Klassieke Muziek om Kür op te rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oodrey

Klassieke Muziek om Kür op te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 19:40

Kent iemand van die leuke klassieke muziek om eventueel een kur op te rijden?
Ik vind persoonlijk de muziek van Era wel leuk, maar ik zoek nu echt wat klassieke muziek zoals The Conquerer en dergelijke.
Weet iemand goede componisten met evntueele titels?

En ja, er zijn zat veel klassieke compositeurs, maar ik zie me nog niet echt op Bach, Beethoven of Vivaldi rijden...

BenB

Re: Klassieke Muziek om Kür op te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:56

Vangelis- conquest of paradise Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:35

Dat is idd echt een aanrader Ja

Verder kun je idd muziek van Era nemen, dat vind ik persoonlijk erg mooi!

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 09:02

Kijk eens naar een kur van een bekendere ruiter of amazone. Als je dan iets leuks hoort dan kun je gaan zoeken op bijvoorbeeld dat genre Lachen
Wat je ook kunt doen is een mooi liedje uitzoeken en dat zonder stem gebruiken, (met youtube en dan 'karaoke versie' kom je een heel eind) Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:34

Je kunt ook muziek van de Bond Girls pakken.
Dat is een mix van modern en klassiek Lachen

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:31

Offenbach, Rossini, balletmuziek van Schubert, Polka's van Strauss, Lortzing.
IK heb er zelf geen ervaring mee maar heb het uit een boek geciteerd. Succes.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:35

Muziek van Yann Tiersen Ja

Vido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:30

Oodrey schreef:
En ja, er zijn zat veel klassieke compositeurs, maar ik zie me nog niet echt op Bach, Beethoven of Vivaldi rijden...

Mocht je dat toch willen overwegen, dan is de CD van Adya een aanrader, Classic 1. Echte klassiekers op een moderne en vlotte manier gespeeld. Bij bol.com te bestellen.

De 5e van Beethoven is er in een super hippe versie van de DDR (dance dance revolution), Beethoven's 5th. Dit nummer is vrij snel, maar kan je met een programma evt. iets vertragen. Te vinden op lime-wire.

Vido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:55

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:49

Wil je echt uberklassiek, maar dan ook echt knallen, en bij vlagen heel erg bombastisch, dan moet je zonder meer iets van Bruckner kiezen. Het laatste deel van zijn 8e symfonie is echt ontzettend gaaf. Bovendien was bruckner van huis uit organist en dat hoor je terug in zijn muziek, doordat hij vanuit een heel machtig stuk ineens naar iets heel zachts en teers kan gaan, zonder dat je dat dus zelf hoeft te gaan zitten mixen in je galop-stap-overgangen. Voor een zware zitting draai ik in de auto altijd veel te hard bruckner, dat geeft mij echt een ontzettende kick!

Als je een tiny bit arrogant bent, kan je natuurlijk de bach suites voor cello solo kiezen. Bach is zonder twijfel de meest briljante componist die ooit geleefd heeft en zijn cello suites neigen naar absolute perfectie. Bovendien zijn het allemaal dansen, dus zijn ze goed ritmisch opgebouwd. Groot nadeel is dat ze voor muzikale leken vaak 'te moeilijk' zijn en je dus minder makkelijk het gevoel van je jury meekrijgt (ja, wel als ik je jury ben, maar laten we daar even niet vanuit gaan). Maar ja: perfectie in je muziek en perfectie in de ring...

Als je iets aansprekends wil, kan ik je de Carmina Burana van Carl Orff aanraden, of anything van Tchakovsky (dat ligt vrijwel altijd lekker in het gehoor), ook de orkestmuziek van Mendelssohn heeft wel die eigenschap. Sheherazade van Rimsky Korsakov is ook echt hele fijne muziek, of de nacht op de kale berg van Musorgsky. Of (ook een hele lieve, maar die wordt op de een of andere manier niet veel opgenomen) de dance macabre (van Saint Saens). Wat ook lekker in het gehoor ligt, zijn al die oosteuropese dansen enzo (zeg maar borodin, brahms en dvorak met de polowetzer, hongaarse en slavische dansen). Ook lekker weg rijdt bijvoorbeeld het rondo alla turca van mozart (een echt ubergave opname daarvan op de cd Caprice van trompettiste Alison Balsom). Die cd staat trouwens vól met muziek waar je echt de meest waanzinnige kuren van kan maken.

Of kieper ik nu de door de mand als de freak-met-10-jaar-conservatorium achter de rug?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:53

Bach Suites zijn inderdaad heel mooi!
Het ligt er ook aan wat voor paard je hebt.
Persoonlijk hou ik meer van de wat lichtere klassieke muziek (Vivaldi, Mozart). De 4 seizoenen van Vivaldi bijvoorbeeld. Of de Zauberflöte van Mozart.
Is bekende muziek.

Ook Slavische muziek is heel mooi. Maar dat moet wel bij je paard passen.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:11

Qua klassieke muziek vind ik Rondo Veneziano ofzo ook erg mooi, maar ik weet zo geen titels. Op Youtube staan er genoeg, maar het nr wat ik zelf erg mooi vond ben ik op internet nog niet tegengekomen.. Het stond op een cd, maar cd is kwijt..

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:47

Vanessa Mea Ja Moet je wel van houden. Is Klassiek met een gepimpte style.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:24

Wat dacht je van het zwanenmeer of de notenkrakersuite

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:24

De Marche Slave van Tsjaikovski is volgens mij ook heel mooi voor een kür, mede doordat er een duidelijke opbouw in zit.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:34

oH oH! Ik weet nog een In the mountain hall die gebruikte Imke Schellekens met Sunrise op de kur met muziek (oudere kur al) weet de artiest niet maar Apocalyptica heeft er een cover van gemaakt. Lachen

Bianca_palo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:47

comptine d'un autre été is zoooo mooi! dat zou echt een mooie kur kunnen zijn Bloos

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:54

Dans Macabre
(voor de niet klassiek kenners onder ons, muziek van spookhuis/bos in de efteling)