Dressuur L2 binnenkomen voor boven een 7

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

barlie

Dressuur L2 binnenkomen voor boven een 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 11:11

Vraagje aan een jury??

Wanneer geven jullie een 7 of hoger voor binnenkomen bij een L2 proef?
Deze vraag stel ik naar aanleiding van mijn vorige topic( Jury beoordeeld mijn L2 proef laag)

Binnenkomen doen we meestal voor een 6 en soms een 7. Maar ook op dit onderdeel wil ik verbeteren Knipoog

Tara_13

Re: Dressuur L2 binnenkomen voor boven een 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:13

Ik haal met mijn paard meestal een 7 en soms ook wel eens een 8 in de L2. Als je netjes op de middellijn, recht richt en daarna weer netjes omstelt dan kun je voor een 8 rijden

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:39

Netjes óp de AC-lijn, recht en een paard dat met genoeg impuls fijn voorwaarts is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:50

Ik ga mee met Karin en daarnaast: goed uitrijden tot de letter C en niet te vroeg al de bocht omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:18

Recht binnenkomen op de ac lijn, netjes recht halthouden, na het groeten weer vlot en recht wegrijden. Is een hele kunst, want zijn er maar weinig doe het lukt Tong uitsteken En daar reken ik mezelf ook toe Tong uitsteken

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:34

In het L2 hoeft er niet gegroet te worden, Relaxed, er wordt alleen binnengereden over de AC-lijn in draf en zonder halthouden en groeten gaat het verder met bij C linker- of rechterhand en dan onderdeel 2 van de proef.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:38

Recht over de AC lijn rijden, naar voren kijken, recht en in balans zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:40

Marije_jiplover schreef:
In het L2 hoeft er niet gegroet te worden, Relaxed, er wordt alleen binnengereden over de AC-lijn in draf en zonder halthouden en groeten gaat het verder met bij C linker- of rechterhand en dan onderdeel 2 van de proef.

O jaa dat is ook zo Bloos Heb nog geen L2 gejureerd sinds ik de cursus heb gedaan Knipoog

Edit: Voor het eind van de proef geldt dat natuurlijk wel, want ook daar rijdt bijna niemand recht de AC lijn op..

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:58

Ben er toch al best wel een aantal tegen gekomen die echt kaarsrecht binnen komen en met voldoende impuls.
Daar word ik echt vrolijk van en kan je van mij echt wel een 8 of zelfs nog hoger krijgen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:32

Een acht scoren is zeker mogelijk Ja vooral strak over de AC lijn rijden, paard goed in de aanleuning, fijn zitten, netjes omstellen en mooi impuls... heb zelf vaak een 8 en op de regio zelfs een 9 gescoord. Da's toch wel 'een leuke binnenkomer' om op je coupon te hebben vond ik Lachen

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:13

Ik merk ook in het M als je goed recht binnenkomt en halthoudt krijg je al gauw die 8, anders 6 of 7

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 07:47

Zondag heb ik wedstrijd.
Het cijfer zal ik jullie laten weten Knipoog

Iedergeval netjes zitten, voldoende impuls en zeer recht richten. Kijken jullie dan bij het omstellen bij de A al direct naar de C??

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:49

Goed rechtstellen, scherp de hoeken indraaien en netjes zitten. Wat ik vaak nog doe is nog een beetje opporren zodat het er nét een tikje spectaculairder uit ziet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:08

Ik kijk niet alleen naar het binnenkomen op AC, maar ik neem ook de wending vanaf C naar links of rechts mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:03

Ik heb de laatste 5 proeven een 8 gehaald voor het binnen komen en 1x een 7.

Mooie wending maken met voldoende stelling en buiging, goed rechtrichten, mooi recht rijden op AC lijn en als je halt moet houden niet kijken naar links of rechts omdat je anders je paard uit balans maakt. En de wending bij de C moet ook netjes zijn..

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 07:57

Helaas hadden we gisteren een 6 voor binnenkomen. Maar we blijven oefenen (kan natuurlijk niet 1,2,3 verbeterd worden Knipoog )
Bedankt voor de tips.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:59

Ik heb eigenlijk altijd een 7 voor het binnen komen, gewoon netjes recht rijden en bij de C weer om stellen. Zelf rij ik mijn pony altijd ietsjes naar middendraf toe, omdat hij anders makkelijker gaat slingeren Knipoog

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:03

Heb ook al enkele keren 8ten gehad bij binnenkomen of op middellijn rijden.
Bij mij stond als commentaar altijd; mooi recht gericht.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:03

Mooi op tijd afwenden zodat je recht op de A-C lijn komt, goed kijken waar je heenrijdt en je paard vw en aan twee teugels houden. Zo heb ik vaak 8en gescoord in de L2 Lachen

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:42

Tja, het gaat met het ene paard ook makkelijker dan met het andere, hoe meer balans ze van zichzelf hebben hoe beter ze recht over AC-lijn gaan. Mijn tip bij zwabberaars: zorg voor voldoende impuls en gooi er desnoods net een schepje bovenop: dan blijven ze vaak wel rechter. (Uh, ik ben geen jury hoor, gewoon mijn mening als degene die er op zit) Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:46

Dit onderdeel begint met de wending bij A, op tijd kijken, netjes wenden, keurig recht stellen in een degelijk tempo met een juiste hoofd halshouding van je paard. Een supernette rechte lijn zónder de beruchte slinger vlak voor je naar links of rechts wendt! Je wending in kijken, netjes doorrijden in datzelfde tempo met dezelfde houding.

ALs je m zo bij mij rijdt, scoor je rustig een 9 hoor! Maar helaas....dat gebeurt dus zelden!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:28

ik heb meestal een 6 of een 7 maar de laatste wedstrijd een 5 Cool, was voor het eerst dat we van buiten de ring de proef in reden en maakte de bocht niet mooi genoeg en dus een 5, had in diezelde proef wel een 9 voor mijn middenstap en 2 keer een 8 voor de voltes 15 m in galop, dus dat was wel top.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:05

barlie schreef:
Vraagje aan een jury??

Wanneer geven jullie een 7 of hoger voor binnenkomen bij een L2 proef?
Deze vraag stel ik naar aanleiding van mijn vorige topic( Jury beoordeeld mijn L2 proef laag)

Binnenkomen doen we meestal voor een 6 en soms een 7. Maar ook op dit onderdeel wil ik verbeteren Knipoog

Hallo Barlie,

je hebt natuurlijk al een aantal heel goede antwoorden gehad, maar ik heb nog iets gemist.
Als ik een combinatie zie binnenkomen, en ik kan de hele manenkam zien en de schoft ook, dan loopt een paard naar mijn idee te diep, en dan komen de punten niet hoog. Het komt regelmatig voor helaas.

Succes!