[EG] Wie kent Pythagoras, een 11 jarige bruine KWPN ruin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mayelle

[EG] Wie kent Pythagoras, een 11 jarige bruine KWPN ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 07:41

Hallo,

In juni dit jaar heb ik een paard gekocht en ik wil graag wat meer weten van zijn achtergrond. Waar hij vandaan komt, wat hij heeft gedaan, van wie hij is geweest enz.

Het gaat om Pythagoras, 1,75 hoog, een bruine KWPN ruin met 3 witte sokken. Hij heeft tussen zijn ogen een kol die wegloopt in een lange, smalle, schuin weglopende bles met een snebje. Hij is geboren op 29-05-1997 en gefokt door Bleeker-de Lange in Warmenhuizen.
V: Zuidhorn
M: La Duroda(v:Zeoliet)
Tot ergens in 2006 heeft hij volgens de inentingen in Uitgeest gestaan. Daarna is hij bij een handelaar terechtgekomen Dhr. Schepers. Eind 2006 is Pyth bij ons op manege Hitland gekomen.

Nog wat typische kenmerken: Hij heeft een lang smal hoofd met lange oren. Boven zijn ogen heeft hij behoorlijke deuken. En een lange, iets holle rug. Als hij hinnikt dan denk je dat er een hengst staat te gillen, hoog, hard en een langerekte hinnik.
Met zadelen en vooral aansingelen deed hij nogal moeilijk(gaat inmiddels gelukkig weer goed)

Volgens de KNHS is hij L1 dressuur +5 wp maar als je met hem bezig bent vermoed je dat hij veel hoger opgeleid is.

Wie kan mij meer vertellen over dit paard?
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes Mayelle

india

Re: [EG] Wie kent Pythagoras, een 11 jarige bruine KWPN ruin, 1,

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 07:44

ik weet van wie hij was,
en ben haar aan het bellen om te vragen of ze contact met je wil,

het zal haar goeddoen te horen dat hij goed is terecht gekomen,

heeft hij in de manege gelopen?

heb jij hem nu gekocht, en kende je hem al voor je hem kocht?

hij ziet er wel een stuk magerder uit dan hoe ik hem ken,
we noemden hem gewoon Piet

en zijn baasje reed zelf Z
dus misschien kan hij iets meer maar in wedstrijden is ze tot L1 gekomen met hem
Laatst bijgewerkt door Tanja op 10-09-08 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Mayelle

Re: [EG] Wie kent Pythagoras, een 11 jarige bruine KWPN ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 13:37

Hoi India,

Wat leuk om zo snel al een reactie te krijgen!

Eind 2006 kwam Piet (zo noem ik hem ook) binnen als manegepaard op de manege waar ik werk.
Aan alles was te merken dat hij manege werk niet begreep en zich er niet happy bij voelde. Op stal was hij zuur en tijdens de lessen maar door een enkele handige ruiter te bereiden. Niet dat hij gemeen was maar hij was steeds maar bezig om te vluchten voor al die drukte om hem heen.
Al vrij snel begon ik hem leuk te vinden en ging ik meer en meer persoonlijk met hem om en ging ik hem steeds meer rijden.
Begin dit jaar werd hij linksvoor kreupel en ben ik met hem naar de kliniek geweest om foto's te laten maken. Niet zulk goed nieuws want hij bleek een cyste in het straalbeen te hebben.
Omdat mijn werkgever, de eigenaar van de manege dus, ieder paard een kans geeft hebben we hem in laten spuiten in het gewricht en heb ik de revalidatie op me genomen. Tja, en toen werd ik echt verliefd op hem. De meeste mensen konden niet met hem omgaan omdat hij op stal heel link kon zijn en vaak niet te benaderen was maar ik heb zijn vertrouwen gewonnen en kon makkelijk met hem omgaan.

Langszaam aan kon hij de lessen weer in maar dat bleef toch moeilijk en het ging me zo aan mijn hart om dat paard weer terug te zien vallen in dat wantrouwende gedrag. Hij werd er geestelijk niet beter op.
In juni dit jaar heb ik de knoop doorgehakt en Piet overgenomen van de manege. Ik heb hem direct overgezet in een buitenstal waar het veel rustiger en lichter is en hij werd al veel vriendelijker naar andere mensen. Ik was voorzichtig in het werk want ik liep steeds weer tegen verzet aan in het werk.
Ik nam hem veel mee naar buiten het bos in en liet vaak hem los in de paddock en soms op het land met andere paarden waardoor hij weer een beetje paard werd.
In de omgang werd hij naar mij toe een verschrikkelijk lief paard maar wel met karakter, hij laat duidelijk weten wat hij wel en niet wil maar daar hou ik juist van.
Ik bleef rijtechnisch gezien tegen problemen aan lopen. Ik heb een ander zadel gekocht met een luchtkussen eronder(korrektor van Arie Boer), heb een andere hoefsmid genomen om zijn beenstand te corrigeren en ik heb Steffie van de Laarse laten komen. Zij is regulier dierenarts maar zij werkt ook als osteopaat, accupuncturist en homeopaat.
Ze heeft zijn ruggewervels weer rechtgezet en zijn staartbeen losgemaakt. Verder is hij met accupuntuur behandeld tegen het wantrouwen en vastgeroeste woede. En met homeopathie heb ik dat ondersteund. En nu, eindelijk, sinds een paar weken, heb ik een paard wat met me samen durft te werken, zijn lijf steeds meer loslaat en lekker gaat lopen.
Ik heb met mijn volle verstand een paard gekocht wat afgekeurd is. Linksvoor heeft hij een 4 en rechtsvoor een 3(ben er nog steeds niet achter wat hij rechtsvoor heeft) maar ik ben stapelgek op hem en als er niet iets verschrikkelijk dramatisch met mijzelf gebeurt dan ben ik zijn laatste baasje.

