Hulp gezocht bij invullen startkaart (niet in wiki te vinden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesD

Hulp gezocht bij invullen startkaart (niet in wiki te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:31

Hoihoi,

Wie kan mij helpen bij het invullen van mijn startkaart? Ik doe dit namelijk voor het eerst (heb sinds 2 weken een eigen paard) en sommige dingen begrijp ik niet helemaal. Ik zal het even punt voor punt afwerken en ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Bij alles waar niets schuingedrukts achterstaat, weet ik wat er bedoeld wordt.

1. Levensnummer paard/pony
2. Stamboeknaam Bedoelen ze hiermee zijn gewone naam? Of de naam van het stamboek? Want in zijn paspoort staat bij Naam: Rufusch. Moet ik dat hier invullen?
3. Sportnaam paard/pony Mag ik gewoon wat verzinnen? Niet dat ik dat wil, maar bij de vorige eigenaresse heette hij op wedstrijd Generious Gift. Ik wil hem gewoon uitbrengen onder Rufusch
4. Geslacht
5. Ingeschreven bij stamboek Achter stamboek staat bij hem: VB. Zijn ouders zijn van STB. Moet ik bij dit punt KWPN of VB opschrijven?
6. Geboortedatum
7. Indicatie paard/pony
8. Kleur
9. Transpondernummer Toch gewoon chipnummer?
10. Hoogte Hierbij heb ik dus een klein probleempje. In zijn paspoort kan ik nergens zn schofthoogte vinden, maar bij de handelsstal vertelde de verkoper dat hij 1.70 is. Ik zou niet weten of dit exact is of niet en of het erg van belang is.
11. Datum laatste meting Ik weet zijn hoogte niet eens, laat staan de laatste meting. Moet dit door een dierenarts gedaan worden, een speciaal iemand of mag ik het zelf doen?
12. Naam vader
13. Naam moeder
14. Aftekeningen paard/pony volgens gebruikelijke afkortingen in de nederlandse taal Ik zou niet weten wat de gebruikelijke afkortingen zijn. In zijn paspoort staat het volgende:
Hoofd: Onregelmatige boven op neusbeen sterk ingesnoerde bles.
R.V.: Witte vlek hoefballen,
L.V.: Sok achter oplopend
L.A.: Sok binnen oplopend
R.A.: Witvoet binnen oplopend
Ik heb 2 regels om dit op te schrijven, gewoon achter elkaar doen? En op dezelfde manier als in het paspoort? Of hebben ze afkortingen voor sok, bles etc?

15. Paard/pony wordt be-/gereden door
16. Nummer persoon Hiermee wordt toch mijn KNHS-ledennummer bedoeld? Ik kan mn ledenpas niet vinden, dus weet iemand waar ik dit nummer nog meer kan opzoeken?
17. Combinatie wenst de volgende startcoupons te onvangen Mag ik zowel dressuur als springen aankruisen?

Even nog wat info over mijn geweldige Rufusch: Hij is 10 jaar, Jetset-D x Zeoliet, dressuur+springen+eventing M en echt een schat van een dier. De eigenaresse kreeg een kind, besloot daarom 2 paarden te verkopen, waaronder Rufusch aan Edwin Hoogenraat, een kennis met een handelsstal. Via mijn trainer, Michiel Brons, bij ik bij Edwin terecht gekomen en heb ik daar Rufusch gevonden.

Ik hoop dat jullie me willen helpen bij mijn vragen, alles is welkom, dus je hoeft niet op alle vragen een antwoord te hebben.
Alvast bedankt! xx

Kylan

Re: Hulp gezocht bij invullen startkaart (niet in wiki te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:49

MarloesDijs schreef:
Hoihoi,

Wie kan mij helpen bij het invullen van mijn startkaart? Ik doe dit namelijk voor het eerst (heb sinds 2 weken een eigen paard) en sommige dingen begrijp ik niet helemaal. Ik zal het even punt voor punt afwerken en ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Bij alles waar niets schuingedrukts achterstaat, weet ik wat er bedoeld wordt.

