LRV of KR?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rietje

LRV of KR?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 18:29

ik moet binnekort een club kiezen .. maar welke?
kunnen jullie hier misschien de voor én nadele van LRV en/of Kempische opsommen?
zodat ik een beetje een idee krijg van de verschillen.
al bedankt!

willeke_x

Re: LRV of KR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:11

ik heb altijd lrv gereden... KR hou'k niet zo van, omwille van hun prestatiegerichte mentaliteit...

Vitj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:15

Ik heb ook al altijd LRV gereden, gwoonweg omdat ik KR niet ken Bloos
Maar LRV bevalt me prima.x

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:23

Vitj schreef:
Ik heb ook al altijd LRV gereden, gwoonweg omdat ik KR niet ken Bloos
Maar LRV bevalt me prima.x

Kr is kempische regionale. Dat is een afdeling van vlp, voor dressuur wedstrijden en jumpings voor (Belgisch) Limburg.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:48

Wil je echt in clubverband gaan rijden of liever individueel?Dan kan je je ook inschrijven bij de HGVBB.
Daar kan je zowel dressuur als springen meedoen.Zij organizeren enkel wedstrijden in Vlaams-Brabant.
Googel maar ff op de naam, dan vind je alle info

Skibberdeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:35

Tja, je moet zelf eens kijken wat het beste bij je past natuurlijk.
Ik ben zelf lid van LRV, dus daar kan ik voor en nadelen van geven. KR heb ik nooit gereden, dus ga ik er ook niks over zeggen.
Het grote voordeel van LRV is dat het vrij goedkoop is.
Ik betaal mijn jaarlijkse lidgeld, iets van een 40-50€, en daar heb ik een goede binnenbak en een grote buitenbak ter beschikking voor gedurende het hele jaar. Ook elke week les in groep. Goedkoper vind je dus niet.
Er staan wel enkele dingen tegenover zoals af en toe eens helpen om op te kuisen, onderhoud van het terrein, kantinedienst tijdens de training en helpen wanneer er iets wordt georganiseerd.

Wedstrijden zijn ook goedkoop om te rijden, nadeel is wel dat er niet zo geweldig veel wedstrijden worden georganiseerd, en dat de kwaliteit ervan niet zo hoog is. Ze worden gewoon in het veld gereden, dus kun je geluk of dikke tegenslag hebben, en het jureren in de dressuur is meestal ook maar een soep (zeker de lagere klassen).

Van de KR, en de hele VLP, heb ik de indruk dat de wedstrijden van veel hogere kwaliteit zijn, maar dat zal je natuurlijk ook wel betalen...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:52

Beste

Ik heb beide gedaan.
Idd is Kr, of eender welke ander provinciale groepering die bij de federatie hoort(vlp) meer competitief en individueel.
Ik rijd zelf Vor en vlp.

Ik ben gestopt bij lrv, vanwege de inbeslagname van je tijd. Kr is op een vast uur rijden, wachten op uitslag en terug weg. Lrv is smorgens aankomen en savonds laat weg, dus je bent een hele dag kwijt. Meestal moet je bij lrv ook groepsdressuur meerijden en zeker bij niet al te grote clubs is het vaak maar een aaneenkrijgen van 8 of 4 ruiters die dan toevallig beschikbaar zijn.

Idd is lrv goedkoper, maar zoals beschreven moet je helpen op het terrein, organiseer je als club om de zoveel tijd ook zelf een wedstrijd en moet je daarbij helpen etc.

