In juni dit jaar heb ik een paard gekocht en ik wil graag wat meer weten van zijn achtergrond. Waar hij vandaan komt, wat hij heeft gedaan, van wie hij is geweest enz.
Het gaat om Pythagoras, 1,75 hoog, een bruine KWPN ruin met 3 witte sokken. Hij heeft tussen zijn ogen een kol die wegloopt in een lange, smalle, schuin weglopende bles met een snebje. Hij is geboren op 29-05-1997 en gefokt door Bleeker-de Lange in Warmenhuizen.
V: Zuidhorn
M: La Duroda(v:Zeoliet)
Tot ergens in 2006 heeft hij volgens de inentingen in Uitgeest gestaan. Daarna is hij bij een handelaar terechtgekomen Dhr. Schepers. Eind 2006 is Pyth bij ons op manege Hitland gekomen.
Nog wat typische kenmerken: Hij heeft een lang smal hoofd met lange oren. Boven zijn ogen heeft hij behoorlijke deuken. En een lange, iets holle rug. Als hij hinnikt dan denk je dat er een hengst staat te gillen, hoog, hard en een langerekte hinnik.
Met zadelen en vooral aansingelen deed hij nogal moeilijk(gaat inmiddels gelukkig weer goed)
Volgens de KNHS is hij L1 dressuur +5 wp maar als je met hem bezig bent vermoed je dat hij veel hoger opgeleid is.
Wie kan mij meer vertellen over dit paard?

Groetjes Mayelle