Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar met een mooi deken op zijn rug behouden en zijn hoofd ook niet geschoren kan hij alle warmte kwijt en blijft hij toch lekker warm Myrano schreef:Ik begrijp eigenlijk helemaal het probleem niet ?
Waarom twijfel je zo of je hem nu gaat scheren of niet ?
Het is toch veel lekkerder voor je paard als hij geschoren is als je met zo intensieve training bezig bent..
Citaat:Aangezien ik na mijn stalwisseling veel intensiever en trainingsgerichter ben gaan rijden merk ik dus dat hij nu al heel erg zweet en niet zo snel opdroogt (hij gaat met het uitstappen juist meer zweten).
Het enige wat je ziet is zweet dat afgevoerd wordt, bij het werk licht het zweet op de huid, zodat het de spieren afkoelt. Bij het uitstappen is dit niet meer nodig dus wordt het zweet afgevoerd via de haren, de vacht wordt dan droog aan de binnenkant maar aan de buitenkant wordt hij dan natter. Het lijkt dan of hij mer gaat zweten maar in werkelijkheid is hij gewoon aan het opdrogen. calice schreef:Myrano schreef:Ik begrijp eigenlijk helemaal het probleem niet ?
Waarom twijfel je zo of je hem nu gaat scheren of niet ?
Het is toch veel lekkerder voor je paard als hij geschoren is als je met zo intensieve training bezig bent..
Ik twijfelde eerst omdat ze bij ons in van 8.00 tot 17.00 in kuddeverband buiten staan.
Hij staat dan in een groep met nog ingeveer 15 paarden en dan zou de vrijheid zonder deken misschien lekkeder voor hem zijn.
Maar toen ik verder ging nadenken kwam ik tot de conclusie dat er meer in die groep met deken staan dus dat het eigenlijk niet zoveel kwaad kan