Het is echt waar je eigen ambities liggen, waarop je je keuze moet baseren. Zeg je id doe het graag voor de fun, om onder de mensen te komen en tegelijk mijn hobby te beoefenen, dan zou ik lrv kiezen.
Voor springruiters zal de keuze mss moeilijker liggen. Ik sprong vroeger en vond LRV parcoursen paardvriendelijker en een betere leerschool dan federatie springen. Eentje die goed lrv springt komt vaak provinciaal heel goed mee. de beste springpaarden in belgie zijn bijna allemaal op lrv begonnen.
Ik wens je in ieder geval veel succes met je keuze

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:07

het is niet zo dat je bij alle clubs MOET helpen en achttallen MOET rijden. Er zijn lrv clubs die ook enkel cross of endurance inrichten. Daar zijn de regels vaak soepeler... je moet je niet op voorhand inschrijven, bij dressuur en springen wel, kom je dan niet opdagen moet je een boete betalen van 5 euro, De sfeer is er vééééél relaxter en het is minder individueel. Ik vind de dressuur en jumping vaak bij lrv nog een 'ieder voor zich' sport. Dat heb je totaal niet bij endurance. Daar word je geholpen als ze zien dat het even niet lukt en je tegenstander kan in de wedstrijd evengoed je rijpartner worden (wel belangrijk als je start met een jong of onervaren paard).

even om aan te geven dat bij lrv de verschillen ook héél groot zijn tussen de clubs en de disciplines onderling.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:18

Hier even een commandante van ee LRV verening bij je in de buurt Knipoog
Regels zijn in verschillende clubs bij ons in de buurt heel anders... 8tal is bij ons wel verplicht, gewoon omdat we vanuit Leuven verplicht worden te rijden, omdat je anders geen provinciaal/nationaal mag rijden.
Sommige clubs hebben dus een vast 8tal, en die oefenen ook. Wij doen het anders, een week op voorhand wordt het samengesteld, en komen een kwartier op voorhand samen aan de ring, en wat de uitslag dan is, is het... Tis omdat het moet, en we niet voldoende ruiters hebben die het graag rijden, dat we deze regeling hebben ingevoerd.
Helpen bij inrichting wordt bij ons toch ten zeerste op prijs gesteld, tis zo, verplichten gaat niet, maar veel handen maken licht werk.
Hoewel je in iedere vereniging wel kartrekkers hebt (en ook mensen die alleen maar op de kar gaan zitten Knipoog )
Sinds vorig jaar is het inschrijvingssysteem veranderd, bulck, nu weet je ten laatste woensdag hoelaat je moet starten!
Wij vertrokken deze zomer meestal rond 8u30 en waren dan rond 15u30 terug thuis, en dan had ik 2 paarden dressuur gereden, mijn vriend dressuur, en zijn broer gesprongen!

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:22

Ik ben LRV'er in hart en nieren!!!

De sfeer is ongelofelijk, altijd een helpende hand, een troostend woord, en een ongelofelijk toffe groepsmentaliteit.

Van die uren op wedstrijd, is bij ons in Oost-Vlaanderen al stukken beter, wij krijgen onze rijtijden via Internet en hoeven ook niet meer ganse dag aanwezig te zijn.

(doe ik lekker wel, supporteren voor de rest en pintje in de tent!)

En het is idd véél goedkoper dan andere alternatieven, lidgeld en msch bijdrage in de lessen, maar je gaat nergens goedkoper rijden dan LRV.

Wij geven eens per jaar een mosselfestijn, 2 dagen hard werken, en om de 4 jaar zelf tornooi organiseren, maar verder valt die arbeid dik mee.

Laat je ons es weten wat het wordt???

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 16:29

lientjeds schreef:
Ik ben LRV'er in hart en nieren!!!

De sfeer is ongelofelijk, altijd een helpende hand, een troostend woord, en een ongelofelijk toffe groepsmentaliteit.

Van die uren op wedstrijd, is bij ons in Oost-Vlaanderen al stukken beter, wij krijgen onze rijtijden via Internet en hoeven ook niet meer ganse dag aanwezig te zijn.

(doe ik lekker wel, supporteren voor de rest en pintje in de tent!)

En het is idd véél goedkoper dan andere alternatieven, lidgeld en msch bijdrage in de lessen, maar je gaat nergens goedkoper rijden dan LRV.

Wij geven eens per jaar een mosselfestijn, 2 dagen hard werken, en om de 4 jaar zelf tornooi organiseren, maar verder valt die arbeid dik mee.

Laat je ons es weten wat het wordt???

zal ik zeker doen !
bedankt voor al jullie antwoorden trouwens !