Rijtechnisch ben ik geen uitblinker maar als alles goed blijft gaan wil ik vanaf volgend jaar met hem starten. Ik heb al best een hoop van hem geleerd en de insteek is ook om samen fijn te kunnen werken. Als ik ooit in een hoger nivo met hem kom dan is het mooi meegenemen maar lukt dat niet vanwege zijn been problemen ook geen probleem. Hij is voor mij een ideaal leerpaard waar ik ook lekker mee naar buiten kan, lekker mee kan kroelen en wandelen. Mits hij natuurlijk zonder al te veel ongemak en zonder pijn door het leven kan...

Tja, en dan natuurlijk mijn vraag, waarom heeft jouw vriendin hem weggedaan. En hoe is zijn leventje verlopen tot dat hij bij ons kwam.
Ik brand van nieuwsgierigheid.
Op mijn hyves staan nog een paar foto's van hem, http://pythagoras97.hyves.nl/
Nodig me ff uit of voeg me toe dan kan je kijken.

Ik denk trouwens dat we verder contact via pm moeten doen als ik de regels goed gelezen heb.

Hartstikke bedankt voor je reactie en ik hoop snel meer over Pyth te weten te komen.

Groetjes Mayelle

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:15

ik weet natuurlijk alles van piet,
maar ik vind dat mijn vriendin dat zelf maar moet vertellen,

ik kan je alleen wel zeggen dat hij nooit kreupel is geweest toen hij bij haar was, van toen hij 2 jaar was tot ze hem weg moest doen,
dus dat was de reden niet

wel vind ik piet een verschrikkelijk mooi paard met super gangen,
als hij een gewoon drafje doet is het voor mijn paard al een super uitgestrekte

Mayelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 16:32

Ik ben het helemaal met je eens. En ik hoop dan ook dat ze contact met me wil opnemen.
Heb je haar al gesproken?

En wat betreft zijn gangen, daar zijn ze bij ons ook helemaal verliefd op.

Vertel haar maar dat het goed met hem gaat.

Groetjes Mayelle

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:53

mayelle,

ik heb alles aan haar verteld en ze was blij verrast,
alleen zit ze zelf niet op bokt,
en gaat ze nu op zoek naar dit topic,

ik zal een link naar haar email sturen (als ik die heb)

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:31

Super Mayelle,dat je zo snel al reaktie hebt.
Ik ben ook erg benieuwd waar ie heeft gestaan enzo...

San

Mayelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 16:45

Super India, ik hoop dat ze blij is dat Pyth goed terecht gekomen is. Ik doe in ieder geval mijn best.
Als ze eventueel een telefoon nummer en e-mail adres wilt dan zal ik je ze pm-en.

En gaaf hè San, zo snel al een reactie. Had ik gewoon veel eerder moeten doen.

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:18

Ja veeeeeeeeeeeel eerder Mayelle,haha.

Ik hoop dat jullie snel contact hebben samen en je meer over je kanjer te weten zult komen.Lijkt me echt gewelidg !!!

Flory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:26

Hoi,
Piet was dus van mij, allereerst sorry voor de late reaktie maar ik moest het even tot me laten doordringen en alle herinneringen kwamen weer boven...
Ik ben onwijs blij dat hij zo goed terecht is gekomen en wil je graag alles over hem vertellen, kan ik jou mailen?

Mayelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 21:00

Hoi Flory,

Ik ben hartstikke blij dat je reageert. Ik wil alles van Pyth weten!
Tuurlijk mag je me mailen, graag. Mijn mailadres staat in mijn profiel.
Morgen en misschien overmorgen kan ik waarschijnlijk niet reageren omdat we zeil gaan leggen en alles dus mijn huis uit moet. Maar ik weet zeker dat de pc als eerste op zijn plek staat. Haha!

Groetjes Mayelle

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 06:22

Gefeliciteerd met het vinden van de vorige eigenaar!
Dit topic gaat nu dus op slot, jullie kunnen verder via pb of email Knipoog