Zowel ik als mijn vriendin hebben vorige week onze stalling opgezegd bij onze huidige stal omdat wij naar een andere stal gaan.
Er geld bij ons een opzegtermijn van 1 maand (staat overigens nergens op papier e.d.)
Het was 9 september dat ik mijn stalling op had gezegd dus ging ik ervan uit dat ik tot 9 oktober stallingsgeld moest betalen. Maar dit was volgens haar (de boerin) niet het geval, zij vond het logischer als ik de helft van de maand oktober (tot 15 oktober) moest betalen. Nou ja, ik heb ook geen zin om daar met ruzzie weg te gaan dus stemde ik daar maar mee in. Later bedacht ik me dat dat wel een beetje onzin was, want mijn vriendin die haar stalling 2 dagen eerder had opgezegd die hoeft dus niet de helft van de maand oktober te gaan betalen. Ik ben overigens van plan om 1 oktober naar die andere stal te gaan.
Maar goed, ik had me er al bij neergelegd tot ik gister op stal kwam en er twee nieuwe mensen voor onze stallen kwamen kijken. Nog diezelfde dag kwamen ze met hun nieuwe paarden in onze stallen staan (mijn paard en die van mijn vriendin staan nog 24/7 op het land). Toen brak toch wel even mijn klompje.. Een maand opzegtermijn dient toch zodat de staleigenaar op zoek kan gaan voor nieuwe klanten, en als hij/zij die dan gevonden heeft dan horen ze toch gewoon te zeggen dat per volgende maand die stal beschikbaar is..?
Al zou ik mijn paard op stal willen zetten dan kan dat niet want er staat een ander paard in, maar er wordt wel van mij verwacht dat ik tot 15 oktober de volle pot betaal. Dat is toch vreemd of niet?
Mijn vriend zegt dat ik 1 oktober weg moet gaan en dat ik verder geen extra kosten betaal.
Dit is toch een aparte situatie? Wat zou jij doen in mijn geval?
Je betaalt nog, dus je hebt recht om gebruik te kunnen maken van de stal.
Geen stal? Geen geld! 

Dan heb je nml. geen poot om op te staan