Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

hengstenveulens die met een maand oud al op moeders sprongen........... en als moeders dan niet behoorlijk afslaat dan heb je echt een drama.........
en dan kun je hem daarna altijd nog bij zijn leeftijdsgenootjes zetten, nu lijkt het me zelfs zielig om hem daarbij te zetten! Ragdollcat schreef:Hem de alle hoeken van de stal laten zien??? een medebokker had dat geadviseerd, ik denk dat het beter is om dat niet te doen, want dan kan hij vals worden en of een angstig paard worden, streng zijn is altijd goed, en consquent zijn, maar hem helemaal de hele stal door slaan, dat lijkt me niet.
Ik heb mijn dominante verzorgmerrie haar hoogdrachtige weidemaatje in de hoek van haar stal op de grond zien schoppen, gewoon omdat dat maatje per ongeluk de verkeerde stal in was gelopen. Als een paard zo consequent mag zijn bij een soortgenoot omdat die nu eenmaal lager in rang is,, waarom mag een mens dat dan niet? Moet de mens het veulentje maar een lichte straf geven als dat veulen wil vechten voor dominantie?