Uitlopen starttijden of "nee toch niet"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liaan

Uitlopen starttijden of "nee toch niet"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 18:29

Ik ben vandaag op wedstrijd geweest. Ik was keurig een uur voor mijn starttijd aanwezig. Bij het aanmelden vroeg ik of het allemaal op schema liep. Ze stuurden mij door naar de ringmeester. Volgens de ringmeester liep het toen een kwartier uit voor mij. Later heb ik het nog een keer gevraagd en toen liep het zelf 25 minuten uit en iedereen was er. Ik stap een half uur voor mijn nieuwe starttijd op en na een paar rondjes instappen check ik nog een keer bij de ringmeester wie er allemaal voor mij zijn. Ik krijg te horen dat ik nu aan de beurt ben, want er zijn er een paar niet. Wel geteld heb ik dus nog geen vijf minuten op mijn paard gezeten toen ik de ring inging. Aangezien mijn paard overal spoken zag, aangezien hij erg fris was, had ik erg veel spanning in mijn proeven. Een keer een sprintje, ergens niet langs willen en gewoon spanning in het lijf.

Mijn punten vielen ten opzichte van de andere starts niet heel erg tegen, maar voor ons doen hebben we echt onder ons kunnen gepresteerd. Op beide protocollen stond dat er teveel spanning was en een van de jury's kwam zelf vertellen dat er veel spanning in het paard zat en dat dat zonde was omdat ze dacht dat wij beter konden.

Wat zijn nu mijn rechten? Ik weet dat je normaal op je eigen tijd mag starten, maar op die tijd startte ik dus.

Marliesje

Re: Uitlopen starttijden of "nee toch niet"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:02

Tja dat is altijd heel erg vervelend!

Ik had vandaag als starttijd bij de Hippiade, 10.28 uur.
Maar helaas pindakaas, het liep in, dus moest ik ook eerder starten. Volgens mij hoort dat er een beetje bij. Al begrijp ik heel er goed hoe rot het is.

Ik zorg er meestal voor dat ik er aan de vroege kant opzit, en desnoods stap ik tussendoor een tijdje.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:07

Is een gevalletje helaas pindakaas, inschattingsfout van de ringmeester geweest misschien, maar vooral samenloop van omstandigheden. Misschien kan je nog het meest boos zijn op de mensen die gewoon niet op komen dagen, dat is echt niet netjes.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 19:15

@Kelly-ann Nee dat vind ik inderdaad ook!
@Marliesje Als ik veel vroeger op stap dan een half uur dan is mijn paard erg uitgeblust. Dus probeer altijd een half uur van tevoren. Voor jou ook vervelend? Wel goed gegaan?

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:47

Wel ff vervelend, maar toch erg dik tevreden. De bodem was geen bodem meer, maar modderbad. Haha!
Ze zakten flink weg.
Maar een mooie 11e plek, dus dik dik dik tevreden ook mijn kereltje.

Ik heb het geluk dat mijn paard zich totaal niet drukmaakt of energie verspilt als ik gewoon stap dat scheelt.

Maar inderdaad, dat niet op komen dagen, dat is gewoon aso!
Bel dan even, desnoods 's morgens als je paard niet goed is, dan weet de ringmeester iig waar hij mensen op voor moet bereiden!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:55

Goh wat een pech zeg! Ik denk dat ik na 5 minuten toch niet gestart was. Had dan gewoon op mijn normale manier losgereden. Weet niet of dat ook officieel mag, maar als je tot 3x aan toe verkeerd wordt voorgelicht over je starttijd, dan vind ik het niet meer dan redelijk dat er ook wel een beetje rekening gehouden mag worden met de deelnemer. Na 5 minuten losrijden kan geen enkel paard een goede proef neerzetten. Dat moeten ze daar ook wel weten.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 08:43

Zit er inderdaad aan te denken als het nog een keer voorkomt om de eer aan mijzelf te houden en toch maar niet te starten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 08:46

Ik was even naar de Jury gereden en had het voorval uitgelegd, uitgelegd dat de ringmeester zich vergist had, en of jij niet later mag starten .

Je kunt nu nergens meer verhalen dat je punten niet naar wens waren Knipoog

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 09:04

Ik heb met de jury's gesproken na afloop, zij gaf mij de tip om de volgende keer niet te starten. Ik moet er wel even bij vertellen dat ik de laatste start was in mijn rubriek en ook de laatste voor beide juryleden.

Wil ook geen verhaal halen voor mijn punten, maar baalde gewoon met de gang van zaken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:16

tja, dat kan gewoon gebeuren. ringmeesters zijn ook vrijwilligers. veel wedstrijden hebben niet eens een ringmeester, daar moet je alles zelf maar in de gaten houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:30

Dat vind ik zo irritant, die ringmeesters kunnen er vaak niet eens iets aan doen.... Scheve mond Zie hier vaak in de omgeving, vooral bij de rubrieken die 'sochtends als eerste beginnen dat de eerste paar eerst niet komen opdagen, en dan aan het eind van de rubriek pas starten.... Scheve mond Omdat het te 'vroeg' was... Ben van mening dat die gewoon niet meer mogen starten op die dag.... Nagelbijten / Gniffelen Het is zo vreselijk irritant als je er van uit gaat een bepaald startnummer te hebben, wat je ook navraagd bij de ringmeester , en dat er dan een paar niet opdagen op het eerste moment, dat je onvoorbereid en met een koud paard de ring in mag, waarnaar die lui toch nog op komen dagen... Scheve mond

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 07:20

Als ik jou was had ik gezegd dat je netjes gevraagd hebt of het op tijd ging. En dat je er daardoor pas 5 min. op zit. Met het verzoek of je er misschien nog 5 of 10 min. bij kunt krijgen.
Als dat niet kan, dan zou ik niet starten.

Het is echt heel vervelend als mensen zich niet afmelden en niet komen opdagen.