Welke deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anne_lotte

Welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:36

Hallo,

Ik heb een vraag aan jullie: Ik heb een paard, genaamd : Rambo. Ik zou alleen niet weten wat voor een deken hij deze winter op zou moeten?? Bloos Ik wil hem niet scheren, maar wel iets eerder in deken zetten zodat hij niet een te dikke vacht aanmaakt, maar nu dus mijn vraag: Wat voor een deken adviseren jullie? Staldeken/winterdeken of iets anders? En hij staat trouwens gewoon op stal Knipoog

Alvast bedankt,

Groetjes,

Gileraaa

Re: Welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:23

ik zou persoonlijk een staldeken doen omdat hij/zij gewoon op stal staat!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:26

Staldeken Ja

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:27

Ja als hij alleeeen op stal staat zou ik een staldeken doen. Die van ons staan overdag altjd in de paddox en daarom hebben we een waterdichte winterdeken gekocht(niet echt dik 250grams) Ze opzich nog wel een een beetje wintervacht, maar niet pluizig en niet veul zeg maar. Best genoeg! Als je echt geen wintervacht wilt zou ik minimaal aan de 300 grams stal deken denken. Maar de meeste staldekens hebben of hoger;)

anne_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 16:29

En nog een vraag: Wanneer doen jullie je dekens op? En wat zouden jullie doen in mijn geval? Bloos

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:51

tsja, ik doe hem op als het rond de 10 graden wordt. Maar dat komt dnek ik ook omdat ik het niet heel erg storend vind. Ik zie nu al paarden met een hefst deken op(dat is een iets lichtere deken) die doen van de wnter pas de echte winterdeken op. Je moet zelf maar zien wat je doet. Je paardje komt toch nooit buiten dus eind v/d maan ongeveer?

anne_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 13:55

De haflinger die naast Rambo staat maakt al helemaal een wintervacht aan, Rambo daarintegen is nog helemaal niet echt begonnen met verharen, wel een beetje, maar niet echt heftig Tong uitsteken . Ik denk er zelf over om de winterdeken op te doen wanneer Rambo een beetje een wintervacht krijgt, denken jullie dat dat een goed idee is? Of andere opties? Bloos

Lovetrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:59

Mijn paard staat dan wel overdag op het land, maar ik heb nu al haar regen deken op.
en ga in november al een dunne deken op doen,

anne_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 15:52

Ik denk dat hier een slotje op kan, toch? Bloos

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:56

anne_lotte schreef:
De haflinger die naast Rambo staat maakt al helemaal een wintervacht aan, Rambo daarintegen is nog helemaal niet echt begonnen met verharen, wel een beetje, maar niet echt heftig Tong uitsteken . Ik denk er zelf over om de winterdeken op te doen wanneer Rambo een beetje een wintervacht krijgt, denken jullie dat dat een goed idee is? Of andere opties? Bloos

dan ben je al te laat..