verlies dan winst, wij kunnen dat echter compenseren door de inkomsten van de activiteiten die we organiseren.