Ik naar buitenland, paard blijft in NL

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Ik naar buitenland, paard blijft in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 11:32

Ik ben dit jaar gestopt met mijn opleiding, het ging gewoon niet meer. Haalde alleen maar onvoldoendes, en uiteindelijk werd ik er alleen maar ongelukkiger van; ik was nog niet klaar voor de studentenbanken, zo snel na zes jaar middelbare school.
Nou heb ik de afgelopen paar maanden gewerkt, maar met de gedachte dat dit tijdelijk is. Geld verdienen, en dan;
Naar het buitenland om met paarden te werken!
dat was wat ik wilde gaan doen en nog steeds enthousiast of ben! Ja

Zeker na drie weken moravita (go Moravita Tong uitsteken ) weet ik zeker dat wel flink wat wil reizen naar buitenlandse yards, farms en ranches. Cool

En eerst was het idee om mijn paard mee te nemen. Hij is makkelijk in de trailer, past zich snel aan en is totaal geen troublemaker.
En; ik kan niet zonder hem. Scheve mond
Hij is nu mijn paard voor drie jaar, maar ik ken en rijd hem al zeven jaar. We zijn echt onafscheidelijk. Af en toe hebben we natuurlijk wel eens ruzie, maar ik moet er niet aan denken dat er iets met hem gebeurd. (net een huwelijk Bloos ) Ik was zeker van plan hem mee te nemen.

Maar nu komt het; ik heb via een site een notificatie gekregen van een plekje op een Spaanse ranch, met een heleboel, bloedmooie Andalusische paarden. Echt; helemaal geweldig.
Na wat heen en weer gemaild te hebben, ik met de vraag of ik mijn paard mee kon nemen, vind ik het nog steeds een geweldig idee om daar heen te gaan.

Maar ik vind het niet eerlijk voor Bart. Als ik hem mee zou nemen zou hij op transport moeten (wat ook nog eens godsontieglijk duur is voor een arme negentienjarige Tong uitsteken ) naar een land en klimaat dat hij niet kent, voor een aantal maanden (logischer zou zijn een jaar maar ik had in gedachte om zoveel mogelijk stallen af te werken voor meer ervaring) met alle gevolgen van dien.
Oftewel, ik vind het niet eerlijk voor hem.
Mijn verstand zegt dan ook dat Spanje te ver voor hem is. Hij zou hier in principe aardige mensen hebben en een meisje die wel voor een aantal maanden voor hem wilt zorgen. Hij zal me wel missen, maar hij zal er niet dood aan gaan als hij me een paar maanden niet ziet, toch?
Het is een illusie om te denken dat ik de enige ben die voor hem kan zorgen.

Maar mijn geweten zit zo erg in de weg he Bloos gewoon de gedachte om hem achter te laten (voor vijf maanden) vind ik nu al verschrikkelijk, terwijl ik weet dat dit een geweldige ervaring voor me zal zijn al het doorgaat. Maar gewoon de gedachte dat ik vijf maanden zonder Bart zal zitten, terwijl ik hem de afgelopen drie jaar elke dag heb gezien... maak ik me toch wel zorgen over.

Hebben jullie hier ervaring mee? Of tips om er mee om te gaan? Of zouden jullie het niet doen, of wel?
Dat ik van mijn paard hou, daar is geen twijfel over mogelijk, maar soms zijn het hart en het verstand twee heel verschillende dingen. Scheve mond

Eigenlijk zouden we nu een subcategorie 'ruiterwelzijn' moeten hebben Huilen van het lachen

Goof

Re: Ik naar buitenland, paard blijft in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:36

Tja, ik weet niet of je je paard gelukkig maakt door hem mee te nemen. Het klimaat is anders, het leven is anders, maar dat kun je het beste zelf inschatten, jij kent hem goed!

Waar zit die ranch trouwens?? Een vriendin van me heeft ook op een ranch gewerkt in Spanje en is toevallig per vorige week gestopt.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 11:41

Ik zou hem absoluut niet gelukkiger maken als ik hem mee zou nemen helemaal mee naar Spanje, ik heb in principe de beslissing al gemaakt dat hij dus lekker thuis blijft.
De vraag is alleen of ik dan ga of niet. Huilen van het lachen Of ik hem kan missen Bloos misschien ben een beetje te gehecht aan hem geraakt.

48 km van Madrid, hele grote handelsstal idee.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:44

Nou ik heb dat dus ook gedaan. Ik ben 5 maanden naar Zweden geweest en mijn paard is thuis gebleven. Mijn vader verzorgd mijn paard, zodat ik weet dat ie in goed handen is. Ja het is soms moeilijk. Mensen kun je bellen als je ze mist, met paarden wordt dat toch een beetje lastiger. Maar zo'n ervaring, zeker op zo'n ranch, is geweldig en ik zou het zeker doen. Zorg wel dat je een betrouwbaar iemand hebt die je paard verzorgd, zodat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Je zult zien, die 5 maanden zijn om voordat je met je ogen geknipperd hebt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:44

Heet het daar toevallig Torreblanca of niet?

