Inzakken van leren rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myrtje_

Inzakken van leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 18:18

Hai,

Heb vandaag mn leren laarzen ontvangen. Nu zitten deze best wel hoog in mn knieholte, wat dus echt gruwelijk veel pijn doet.
Hebben jullie misschien tips wat je het best met de laarzen kunt doen om ze zo snel mogelijk in te laten zakken? Sowieso kan/ga ik er niet mee rijden, want zie geen mogelijkheid om het deze laarzen op mn paardje te komen Clown
En hoeveel cm zakken de meeste laarzen ongeveer in?

Alvast bedankt!

Cyruss_

Re: Inzakken van leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:24

ja ja, dat had ik ook. ik ben er mee gaan fietsen en traplopen, op advies van een vriendin. moet zeggen dat hielp wel. werden ze ook wat soepeler van.

hoeveel cm ze precies inzakken weet ik niet ik heb ze namelijk ook nog niet zo heel erg lang. mijne zijn ongeveer 2 cm gezakt denk ik.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:25

Je kunt 'hakjes' kopen en die in je laars leggen, daardoor kom je achter wat hoger te staan en heb je minder last. Als ze ingezakt zijn haal je ze er gewoon uit. Lachen

Deze:
Afbeelding

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:46

mijne zijn hooguit een halve centimeter ingezakt denk ik.
Ze zaten eerst ook heel hoog, en nu een jaar later nog steeds Huilen van het lachen

Kiwi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:29

Myrtje_ schreef:
Hai,

Heb vandaag mn leren laarzen ontvangen. Nu zitten deze best wel hoog in mn knieholte, wat dus echt gruwelijk veel pijn doet.
Hebben jullie misschien tips wat je het best met de laarzen kunt doen om ze zo snel mogelijk in te laten zakken? Sowieso kan/ga ik er niet mee rijden, want zie geen mogelijkheid om het deze laarzen op mn paardje te komen Clown
En hoeveel cm zakken de meeste laarzen ongeveer in?

Alvast bedankt!

Traplopen en fietsen helpen echt! Dan zakken ze het snelst en ook rijden is belangrijk. Mijn knieholten waren op een gegeven moment gewoon blauw! Maar men zei dat ik even door moest zetten. Heb ik gedaan en toen zijn ze in gezakt. Nu zitten ze heerlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:30

Heb je met een rits? dan de rits open als je opstapt, en gewoon rits dicht en veel rijden... Lachen

verder veel traplopen en fietsen zoals gezegd, 't zal even pijnlijke knieholtes opleveren, maar 't is het waard...

mijn laarzen zijn vrij snel ingezakt en zi tten nu heerlijk. Lachen

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 19:31

He, daar had ik nog niet aangedacht. Laarzen hebben ritsen, laat ik ze gewoon ff open tijdens het opstappen en daarna dichtritsen Haha!
Zal het vrijdag gelijk ff uitproberen, dan ga ik toch naar buiten. Bedankt voor de tips allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:33

Haha ik zag het de eerste paar keer ook als een onmogelijke opgaven om met die laarzen op paard te komen (paard is al niet zo klein Huilen van het lachen ) gewoon ritsen open, en na een tijd kan je ze dicht doen met opstappen... Knipoog

MiltonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:35

nou succes met je nieuwe rijlaarzen

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:36

Mijne zijn zo'n 1,5cm ingezakt, was ook wel nodig Nagelbijten / Gniffelen Ik heb met blaren en losse vellen rondgelopen.
Ik heb veel gefietst ermee (moet je niet te lang doen) en boodschappen mee gedaan Clown Veel lopen, en die hakjes zijn zeker aan te bevelen!

Het ligt er ook aan welke laarzen je hebt, en van welk leer.
Kalfsleer zakt bijvoorbeeld sneller in dan rundleer, en met rundleer hangt het weer af van de kwaliteit.

Mijn littekens zitten er nog steeds, maar m'n laarzen zitten nu wel perfect! Ik vind te lage laarzen er altijd zo stom uitzien.

Succes Knipoog

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 15:17

Ik hou ook niet van (te) lage laarzen, dus had maar als hoogte, 45 cm genomen (jaja, korte pootjes Haha! ). Maar die mogen nu heel snel gaan inzakken. Heb dr zonet mee op de scooter gereden, hels pijnlijk Bloos! Haha!

sophie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:24

toen ik mijn leren laarzen kocht kreeg ik in de winkel de tip dat ik de binnen kant moest besprayen met spiritus (of een andere alcohol) en zolang tot het helemaal nat is. dan aantrekken en blijven lopen tot dat de laars droog is.
Dit heb ik 2 keer gedaan en nu zitten ze heerlijk.
Nu voel ik ze alleen als ik op een stoel of een bankje zit. omdat je dan toch je benen verder buigt. Maar goed na het rijden doe ik gewoon mn rits 2 cm los.

mijne zijn 1-2 cm gezakt
gr sophie

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:45

Ehm fietsen en traplopen is toch helemaal niet goed voor je laarzen. Nagelbijten / Gniffelen
(Wat ik allemaal heb gelezen in dat andere topic...)

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:05

Hoe kan dat niet goed zijn? Met fietsen beweeg je je enkels, dus wordt het leer daar lekker soepel. Met rijden beweeg je je enkels toch ook, je drukt je hak uit? En ik zie ook niet in hoe traplopen slecht kan zijn?

Teveel lopen met je laarzen is wel slecht voor je hak. Maar met traplopen loop je toch niet op je hak, en met fietsen gebruik je die hak ook niet Knipoog

Ben zeer benieuwd waarom dat slecht zou zijn voor je laarzen.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:03

toen ik mijn leren laarzen kocht ben ik er een paar keer de trap mee op en af gegaan.

maar heb idd ook gehoord dat als je ze nat maak ze dan naar je benen / voeten gaan staan

veel succes in ieder geval

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:04

fietsen en traplopen is niet echt goed voor je laarzen,
idd net wat ikkiN zegt ze worden 'lekker soepel' bij je enkels,
grote kans dus dat ze verkeerd of veel teveel inzakken. Lachen

beste is (ja helaas Knipoog) er gelijk mee op paard te stappen, dan zakken ze gelijk goed in, en niet meer dan nodig is (waardoor ze dus niet te laag worden).

Heb ik ook gedaan, na 3x rijden zaten ze al goed Lachen
even krukje erbij met opstappen, wil prima Ja

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:09

Fietsen deed het wel bij mij Ja Ze zijn ook perfect ''ingezakt''.