2. Stamboeknaam De naam op het paspoort moet je hier invullen
3. Sportnaam paard/pony je mag het zelf verzinnen, je vult hier gewoon de naam waaronder je je paard wil uitbrengen
4. Geslacht
5. Ingeschreven bij stamboek In jou geval KWPN
6. Geboortedatum
7. Indicatie paard/pony
8. Kleur
9. Transpondernummer is inderdaad het chipnummer?
10. Hoogte Hoogte is niet heel erg van belang bij een paard. Voor pony's wel ivm categorie-indeling maar bij een paard kan je ook wel een schatting invullen
11. Datum laatste meting Is volgens mij alleen van belang bij pony's.
12. Naam vader
13. Naam moeder
14. Aftekeningen paard/pony volgens gebruikelijke afkortingen in de nederlandse taal Ik zou niet weten wat de gebruikelijke afkortingen zijn. In zijn paspoort staat het volgende:
Ik heb 2 regels om dit op te schrijven, gewoon achter elkaar doen? En op dezelfde manier als in het paspoort? Of hebben ze afkortingen voor sok, bles etc?
Wij schreven er altijd op: Zie kopieën paspoort
16. Nummer persoon Hiermee wordt toch mijn KNHS-ledennummer bedoeld? Ik kan mn ledenpas niet vinden, dus weet iemand waar ik dit nummer nog meer kan opzoeken? Is inderdaad je persoonsnummer die ook op je ledenpas staat. Je vereniging kan dat nummer ook zien in de ledenlijst
17. Combinatie wenst de volgende startcoupons te onvangen Mag ik zowel dressuur als springen aankruisen? Ja, je kan direct zowel spring- als dressuurcoupons aanvragen. Je betaalt dan gewoon 2 sets.

Even nog wat info over mijn geweldige Rufusch: Hij is 10 jaar, Jetset-D x Zeoliet, dressuur+springen+eventing M en echt een schat van een dier. De eigenaresse kreeg een kind, besloot daarom 2 paarden te verkopen, waaronder Rufusch aan Edwin Hoogenraat, een kennis met een handelsstal. Via mijn trainer, Michiel Brons, bij ik bij Edwin terecht gekomen en heb ik daar Rufusch gevonden.

Ik hoop dat jullie me willen helpen bij mijn vragen, alles is welkom, dus je hoeft niet op alle vragen een antwoord te hebben.
Alvast bedankt! xx

Gefeliciteerd in ieder geval met je nieuwe aanwinst en succes met je wedstrijden. Misschien nog goed om te weten is dat als je je startkaart in oktober aanvraagt je niet meer voor heel 2008 hoeft te betalen maar alleen voor een gedeelte.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:51

Let wel op bij wedstrijdnaam: wanneer je paard al mee loopt in de sport onder iemand anders moet je deze wedstrijdnaam aanhouden!!! Anders moet je 80eur betalen voor een naamswijziging en is de startkaart van die andere persoon niet meer geldig!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:53

Sorry, even offtopic. Als jij je paard bij Ed gekocht hebt moet ik hem kennen! Hoe lang heb je hem nu?

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 16:01

Voor LizMD:
Ik heb hem 2 weken, grote donkerbruine ruin met leuke witte aftekeningen op z'n hoofd.
En hij komt dus bij de springruiter Edwin Hoogenraat uit Hoofddorp vandaan Lachen

Voor Kylan:
Dankjewel voor de tip!
Weet je toevallig ook hoe lang het duurt voordat een startkaart binnen is? Want ik heb op 26 oktober een dressuurwedstrijd op de agenda staan.

Voor Jeanine84:
Hij loopt niet meer met haar, ik ben vanaf nu de enige die hem op wedstrijd zal uitbrengen. Moet ik dan ook voor een wedstrijdnaamswijziging betalen of niet?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:08

MarloesDijs schreef:
Voor LizMD:
Ik heb hem 2 weken, grote donkerbruine ruin met leuke witte aftekeningen op z'n hoofd.
En hij komt dus bij de springruiter Edwin Hoogenraat uit Hoofddorp vandaan Lachen

Voor Kylan:
Dankjewel voor de tip!
Weet je toevallig ook hoe lang het duurt voordat een startkaart binnen is? Want ik heb op 26 oktober een dressuurwedstrijd op de agenda staan.