Ja, verstandige keuze om hem thuis te latend dan.
Ik ben ook wel wezen reizen en heb mijn paard toen thuis gelaten. Moet zeggen dat ik hem vreselijk gemist heb, maar de ervaring had ik toch niet willen missen!

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:53

Gewoon doen, kans van je leven. Als het niet gaat dan kun je altijd terug. Zover is Spanje ook weer niet! Anders krijg je spijt dat je het niet hebt geprobeerd!!

Wel zorgen voor een top-verzorg(st)er zodat je daar geen zorgen om hoeft te maken.

Whis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:18

Ik zit nu in precies hetzelfde schuitje, vertrek volgende week voor een jaar naar amerika en laat mijn paard (en 2 poezels) hier in Nederland achter. Wel heel moeilijk, maar hier staat ze gewoon lekker in haar veilige omgeving en ik weet zeker dat er goed voor haar gezorgd wordt. Maar ja er zijn al heel wat traantjes gevloeid omdat ik haar achter moet laten, tegen mensen kan je het wel uitleggen en daar kan je contact mee houden, maar hoe maak je zoiets je paard duidelijk hahaha..

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 16:31

Mensen die voor je paard zorgen opbellen en dan vragen de mobiel naast je paard te houden Huilen van het lachen

Nee, het heet geen Torreblanca Goof, ben even de naam kwijt, is nogal een ingewikkelde spaanse naam en mijn spaans was nooit zo best ROFL.
Gelukkig spreken ze er ook Engels Nagelbijten / Gniffelen
Kun je toevallig de site van Torreblanca doorgeven? (ik ben overal in geinteresseerd Schijnheilig )

Zo denk ik er ook over, dat de vijf maanden zo om zijn, maar als die vijf maanden nog duren, maak ik me meer zorgen over. Maar ik ben het er ook mee eens dat het een ervaring is de ik niet zou willen missen. Lachen
Ik zit al te plannen en te smoezen met mezelf, ik wil ook nog steeds naar Ierland. Dat is een stukkie dichterbij, en ik ben daar langer van plan heen te gaan. Dat is nog wel, min of meer, te doen. Daar ben ik ook wel van plan maanden te blijven, en op verschillende stallen, maar het klimaat komt ook meer overeen met NL.
Maar Spanje vond ik voor hem voor een aantal maanden te ver weg. en ik wilde niet meteen een jaar blijven, ik wil juist (zeker nu het nog kan) veel reizen, veel landen en veel stallen af.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:41

Ik heb net mijn paard voor haast een jaar in NL achtergelaten omdat ik eerst alles goed wilde regelen voordat ik haar liet overkomen. Ik heb echt een hele fijne stal gevonden waar er ontzettend goed voor haar gezorgt is voor een normale prijs.
Mocht je intresse hebben kun je PB sturen.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:41

ik denk dat je echt de juiste keuze maakt door hem lekker hier te laten. Als je iemand hebt die je volledig vertrouwd en die goed voor hem zorgt moet je je gewoon aan die gedachte vasthouden en gaan! zo'n kans om ervaring op te doen krijg je niet veel dus ik zou zeker gaan! je kunt altijd bellen naar nederland en als je verzorger hier nou af en toe leuke foto's maakt en mailt weet je zeker dat het goed gaat met hem. Tuurlijk mis je hem dan bij het zien van de foto's maar dan kan je ook met eigen ogen zien hoe goed hij het heeft.
succes

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:20

Roane schreef:
Mensen die voor je paard zorgen opbellen en dan vragen de mobiel naast je paard te houden Huilen van het lachen

Nee, het heet geen Torreblanca Goof, ben even de naam kwijt, is nogal een ingewikkelde spaanse naam en mijn spaans was nooit zo best ROFL.
Gelukkig spreken ze er ook Engels Nagelbijten / Gniffelen
Kun je toevallig de site van Torreblanca doorgeven? (ik ben overal in geinteresseerd Schijnheilig )

.

Ik zal eens kijken voor je of ik die ergens heb.
De plaats waar die ranch was heet trouwens Torreblanca, niet de ranch zelf.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 09:59

Hmmn okay Lachen ik ben even blij met alle adressen, ben voorlopig nog niet van plan naar huis te gaan. Haha!

Maar Spanje gaat niet door. *haalt ergens opgelucht adem* ik heb toch besloten dat ik me er niet helemaal prettig bij voelde, zo'n grote stal, zonder m'n paardje. Voor een eerste keer werken in buitenland vond ik dat een beetje teveel van het goede.
Drie maanden Belgie staat nu op de planning, waar m'n paardje wel mee mag. Haha!

Nu mn moeder nog kalmeren, die dacht dat het een gekke bevlieging van me was, maar nu dreig ik echt te vertrekken haha... Huilen van het lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:08

Belgie lijkt me dan ook beter! Ja
Nouja zeg van Gelderland naar Belgie is wel te doen hoor, een paar keer Lachen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 10:15

Is ook zo Huilen van het lachen maar je had m'n moeders gezicht moeten zien.
"Mam, ik was bijna naar Spanje gegaan hoor!" Huilen van het lachen

Die ziet het helemaal niet zitten. Haha!