Voor Jeanine84:
Hij loopt niet meer met haar, ik ben vanaf nu de enige die hem op wedstrijd zal uitbrengen. Moet ik dan ook voor een wedstrijdnaamswijziging betalen of niet?

Nee hoor, dan niet Lachen

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 16:22

Oke, dankje!
Weet er al iemand antwoorden op mijn vragen?
We hebben nog 15 dagen de tijd, dan moet het formulier op de bus Haha!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:25

[quote="MarloesDijs"]

2. Stamboeknaam Bedoelen ze hiermee zijn gewone naam? Of de naam van het stamboek? Want in zijn paspoort staat bij Naam: Rufusch. Moet ik dat hier invullen? Ja klopt
3. Sportnaam paard/pony Mag ik gewoon wat verzinnen? Niet dat ik dat wil, maar bij de vorige eigenaresse heette hij op wedstrijd Generious Gift. Ik wil hem gewoon uitbrengen onder Rufuschdan kun je er gewoon Rufusch op zetten.. Al maak je er drolletje van..Mag allemaal
4. Geslacht
5. Ingeschreven bij stamboek Achter stamboek staat bij hem: VB. Zijn ouders zijn van STB. Moet ik bij dit punt KWPN of VB opschrijven? KWPN
6. Geboortedatum
7. Indicatie paard/pony
8. Kleur
9. Transpondernummer Toch gewoon chipnummer?
10. Hoogte Hierbij heb ik dus een klein probleempje. In zijn paspoort kan ik nergens zn schofthoogte vinden, maar bij de handelsstal vertelde de verkoper dat hij 1.70 is. Ik zou niet weten of dit exact is of niet en of het erg van belang is. Gewoon 1.70 inzetten tenzij hij dramatisch kleiner of groter is..Stokmaat maakt bij de paarden weinig uit.
11. Datum laatste meting Ik weet zijn hoogte niet eens, laat staan de laatste meting. Moet dit door een dierenarts gedaan worden, een speciaal iemand of mag ik het zelf doen? Staat het niet in het paspoort? Anders maak je een datum no problemo.
12. Naam vader
13. Naam moeder
Als het goed is moet het gewoon zo.
16. Nummer persoon Hiermee wordt toch mijn KNHS-ledennummer bedoeld? Ik kan mn ledenpas niet vinden, dus weet iemand waar ik dit nummer nog meer kan opzoeken? Als het goed is op mijnknhs bij knhs.nl
17. Combinatie wenst de volgende startcoupons te onvangen Mag ik zowel dressuur als springen aankruisen? Ja zeker mag dat.

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 16:29

Super bedankt Joto! Vind het alleen zo gek dat in zijn paspoort dan bij stamboek VB staat en dat ik hier dan KWPN moet invullen .. vind sowieso de KNHS site onhandig Tong uitsteken

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:31

In welk stamboek staat hij ingeschreven dan? Vb is gewoon veulenboek en geen stamboek naar mijn weten?

En als er iets (bijv aft.) niet op het papier passen.. Kun je er voor de zekerheid een briefje bij doen..
Heb ik met mijn voornaam al enkele keren gedaan.. Maar ze snappen het nog niet haha

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 16:45

Oh, staat VB daarvoor. Weet ik veel, ik zou ook niet weten waar STB voor staat Tong uitsteken
Ik heb het gewoon tussen haakjes achter KWPN gezet. En er komt natuurlijk een kopie van zn paspoort bij, dus ze kunnen alles zelf checken.

Bedankt! Haha!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:43

VB staat inderdaad voor veulenboek van het KWPN. STB is stamboek, je kan ook nog predikaten als Ster, Keur, preferent ed tegenkomen.